REKLAMA

Używany Opel Insignia - Stylowy i komfortowy

Nawet dzisiaj, po 12 latach od debiutu, stylizacja Opla Insignii pierwszej generacji (2008-2017) jest atrakcyjna. Trzeba się pogodzić z faktem, że dynamiczna linia ogranicza ilość miejsca we wnętrzu oraz starannie dobierać wersję silnikową.

Opel, Insignia, Insignia 4x4 materiały prasowe
Opel Insignia
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 141 650 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Insignia jest dostępna jako sedan, liftback, kombi  i uterenowiony Country Tourer

W czasie debiutu w 2008 roku liftback i sedan – za sprawą opadającej linii dachu – wyróżniały się stylizacją przypominającą coupé. Wiosną następnego roku pojawiło się kombi Sports Tourer, a nieco później, najmocniejsza, 325-konna Insignia OPC. W 2013 r. ofertę uzupełnił stylizowany na terenowo Country Tourer z prześwitem większym o 2 cm. Najmocniejsze wersje mogą mieć napęd na cztery koła z „dołączanym tyłem”; jest on seryjny w V6 i V6 OPC. W 2017 r. zadebiutował następca w takich samych wersjach nadwozia (ale sedana oferowano tylko na niektórych rynkach).

Używany Opel Insignia - Układ napędowy  

Dostępnych jest wiele wersji silnikowych, w tym nawet z fabryczną instalacją na gaz LPG (1.4 T). Jednostki benzynowe 1.4 T (140 KM), 1.6 (115 KM), 1.6 T (170 i 180 KM), 1.8 (140 KM) mają prostą konstrukcję z pośrednim wtryskiem paliwa. W łańcuchowy napęd rozrządu wyposażono silniki 1.4 T, 1.6 T i 2.0 T (220/250 KM), który spotkamy też w 2.8 V6 T o mocy 260/325 KM. Wersje turbodoładowane mają dwumasowe koło zamachowe, które czasami zawodzi, głównie w 1.4 T (koszt – ponad 1000 zł). Dobry wybór to silniki 1.6 lub 1.8 oraz 1.6 T. Nie przysparzają problemów i okazują się oszczędne, choć 1.6 jest dość słaby. Niezła opcja to w miarę dynamiczny i oszczędny silnik 1.4 T. Niestety sporadycznie ulegają w nim uszkodzeniu membrana w pokrywie zaworów i odpowietrzenie skrzyni korbowej; naprawa jest dość droga. Jednostki 2.0 T i 2.8 T rozczarowują nadmiernym zużyciem paliwa. W sumie trwałość silników benzynowych jest zadowalająca. Od początku Insignię napędzał diesel 2.0 CDTI o mocy 110, 130 i 160 KM. Ta nowoczesna jednostka skonstruowana przez Fiata jest uważana za jedną z najlepszych na rynku. Jest oszczędna i bardzo trwała, choć występuje w niej kilka drobnych usterek. Jedną z nich jest przepuszczająca olej uszczelka pomiędzy pompą a smokiem oleju (grozi zatarciem silnika). Uszczelka kosztuje 70 zł, a wymiana do 600 zł. Bywa, że pęka rura doprowadzająca powietrze do turbosprężarki – kosztuje 700 zł, ale do jej wymiany trzeba zdjąć zderzak. Awaryjne bywają też świece żarowe, z kolei naprawa nieszczelnej obudowy zaworu EGR kosztuje 400 zł. Stosowany filtr cząstek stałych jest nieodporny na miejską jazdę, Opel stosował więc korektę oprogramowania. W 2011 r. ofertę uzupełnił silnik 2.0 biturbo o mocy 195 KM. Od liftingu w 2013 r. wprowadzono 2.0 CDTI o mocy 120, 140 i 163 KM. W 2015 r. zamiast silników 2.0 (110 i 130 KM) zastosowano fiatowską jednostkę 1.6 CDTI (120 i 136 KM) spełniającą normę emisji spalin Euro 6. Jest bardzo oszczędna i trwała. W tym samym roku zadebiutował także mocno zmodernizowany silnik 2.0 CDTI osiągający 170 KM. Zmieniono w nim układy zasilania i wydechowy, komory spalania, wtryskiwacze i turbosprężarkę (chłodzoną cieczą i z własnym filtrem oleju). Spełnia normę Euro 6 dzięki zastosowaniu systemu SCR (selektywnej katalitycznej redukcji tlenków azotu przy zastosowaniu płynu AdBlue). Wlew do zbiornika płynu znajduje się pod klapką wlewu paliwa. Silnik 1.6 CDTI ma rozrząd napędzany łańcuchem, pozostałe jednostki – paskiem. W sześciobiegowych przekładniach M32 stosowano nietrwałe łożyska. Pierwszymi objawami zużycia są samoistne wyraźne ruchy do przodu i do tyłu dźwigni zmiany biegów przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Naprawa kosztuje od 2500 zł. Przekładnie te stosowano głównie w autach ze słabszymi silnikami.

używane, klasa średniaMateriały prasowe
Po liftingu lepsze wersje wyposażeniowe Insignii zamiast zegarów miały duży wyświetlacz, który można dowolnie konfigurować. Ekran multimediów umieszczono wysoko, więc wygodnie się z niego korzysta
używane, klasa średniaMateriały prasowe
używane, klasa średniaMateriały prasowe
Atrakcyjny wygląd sedana i liftbacka, w stylu czterodrzwiowego coupé, uzyskano kosztem ilości miejsca z tyłu, zwłaszcza wokół głowy i kolan. W Sports Tourerze rozbudowany zderzak utrudnia dostęp do bagażnika

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

REKLAMA

Używany Opel Insignia - Nadwozie 

Fotele z przodu są wygodne, ładny kokpit wyposażono w wiele przycisków ułatwiających obsługę, ale wymagających przyzwyczajenia. Wnętrze jest obszerne i dobrze wygłuszone, choć diesle nieco słychać. Z tyłu w liftbacku i sedanie brakuje miejsca na kolana i nad głową.
Wykonanie Insignię dobrze zabezpieczono przed korozją, występowała tylko w początkach produkcji przy przelotce przewodów do przednich drzwi. We wnętrzu użyto dobrych materiałów, ale niedbały montaż powoduje, że w kokpicie słychać trzaski.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Używany Opel Insignia - Bezpieczeństwo

Insignia uzyskała pięć gwiazdek crash-teście. W standardzie ma sześć poduszek powietrznych i ESP.

Używany Opel Insignia - Zawieszenie

Jest dość sztywne, ale wystarczająco komfortowe, auto jest zwinne w zakrętach i dobrze się prowadzi, również dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu.

dane techniczneauto motor i sport

dane techniczneauto motor i sport

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA