Używany Opel Astra (2009-2020) - hit z importu

Astra czwartej generacji jest dużo trwalsza od poprzedniej, dlatego należy do najczęściej sprowadzanych z zagranicy aut używanych.

Opel Astra Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 81 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Gdy Astra IV debiutowała w 2009 roku, na tle konkurentów wyróżniały ją design nadwozia i ładne wnętrze. Po roku do hatchbacka dołączyło kombi Sports Tourer, a w roku 2012 wersja trzydrzwiowa GTC (styczeń) oraz czterodrzwiowy sedan (wrzesień). Kabriolet Cascada był oferowany od kwietnia 2013 roku. Jesienią 2015 roku pojawiła się Astra V – jako pięciodrzwiowy hatchback i kombi; GTC wycofano z produkcji w 2018 roku, a sedana w 2020 r.

REKLAMA

Używany Opel Astra (2009-2020) - Układ napędowy

Silniki Astry są trwałe, ale olej warto wymieniać co 15 tys. km

 Silniki benzynowe 1.4 (87 i 100 KM), 1.6 (115 KM), 1.4 T (120 i 140 KM) i 1.6 T (180 KM) mają prostą konstrukcję i pośredni wtrysk paliwa. Poza jednostkami 1.6 i 1.6 T mają one trwały łańcuchowy napęd rozrządu. Stosowany od 2012 roku silnik 1.6 T (170 lub 200 KM) wyposażano w bezpośredni wtrysk paliwa, tak jak jednostkę 2.0 o mocy 280 KM. Wersje turbodoładowane mają dwumasowe koło zamachowe, które czasami zawodzi (koszt koła do wersji 1.4 T wynosi 1000 zł). W silnikach 1.6 uszkodzeniu ulega elektronicznie sterowany termostat, który kosztuje 300 zł. Dobrym wyborem jest silnik 1.4 T, ale czasami zatyka się w nim odpowietrzenie skrzyni korbowej. Od początku Astrę można było kupić z dieslami 1.3 (95 KM), 1.7 (110 i 125/130 KM) oraz 2.0 o mocy 160/165 KM. Pierwszy z nich jest oszczędny, ale zbyt słaby; za niski poziom oleju silnikowego grozi w nim uszkodzeniem łańcucha rozrządu. Drugi diesel to wystarczające źródło mocy, ale jego filtr cząstek stałych jest nieodporny na miejską jazdę. Silnik ten ma za to tani rozrząd, koszt części wynosi 250 zł (pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu). W 2012 roku debiutował 195-konny diesel 2.0 biturbo, a w 2013 roku diesel 1.6 (110/136 KM). Diesle 1.3 i 1.6 mają rozrząd napędzany łańcuchem; pozostałe paskiem. Silniki wysokoprężne i benzynowe są trwałe, ale warto wymieniać w nich olej co 15 000 km. W sześciobiegowych przekładniach mechanicznych M32, zwłaszcza łączonych z mocniejszymi dieslami, awarii ulegają łożyska. Naprawa kosztuje od 2000 zł.

Opel AstraMateriały prasowe
Opel AstraFot. Jacek Hanusz
Konsola środkowa ma sportowy styl. Dużą liczbę przycisków w miarę łatwo opanować i obsługa kokpitu okazuje się całkiem ergonomiczna. Przednie fotele są wygodne; w wersji Sport fotel kierowcy ma wysuwany przód siedziska

Używany Opel Astra (2009-2020) - Nadwozie

Jest obszerne, fotele są wygodne. Na ładnym kokpicie znajduje się wiele przycisków. Wnętrze dobrze wygłuszono.

Używany Opel Astra (2009-2020) - Wykonanie

Astra IV to jeden z modeli najlepiej zabezpieczonych przed rdzą. Wnętrze zmontowano staranniej niż w Insignii i z dobrych materiałów.

Używany Opel Astra (2009-2020) - Bezpieczeństwo

Auto uzyskało pięć gwiazdek w teście zderzeniowym. W standardzie jest sześć poduszek powietrznych oraz ESP.

Używany Opel Astra (2009-2020) - Zawieszenie

Jest sztywne i wystarczająco komfortowe. Astra dobrze prowadzi się również dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu.

Opel AstraMateriały prasowe
Bagażnik kombi jest ustawny, m.in. dlatego, że po złożeniu oparć kanapy jego podłoga jest równa. Pod nią umieszczono koło zapasowe

 

Opel Astraauto motor i sport


Opel Astraauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA