Używany Peugeot 2008 (2003-2020) - Uwaga na jeden silnik

Przy rozmiarach auta miejskiego Peugeot 2008 zapewnia niezły komfort. Wnętrze ma stylowe, choć niezbyt obszerne. To praktyczny mieszczuch, który poradzi sobie także w łatwym terenie.

Peugeot 2008 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 92 100 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY
2008 jest efektowny i niewiele droższy od Peugeota 208

Do konstrukcji modelu 2008 wykorzystano płytę podłogową Peugeota 208, jego układy napędowe i wiele podzespołów, łącznie z elementami wnętrza. 2008 jest dostępny tylko z napędem na przednią oś, w niektórych egzemplarzach wspomaganym za pomocą elektronicznego systemu Grip Control, którym można dostosować pracę układów auta do podłoża. Peugeot 2008 zadebiutował w 2013 r., jego następca trafił do salonów na początku 2020 r.

Używany Peugeot 2008 - Układ napędowy

Lepiej nie decydować się na zakup auta z benzynowym silnikiem 1.6 R4 o mocy 120 KM, ponieważ występują w nim problemy z napinaczem łańcucha rozrządu, przegrzewa się też głowica. Trzycylindrowa jednostka benzynowa 1.2 PureTech ma wyższą trwałość, a w wersjach z turbosprężarką (110/130 KM) jest dynamiczna i dość oszczędna. Silnik ten zaczęto stosować w 2015 r. Od debiutu Peugeot 2008 jest napędzany wolnossącym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 82 KM – oszczędnym, ale dość słabym. Pracujący w kąpieli olejowej pasek rozrządu w jednostkach 1.2 strzępi się, a jego fragmenty oblepiają smok pompy oleju, co może doprowadzić do zatarcia silnika. Przez wlew oleju warto kontrolować szerokość paska – jeśli okaże się szerszy niż nowy, należy go niezwłocznie wymienić (koszt to około 1 tys. zł). Diesle mają dobrą opinię i gwarantują niskie zużycie oleju napędowego. Słaby silnik 1.4 HDi o mocy 68 KM wycofano z oferty w 2015 roku razem z benzynowym 1.6. Jednostka 1.6 HDi do 2015 r. miała moc 92 i 115 KM, później podniesiono ją do 99 i 120 KM. W dieslach czasami występują wycieki spod podkładek wtryskiwaczy (wtedy w kabinie czuć zapach oleju napędowego). Koszt wymiany podkładek wynosi ok. 350 zł.

 

Peugeot 2008Materiały prasowe
Kokpit w stylu Peugeota 208 wymaga chwili przyzwyczajenia. Miejsca na kubki są za małe, a dostęp do złącza USB i gniazda 12V jest utrudniony
Peugeot 2008Materiały prasowe
Fotele – wygodne, dobrze podpierające ciało

Używany Peugeot 2008 - Nadwozie

Peugeot 2008 ma awangardowy kokpit z zestawem zegarów nad niewielkim kołem kierownicy. Duży zakres regulacji fotela i kierownicy pozwala zająć wygodną pozycję, tak by wskaźniki były dobrze widoczne. We wnętrzu jest cicho, na kanapie brakuje nieco miejsca na wysokości kolan.

Używany Peugeot 2008 - Wykonanie

Model 2008 jest dobrze zabezpieczony przed rdzą. We wnętrzu zastosowano jakościowe materiały, ale montaż okazuje się niezbyt dokładny – zdarzają się trzaski, a tworzywa łatwo się rysują.

Używany Peugeot 2008 - Bezpieczeństwo

W standardzie znajduje się sześć poduszek powietrznych i ABS z ESP. W testach zderzeniowych Peugeot 2008 uzyskał pięć gwiazdek.

Używany Peugeot 2008 - Zawieszenie

Jest wystarczająco komfortowe i na tyle sztywne, że nadwozie nie przechyla się w zakrętach. Wspomagane precyzyjnym układem kierowniczym pozwala dynamicznie i bezpiecznie pokonywać zakręty.

Peugeot 2008Materiały prasowe
Jak na crossovera 2008 ma niewielki, 16-centymetrowy prześwit. Listwy, osłony i relingi nadają autu terenowy wygląd. Widoczność do tyłu jest niezbyt dobra

 

Najlepsze w modelu

Silnik
Spośród silników benzynowych można polecić wszystkie jednostki 1.2 PureTech. Diesel 1.6, niezależnie od mocy, jest dynamiczny i oszczędny.

  PureTech 82 PureTech 110 1.6 HDi 100
Budowa silnika/liczba cylindrów rzędowy/3 rzędowy/3 rzędowy/4
Pojemność skokowa cm3 1199 1199 1560
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
60 (82)
5750
81 (110)
5500
73 (99)
3750
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
118
2750
205
1500
254
1750
Masa własna/ładowność kg 1120/470 1275/385 1265/450
Długość × szerokość × wys. mm 4159 × 1739 × 1556
Pojemność bagażnika l/VDA 350/1194 350/1194 350/1194
Prędkość maksymalna km/h 168 191 183


Rocznik
2008 z każdego rocznika jest wart zainteresowania. Miał jeden lifting w 2016 r. – zmieniono wygląd przodu i poprawiono jakość wnętrza.

Wyposażenie
W wersji podstawowej są centralny zamek, komputer pokładowy, elektryczne sterowanie szybami z przodu i lusterkami, tempomat oraz światła LED do jazdy dziennej.

Ceny
Wyeksploatowane auto z wolnossącym silnikiem 1.2 kosztuje około 30 000 zł. Diesle 1.6 są droższe o 2 do 4 tys. zł. Na rynku królują auta z silnikami 1.2 (82/110 KM) i słabszymi dieslami. Najdroższe są mocne diesle i 130-konny PureTech. Większość aut jest dobrze wyposażona.

ROCZNIK 2018 2017 2016 2015 2014
1.2 PureTech/82 KM 54 600 51 900 48 600 45 900 41 600
1.2 PureTech/110/130 KM 62 200 58 900 54 900 50 900 44 600
1.6 HDi/100/120 KM 59 900 55 400 51 800 47 200 43 800
Ceny w złotych; źródło: Otomoto


Niezawodność

Awaryjne bywa wyposażenie elektryczne Peugeota 2008, np. czujnik temperatury zewnętrznej czy przekaźnik rozrusznika. Pojawiają się też usterki systemu multimedialnego. Zdarzają się uszkodzenia modułu sterującego osprzętem kierownicy (świeci się kontrolka poduszek powietrznych, nie działa sygnał dźwiękowy). Czasami występują wycieki płynu chłodzącego z nagrzewnicy do wnętrza. W zawieszeniu stukają amortyzatory. W silniku 1.2 producent skrócił czas między wymianami paska rozrządu do 100 tys. km lub 6 lat.

Peugeot 2008auto motor i sport
Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA