Używany Peugeot 301 (2012-2020) - Prostota jego zaletą

Używany Peugeot 301 (2012-2020) wpisuje się w klasę niedrogich sedanów i może być lepszym wyborem niż przyciasny hatchback. Jego zaletą jest prostota budowy.

Peugeot 301 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 60 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Wygląda na droższe niż jest – praktyczne auto w dobrej cenie


To globalny model oferowany od Ameryki Łacińskiej przez Afrykę i Europę (wybrane rynki) aż po Chiny. Zadebiutował w 2012 roku razem z bliźniaczym Citroënem C-Elysée. W Polsce od 2020 roku jest oferowany tylko Citroën C-Elysée, następca Peugeota 301 ma się pojawić w 2022 roku.

REKLAMA

 

Peugeot 301 (2012-2020) - Układ napędowy

Silniki benzynowe są wolnossące i mają pośredni wtrysk paliwa. Jednostka 1.2 osiąga 72 lub 82 KM, obie, zwłaszcza pierwsza, są nieco za słabe do tak dużego samochodu. Optymalne źródło napędu to wystarczająco dynamiczny 115-konny 1.6. To prosta ośmiozaworowa konstrukcja z rozrządem napędzanym paskiem. W silniku 1.6 początkowo były problemy ze sterownikiem; najczęściej pomagała zmiana oprogramowania. W wielu egzemplarzach silnik nie reagował na wciśnięcie pedału gazu, w tym wypadku sposobem na usunięcie usterki było nowe oprogramowanie pedału gazu. Diesel to sprawdzony 1.6 HDi, który osiąga od 92 do 99 KM, jest trwały i oszczędny. Układ chłodzenia „301” przeszedł akcję naprawczą polegającą na wymianie części przewodów. Przekładnie, 5-biegowa mechaniczna i automat (4 lub 6 przełożeń), są nieawaryjne.

Peugeot 301Materiały prasowe
Estetyczna i ergonomiczna tablica przyrządów. Proste i czytelne zegary wytrzymują próbę czasu. 
Peugeot 301Materiały prasowe
W wersji po liftingu w opcji stosowano multimedia z ekranem dotykowym

Peugeot 301 (2012-2020) - Nadwozie

Jest bardzo obszerne, bagażnik ma ponad 500 litrów pojemności, którą łatwo powiększyć, składając oparcia kanapy. Za nimi jest bardzo duży otwór ułatwiający wykorzystanie przestrzeni. Siedzenia są wygodne, ale zajęcie wygodnej pozycji za kierownicą utrudnia kierownica regulowana tylko w jednej płaszczyźnie i brak regulacji fotela na wysokość. Tablica przyrządów wygląda nieźle i jest łatwa w obsłudze.

Peugeot 301 (2012-2020) - Wykonanie

Wnętrze jest trwałe i dobrze poskładane, a twarde plastiki, dzięki różnej fakturze, nie rażą. Widać, że to niedrogi model, nie ma uchwytów nad drzwiami, lusterek w osłonach przeciwsłonecznych i wykładziny na pokrywie bagażnika. Nadwozie jest dość dobrze zabezpieczone przed korozją, bo poza układem wydechowym czy elementami zawieszenia rdza nie występuje. Pod wpływem słońca przez tapicerkę dachu widać plamy kleju montażowego.

Peugeot 301 (2012-2020) - Bezpieczeństwo

Wyposażenie seryjnie zawierało ABS, ESP i cztery poduszki powietrzne, kurtyn nie oferowano nawet za dopłatą. W testach zderzeniowych Euro NCAP auto zdobyło tylko trzy gwiazdki (brak środkowego zagłówka na kanapie).

Peugeot 301 (2012-2020) - Zawieszenie

Ma niezłą trwałość, jest raczej miękkie, komfortowe, choć nie wszystkie nierówności drogi niweluje. Układ kierowniczy jest przeciętny w reakcjach, hamulce niezłe, a prześwit większy niż przeciętnie w klasie. W sumie „301” pewnie się prowadzi i jej reakcje na drodze są przewidywalne.

Peugeot 301Materiały prasowe
Sporo miejsca we wnętrzu na wygodnych, miękkich fotelach i kanapie
Peugeot 301auto motor i sport
Praktyczność bagażnika ograniczają zawiasy głęboko sięgające do wnętrza i próg powstający po złożeniu oparć kanapy


Peugeot 301auto motor i sport

 

Peugeot 301Materiały prasowe
Za sprawą proporcji i detali nadwozia model wygląda na większy i bardziej prestiżowy

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA