[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Używany Nissan Qashqai - Modny, przestronny i w dobrej cenie

Nissan Qashqai prekursor kompaktowych SUV-ów wciąż jest jednym z najchętniej kupowanych modeli w klasie – dotyczy to także drugiej generacji Qashqaia, która trafiła na rynek w 2013 i jest produkowana do dziś. 

Nissan Qashqai Nissan Qashqai
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 112 290 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

 

Qashqai może mieć trwały układ 4x4 z Nissana X-Trai

REKLAMA

Qashqai 2. generacji zadebiutował w 2013 r., zdobywając uznanie nowoczesnym wyglądem i ładnym wnętrzem, w wersji z napędem 4x4 dawał też możliwość sprawnego poruszania się w terenie. W przeciwieństwie do modelu pierwszej generacji nie występuje w przedłużonej, 7-miejscowej wersji. Zbudowany jest na platformie podwoziowej CMF wykorzystywanej m.in. w Renault Kadjarze i Nissanie X-Trailu. Silniki pochodzą i od Renault, i od Nissana. Nowe Qashqaie mają 3-letnią gwarancję z limitem 100 tys. km, ale za dopłatą można ją przedłużyć do 5 lat i 160 tys. km przebiegu. Stąd wiele nawet starszych aut jest jeszcze na gwarancji.

Nissan Qashqai (2013-...) - Układ napędowy

Początkowo do wyboru były trzy silniki czterocylindrowe: doładowany benzynowy 1.2 i dwa turbodiesle: 1.5 oraz 1.6. Podstawową jednostką benzynową był 1.2 DIG-T o mocy 115 KM. Delikatnie traktowany jest cichy, oszczędny i trwały, ale przy ostrej jeździe może spalać olej silnikowy (na gwarancji wymieniano pierścienie tłokowe lub modernizowano oprogramowanie silnika) i dużo więcej benzyny. Inną przypadłością były wadliwe napinacze łańcucha rozrządu, które wymieniano na gwarancji (czasami łącznie z łańcuchem). Poza gwarancją koszt takiej operacji wynosi co najmniej 1500 zł. Na szczycie oferty znajdował się silnik 1.6 DIG-T o mocy 163 KM, który pojawił się w 2014 r. Charakteryzuje się wysoką trwałością i oszczędnie obchodzi się z benzyną; ma trwały, bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu. Wśród oferowanych diesli pochodzących z Renault, starszej konstrukcji jest bardzo wstrzemięźliwy 1.5 dCi o mocy 110 KM; w Qashqaiu montowano jego poprawioną wersję, której trwałość nie budzi zastrzeżeń. Mimo to lepiej jednak wymieniać w nim olej co 15 000 km. Nowoczesny 130-konny 1.6 dCi jest bezawaryjny i ma niezawodny łańcuchowy napęd rozrządu. Wspólną cechą jednostek napędowych po większych przebiegach są wycieki oleju, głównie spod pokrywy zaworów i spod miski olejowej; koszt naprawy – od 200 zł. W 2018 r. benzynowe jednostki 1.2 i 1.6 zastąpiono jednym czterocylindrowym doładowanym silnikiem 1.3 DIG-T osiągającym moc 140 lub 160 KM. Ta nowoczesna jednostka jest wspólną konstrukcją Mercedesa, Renault, Mitsubishi i Nissana. Rok później silnik 1.6 dCi zastąpiono nową jednostką 1.7 dCi o mocy 150 KM. W Rosji Qashqai jest sprzedawany także z dwulitrowym silnikiem benzynowym. Mechaniczne skrzynie biegów mają po 6 przełożeń i są trwałe. Po przebiegach wyższych niż 150 tys. km usterkowe bywają bezstopniowe przekładnie CVT, opcjonalnie łączone z silnikami 1.2 DIG-T i 1.6 dCi oraz 1.7 dCi. Natomiast dwusprzęgłowa przekładnia DCT może występować z silnikami 1.5 dCi i 1.3 DIG-T. Tylko w wersjach silnikowych 1.6 dCi i 1.7 dCi jest dostępny napęd 4x4. To bardzo trwały układ z Nissana X-Traila, ma trzy tryby pracy i w połączeniu z prześwitem wynoszącym 18 cm pozwala oddalić się od ubitych traktów.

Dobra jakość wykonania tablicy rozdzielczej. Łatwa obsługa dzięki dużym przyciskom i bezpośredniemu dostępowi do różnych funkcji. Dużo schowków i kieszeni
Na kanapie miejsca na nogi jest tyle, ile w samochodzie  kompaktowym, ale na wysokość jest go za mało
Podłogę bagażnika można umieszczać na dwóch poziomach. Niestety półka leży luźno i podczas jazdy powoduje hałas

Nissan Qashqai (2013-...) - Nadwozie

Nissan Qashqai

Z przodu kabina jest przestronna, a fotele są wygodne. Niestety, niezbyt dobrze podtrzymują ciało z boku. Na kanapie miejsca na nogi pasażerów jest tyle, ile w przeciętnym kompakcie, ale na wysokość go brakuje. Wnętrze jest dobrze wyciszone. Estetyczny kokpit nie zachwyca wzornictwem, ale okazuje się funkcjonalny. Bagażnik mógłby być większy, konkurencyjne modele mają przynajmniej 500-litrowe.

Nissan Qashqai (2013-...) - Wykonanie

Qashqai II nie ma problemów z korozją. Niestety lakier jest podatny na zarysowanie. Plastikowe okładziny we wnętrzu są dobrej jakości, a montaż jest na wysokim poziomie.

Nissan Qashqai (2013-...) - Bezpieczeństwo

W standardzie (wersja Visia) znajduje się 6 poduszek powietrznych oraz ABS z ESP. W testach zderzeniowych Qashqai uzyskał pięć gwiazdek.

Nissan Qashqai (2013-...) - Zawieszenie

Jest komfortowe, dobrze tłumi nierówności nawierzchni i w zakrętach bez problemu trzyma nadwozie w ryzach, nie pozwalając na większe przechyły, chociaż Qashqai ma skłonność do podsterowności. Do pełnego skrętu potrzeba ponad trzech obrotów kierownicą, ale nie ma się wrażenia, że utrudnia to manewrowanie. Układ kierowniczy jest precyzyjny, lecz pracuje raczej bez wyczucia. W ramach liftingu poprawiono jego działanie.



zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA