[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.3

Używany Peugeot 208: czy warto?

Niewielkie rozmiary, nowoczesny wygląd, oszczędne silniki i dobre właściwości jezdne to atuty Peugeota 208. Sprawdzamy, czy po kilku latach od premiery „francuz” jest podatny na awarie.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 850 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY
Mały Peugeot jest dostępny w wersjach 3- i 5-drzwiowej, ale ta pierwsza jest mniej popularna

 

Peugeot 208 Ceny używanych Polecane silniki Lata produkcji Konkurent
  20-60 tys. zł 1.2 PureTech,
1.4 HDi, 1.6 HDi
od 2012 r Opel Corsa

Poprzednicy Peugeota 208, modele 206 i 207, cieszyli się ogromną popularnością na rynku, ale ponieważ z czasem przypięto im łatkę aut bardzo awaryjnych, francuski koncern zaprojektował ich następcę od nowa. Wymiary zewnętrzne wskazują, że Peugot 208 jest mniejszy niż 207, mimo to projektantom udało się wygospodarować trochę więcej miejsca w kabinie. Model 208 wciąż jest dostępny w salonach w wersjach 3- i 5-drzwiowej, ale na rynku wtórnym popularniejsza jest ta druga odmiana. Miejski maluch ma bagażnik o pojemności 285 litrów, czyli przeciętny w tej klasie aut, i w odróżnieniu od poprzedników nie jest oferowany w wersji kombi. Zamiast niej Peugeot wprowadził na rynek crossovera oznaczonego jako 2008, z nieco większym prześwitem niż zwykła „208”.

„208” najczęściej była lakierowana na biało. Inne popularne kolory to szary i srebrny

DROBNE USTERKI

Najczęściej spotykanym kolorem nadwozia jest biały, który występuje jako lakier zwykły oraz perłowy (szczególnie polecamy ten drugi). Inaczej niż w wypadku wielu innych modeli, biel nadwozia „208” nie oznacza, że mamy do czynienia z tzw. autem poflotowym. Trzeba jednak wiedzieć, że lakier w Peugeocie 208 nie należy do trwałych, ale to częsta przypadłość nowych samochodów. Użytkownicy narzekają, że bardzo szybko się rysuje i łuszczy na krawędziach drzwi. Niestety „208”, podobnie jak Peugeoty 206 i 207, ma problemy z rdzą (głównie egzemplarze z pierwszych lat produkcji). Najczęściej pojawia się ona przy chromowanym znaczku na drzwiach bagażnika – najpierw widać pęcherzyki na lakierze, a gdy odprysną, ukazuje się rudy nalot. Rdzę usuwano w serwisie w ramach obsługi gwarancyjnej, ale jak informują użytkownicy, problem często wracał. Pozostałe części karoserii powinny być wolne od rdzy, chyba że samochód miał w przeszłości wypadek.

Zobacz też: używane samochody sportowe na każdą kieszeń

W egzemplarzach wyposażonych w panoramiczny dach warto sprawdzić, czy uszczelka równo i dobrze przylega do krawędzi szyby. Jeżeli jest luźna lub odstaje, trzeba ją jak najszybciej wymienić, bo dach może się rozszczelnić. Zimą, z powodu mrozu, może nawet pęknąć szyba, a to z kolei doprowadzić do uszkodzenia dachu lub mechanizmu sterującego przesuwaniem szyby.

Peugeot 208 nie oferuje najwięcej miejsca spośród aut miejskich, ale na kanapie wygodnie zmieści się dwójka dzieci Lakier na plastikowych elementach po kilku latach może zacząć się łuszczyć. To typowa przypadłość tego modelu
Gałka dźwigni zmiany biegów również jest podatna na przetarcia; nowa kosztuje kilkadziesiąt złotych.

DO WYBORU DO KOLORU 

Mała kierownica świetnie leży w dłoniach, a jej rozmiar docenia się przede wszystkim podczas manewrowania w mieście Bagażnik ma pojemność 285 l, po złożeniu tylnych oparć można ją powiększyć do 1076 l. „208” nie była oferowana w wersji kombi

Do oryginalnego wnętrza „208” zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Każdy nowy użytkownik tego modelu początkowo podchodzi jednak sceptycznie do niewielkiej kierownicy i nietypowej deski rozdzielczej. Ale rozwiązanie, które początkowo budziło kontrowersje, przyjęło się na tyle dobrze, że wykorzystano je w innych modelach. Na brak udogodnień nie będziemy narzekać, pod warunkiem że nie mamy do czynienia z podstawową wersją wyposażeniową Access, która nie dość, że uboga, to jeszcze kłują w niej w oczy tworzywa sztuczne o dużo gorszej jakości niż w wersjach wyżej pozycjonowanych. Trzeba jednak zaznaczyć, że wykończenie najdroższych odmian miękkim plastikiem z czarnymi, lakierowanymi elementami również nie jest idealne, bo tworzywo łatwo się rysuje i brudzi. Już od drugiego poziomu wyposażenia (Active) w standardzie są klimatyzacja i system multimedialny z dotykowym ekranem. System ten czasami płata figle – zawiesza się, a przy niskich temperaturach ekran może się wyłączyć i nie reagować na dotyk. Są to jednak jednostkowe przypadki.

Fotele w Peugeocie 208 zapewniają bardzo wysoki komfort i trzymanie boczne, ale tapicerka często gniecie się po stronie kierowcy

W Peugeocie 208 kierowcy doceniają wygodne i dobrze trzymające fotele, choć zaznaczają, że tapicerka przy podparciu z boku od strony kierowcy może się marszczyć.
Wielu kierowców irytuje położenie dźwigni hamulca ręcznego, do którego dostęp ogranicza podłokietnik. Niektórzy narzekają też na zbyt małe uchwyty na kubki oraz aluminiową gałkę dźwigni skrzyni biegów, która wywołuje dyskomfort podczas użytkowania – latem mocno się nagrzewa, a zimą jest jak zamrożona. Mechanizm zmiany przełożeń „208”, niezależnie od skrzyni biegów, jest nieprecyzyjny i działa z nieprzyjemnym oporem (czasami trzeba kilka razy wbijać bieg wsteczny), ale poza tym nie wymaga interwencji serwisowej. Nie polecamy zautomatyzowanej przekładni ze względu na niski komfort pracy (szarpie podczas zmiany biegów) i ewentualnych kosztów napraw.

Zawieszenie Peugeota warto pochwalić – dobrze tłumi nierówności

 

REKLAMA

REKLAMA

NIESKOMPLIKOWANY SERWIS, TANIE CZĘŚCI 

Dojazdowe koło zapasowe z zestawem narzędzi
to coraz rzadszy widok w nowych autach
Okolice znaczka na drzwiach bagażnika to miejsce podatne na korozję

Zawieszenie Peugeota 208 tylko przeciętnie znosi trudy użytkowania na polskich drogach, dlatego trzeba być przygotowanym, że przy wysokich przebiegach pojawią się stuki. Nawet w egzemplarzach o niedużym przebiegu może dojść do awarii przekładni kierowniczej. Usterkę da się poznać po hałasach dochodzących od przednich kół oraz po luzach na kierownicy. Jeżeli hałasy dobiegają z tyłu, zwykle oznacza to, że należy wymienić amortyzatory. Nietrwałe są również łożyska w przedniej osi. Częstym problemem w małym Peugeocie bywają zbyt szybko zużywające się tarcze hamulcowe. Zaciski hamulcowe bardzo często pokrywają się mocno rdzą. Dobra wiadomość jest taka, że we wszystkich wymienionych wyżej przypadkach zamienniki są tanie i łatwo dostępne.

Zobacz też: małe auta z mocnymi silnikami

3-CYLINDROWE SILNIKI PURETECH NAJLEPIEJ SPRAWDZĄ SIĘ W MIEŚCIE

Gamę jednostek napędowych otwierają 3-cylindrowe silniki benzynowe VTi i PureTech. Zapewniają przeciętne osiągi, ale poza regularnym serwisowaniem rzadko wymagają interwencji mechanika. Dlatego polecamy te silniki. Na rynku wtórnym są też samochody z czterocylindrowymi jednostkami 1.4 i 1.6 VTi. Występują w nich problemy z napinaczem rozrządu. Gdy usłyszymy niepokojący hałas, nie powinniśmy go lekceważyć. Diesle 1.4 i 1.6 HDi cieszą się dobrą opinią i zużywają niewiele paliwa. Sporadycznie problemy sprawiają w nich pompa paliwa, zawór EGR i sterownik świec żarowych, którego usterka może doprowadzić do przepalenia świec. Większe wydatki (usterki turbosprężarki, wtryskiwaczy, filtra cząstek stałych) mogą być konieczne dopiero przy przebiegach powyżej 250 tysięcy kilometrów.
Peugeot 208 to udany i oszczędny miejski samochód. Lista usterek może się wydawać długa, ale w porównaniu z konkurentami „francuz” wcale nie wypada dużo gorzej.

REKLAMA

ZALETY I WADY 
 minus atrakcyjna stylistyka
 minus dynamiczne silniki
 minus duża dostępność części
 minus mały bagażnik
 minus ciasne wnętrze
 minus jakość plastików (najtańsze wersje)
Zobacz także:

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij