REKLAMA

Używany Peugeot 308 (2013)

Używany Peugeot 308 przyciąga wzrok oryginalnym wyglądem, nieźle jeździ i ma obszerne, klimatyczne wnętrze. Razem z niewygórowaną ceną i trwałością daje to przepis na sukces.

Peugeot 308 auto motor i sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 82 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Peugeot 308 drugiej generacji jest całkowicie nową konstrukcją. Hatchback zadebiutował w 2013 roku, a kombi SW w 2014 roku. W porównaniu z poprzednikiem samochód odchudzono aż o 140 kg.

REKLAMA

„308” ma eleganckie i pojemne wnętrze

Używany Peugeot 308 (2013) - Układ napędowy

Początkowo auto napędzał wolnossący silnik 1.2 PureTech o mocy 82 KM. Nie potrzebuje wiele paliwa, ale okazuje się nieco za słaby w porównaniu z montowaną od 2014 r. wersją z turbosprężarką (110/130 KM). W tej drugiej niestety strzępi się pasek rozrządu pracujący w oleju, a wyrwane elementy przytykają sitko smoka i zanieczyszczają pompę oleju (zapala się lampka ciśnienia oleju). Zdarzają się również wycieki spod uszczelki głowicy i awarie turbosprężarek. Turbodoładowany silnik 1.6 THP występuje w wersjach o mocy 125 i 155 KM. 205 i 224 KM osiąga w GT, a 250, 262 lub 272 w GTi. Mimo udoskonalenia konstrukcji jest ryzyko awarii łańcuchowego napędu rozrządu (koszt naprawy 2500 zł), turbosprężarki oraz nadmiernego zużycia oleju. Jednostka 1.6 HDi początkowo miała moc 92 lub 115 KM, ale w 2015 roku podniesiono ją do 99 i 120 KM. Uszkodzenie styków czujnika prędkości obrotowej wału korbowego powoduje, że silników tych nie można uruchomić lub nie rozwijają mocy (naprawa kosztuje 250 zł). W 2017 roku zastosowano nowe diesle 1.5 o mocy 102 i 130 KM. Ofertę uzupełnia jednostka 2.0 HDi uzyskująca 150, 177 i 181 KM. Diesle są wyposażone mokry filtr cząstek stałych wymagający uzupełniania płynu Eolys i spełniają normę emisji spalin Euro 6. W mechanicznych przekładniach zdarzają się awarie mechanizmu przełączania biegów i nadmierne zużycie synchronizatorów.

Peugeot 308auto motor i sport
Peugeot 308auto motor i sport
Tablica przyrządów wygląda futurystycznie i elegancko. Niestety nawiewy powietrza i klimatyzację obsługuje się poprzez ekran dotykowy. Metalowa gałka dźwigni zmiany biegów latem mocno się nagrzewa. Opcjonalny szklany dach ma olbrzymią powierzchnię

Używany Peugeot 308 (2013) -Nadwozie

„308” ma nietypowy kokpit, w którym zestaw zegarów umieszczono tak, że spogląda się na nie ponad kołem kierownicy. Duży zakres regulacji fotela i kierownicy pozwala zająć wygodną pozycję, a kierownica nie zasłania zestawu wskaźników. Auto jest dobrze wyciszone. Z tyłu jest zbyt mało miejsca.

Używany Peugeot 308 (2013) - Wykonanie

Nadwozie okazuje się odporne na korozję. We wnętrzu zastosowano w większości materiały dobrej jakości, montaż wyposażenia jest solidny.

REKLAMA

REKLAMA

Używany Peugeot 308 (2013) - Bezpieczeństwo

Standardowo w wyposażeniu znajduje się sześć airbagów oraz ABS z ESP. W testach zderzeniowych „308” uzyskała pięć gwiazdek.

Używany Peugeot 308 (2013) - Zawieszenie

Jest komfortowe i na tyle sztywne, że nadwozie nie przechyla się w zakrętach. Układ kierowniczy słabo podpowiada, co się dzieje z przednimi kołami, a układ stabilizacji czasami ingeruje zbyt natarczywie, choć działa precyzyjnie i skutecznie.

Peugeot 308auto motor i sport
 
Peugeot 308auto motor i sport
Coraz częstszy element wyposażenia – kamera cofania ukryta we wnęce na tablicę rejestracyjną

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

Peugeot 308auto motor i sport
Peugeot 308auto motor i sport
Kombi ma rozstaw osi większy o 11 cm niż hatchback, co z tyłu daje więcej miejsca na nogi. Bagażnik ma solidną pojemność 610/1660 litrów. Po złożeniu kanapy podłoga bagażnika staje się płaska

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA