Nadwozie
Na rynku jest dużo egzemplarzy poflotowych, 3–4-letnich, korozja ich nie dotyczy. Chyba że przeszły stłuczkę, a naprawę zrobiono w garażu. Wtedy likwidacja ognisk rdzy na jednym elemencie, np. błotniku, będzie kosztować od 300 do 500 zł. Niektórzy narzekają na trzeszczenie plastików w kabinie. Trzeba się z tym pogodzić, bo zwykle wszelkie próby likwidacji „świerszczy” przynoszą efekt jedynie na krótko.
Elektryka
Drobnym, ale uciążliwym defektem są przepalające się żarówki w reflektorach. Koszt wymiany wyniesie 20 zł, chyba że lubisz i potrafisz robić takie rzeczy sam, wtedy zapłacisz tylko 15–20 zł za żarówkę. Problemy z klimatyzacją, pracującą kapryśnie, trzeba rozwiązać z pomocą fachowego elektryka, przygotuj się na wydatek co najmniej 200 zł.
Brak ładowania alternatora bądź charakterystyczne piszczenie paska klinowego przy ruszaniu to oznaki uszkodzenia alternatora. Wymiana regulatora napięcia, komutatora i łożysk może sięgnąć 300 zł. Wymiana sprzęgiełka na kole pasowym kosztuje 350–450 zł. To się jeszcze opłaca, ale przy większych reperacjach lepiej wstawić nowy alternator porządnej marki za 900 zł, z robocizną – 1000 zł. Owszem, są tańsze za ok. 600 zł, chińskie, o loteryjnej jakości.
Częściej naprawia się rozrusznik (kłopoty z uruchomieniem silnika), któremu nie służy ciągła eksploatacja na krótkich dystansach. Wycierają się w nim szczotki, przepuszczają bendiksy, czyli sprzęgła rozruchowe. Naprawa za 300–400 zł przyniesie rozrusznikowi nowe życie. I w tym wypadku lepiej omijać produkty made in China.
W turbodieslu 1.3 CDTI posłuszeństwa często odmawia zawór recyrkulacji spalin EGR. Egzemplarze eksploatowane w mieście mogą mieć zapchane filtry DPF
Przeniesienie napędu
Easytronic oznacza problemy. W półautomatycznych skrzyniach, bez pedału sprzęgła, zawodzi sterowanie. Sama przekładnia jest „normalna”, mechaniczna, tylko sterowanie nią i sprzęgłem elektrohydrauliczne. Easytronic zaczyna pracować ociężale, mało płynnie, na wyświetlaczu pojawia się litera F, blokuje się na biegu, a niekiedy w ogóle nie uruchomisz auta. Są warsztaty specjalizujące się w reperacjach Easytroniców.
Za naprawę wybieraków biorą 600 złotych, za regenerację sterownika 700 zł, za przerobienie na ręczne przełączanie biegów – 1000 zł. Wymiana sprzęgła może okazać się konieczna w bardziej wyeksploatowanych egzemplarzach. Sprzęgło z siłownikiem (wysprzęglikiem) warte jest 1400–1500 zł, praca mechanika do 500 zł, w sumie 1900–2000 złotych. Dwumasowe koło zamachowe w 1.3 CDTI nie jest tak awaryjne jak w wielu innych silnikach, ale gdyby co, kosztuje 2150 zł. Zawsze powinno być kontrolowane przy wymianie sprzęgła, tak jak ewentualne wycieki oleju ze skrzyni biegów i na półosiach napędowych. Założenie nowego simmeringu, na jednej stronie, to wydatek do 250 zł. Simmering wystarcza na co najmniej 50 tys. km.