Używany Peugeot 508 (2010-2018): trwały jak Passat

Atrakcyjnie stylizowany model ma obszerniejsze wnętrze i dużo pojemniejszy bagażnik niż jego poprzednik 407. Peugeot 508 zapewnia wysoki komfort podróży.

Peugeot 508 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 142 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY
508 jakością i trwałością nie ustępuje Passatowi

Peugeot 508 pierwszej generacji pojawił się w salonach sprzedaży w 2010 roku jako sedan i kombi. Niektóre rozwiązania i podzespoły ma wspólne z Peugeotem 407 i Citroenem C5. Od 2012 roku kombi występowało również w stylizowanej „terenowo” wersji RXH z prześwitem powiększonym do 184 mm. Początkowo RXH było hybrydą z napędem 4x4 i dieslem 2.0, w której napęd tylnej osi realizowano za pomocą silnika elektrycznego. Od liftingu 508 RXH istniał tylko w wersji przednionapędowej. Druga generacja Peugeota 508 zadebiutowała w 2018 roku.

Używany Peugeot 508: Układ napędowy

Stosowano tylko jednostki czterocylindrowe. Silniki benzynowe 1.6 należą do serii Prince opracowanej wspólnie z BMW. Jednostka 1.6 VTi osiąga 120 KM i jest nieco za słaba do tego auta, występują w niej też problemy z napinaczem łańcucha rozrządu i głowicą. Natomiast oszczędny i elastyczny turbodoładowany 1.6 THP (156 KM), oprócz awaryjnego napinacza, ma często podwyższone zużycie oleju silnikowego i zdarzają się w nim uszkodzenia turbosprężarek. Silniki te nie nadają się do zasilania LPG. Diesle PSA cieszą się dobrą opinią i zużywają niewiele oleju napędowego. 1.6 HDi o mocach 112/114/120 KM nie zapewnia dobrych osiągów, czasami dochodzi w nim do wycieków spod podkładek wtryskiwaczy. Najlepszy jest diesel 2.0 HDi oferowany w kilku wersjach mocy: 140, 150, 163 i 180 KM. Dobrze serwisowany okaże się bezawaryjny i oszczędny. Diesle są wyposażone w mokry filtr cząstek stałych wymagający uzupełniania płynu Eolys. Przy dużych przebiegach mogą wystąpić eksploatacyjne zużycie dwumasowego koła zamachowego, turbosprężarki czy wtryskiwaczy. Diesel 2.2 HDi (204 KM) jest mało popularny i mniej trwały. Mechaniczne przekładnie są wytrzymałe, automatyczna skrzynia firmy Aisin nieco mniej, jej wadą jest niespieszna zmiana przełożeń.

Peugeot 508Materiały prasowe
Od face liftingu w 2014 roku system multimedialny obsługuje się przy pomocy dotykowego ekranu
Peugeot 508Materiały prasowe
Efektowne zegary są czytelne

 

Używany Peugeot 508: Nadwozie

Kokpit zaprojektowano w niemieckim stylu, jest prosty, ergonomiczny i elegancki. 508 zapewnia wysoki komfort jazdy dzięki dobremu wyciszeniu i obszernym, wygodnym fotelom.

Używany Peugeot 508: Wykonanie

Nadwozie jest odporne na korozję. We wnętrzu zastosowano eleganckie materiały, montaż jest precyzyjny. Oznaką intensywnej eksploatacji jest jedynie wytarcie pokrycia koła kierownicy.

Używany Peugeot 508: Bezpieczeństwo

Standardowo 508 ma 6 airbagów, ABS i ESP. W crash-testach uzyskał pięć gwiazdek.

Używany Peugeot 508: Zawieszenie

Jest dość miękkie, co daje niezły komfort jazdy. Peugeot 508 jest zwinny w zakrętach, ma wystarczająco precyzyjny układ kierowniczy.

Peugeot 508Materiały prasowe
Kombi ma przestrzeń bagażową o pojemności od 560 do1598 l. Uterenowione RXH (z prześwitem większym o 5 cm) pomieści tylko 400/1360 l

 

Używany Peugeot 508: Najlepsze w modelu

Silnik
Z benzynowych silników warunkowo można polecić tylko podstawowy 1.6. Wysokoprężna jednostka 1.6 sprawdzi się raczej w mieście. Najlepszym wyborem są dwulitrowe diesle.

  THP 165 BlueHDi 120 BlueHDi 150
Budowa silnika/liczba cylindrów rzędowy/4 rzędowy/4 rzędowy/4
Pojemność skokowa cm3 1598 1560 1997
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
121 (165)
6000
88 (120)
3500
110 (150)
4000
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
240
1400
300
1750
370
2000
Masa własna/ładowność kg 1475/520 1485/540 1575/550
Długość × szerokość × wys. mm 4830 × 1828 × 1456
Pojemność bagażnika l/VDA 515/1381 515/1381 515/1381
Prędkość maksymalna km/h 210 202 210


Rocznik
Peugeot 508 jest wart zainteresowania niezależnie od rocznika. Model ten miał jeden face lifting w 2014 roku, w ramach którego zmieniono głównie wygląd przodu i rozbudowano wyposażenie.

Wyposażenie
Wiele przydatnych elementów znajduje się już w standardzie: m.in. centralny zamek, radioodtwarzacz, elektryczne sterowanie szybami i lusterkami, klimatyzacja dwustrefowa (początkowo 1-strefowa), tempomat i system start/stop.

Ceny
Podstawowe wersje z silnikami 1.6 są oferowane od 20 000 zł. Diesle mogą mieć przebieg nawet 400 tys. km. Ceny dobrze wyposażonych mocnych egzemplarzy i wersji RXH sięgają 70 000 zł. Na rynku aut używanych przeważają wersje kombi z dieslem.

ROCZNIK 2018 2017 2016 2015 2014
THP 165 165 KM 61 900 58 900 56 900 55 000 52 200
HDi 115/120 115/120 KM 53 800 46 900 43 900 39 900 37 900
BlueHDi 150 150 KM 64 900 62 900 58 900 56 900 53 900
Ceny w złotych; źródło: Otomoto


Niezawodność

Występuje tylko zużycie eksploatacyjne hamulców (okładziny i tarcze hamulcowe). Zawieszenie jest trwałe, w przednim luzy najszybciej pojawiają się na końcówkach drążków kierowniczych, a w tylnym w wersji kombi stukają amortyzatory. Zdarzają się luzy przekładni kierowniczej, awaryjne bywają bezkluczykowe otwieranie drzwi (czujniki) i przednie wycieraczki (obluzowane mocowania). Czasami przestają działać automatyczne poziomowanie reflektorów i czujnik elektrycznego hamulca postojowego umieszczony pod pedałem hamulca.

Peugeot 508auto motor i sport
Zobacz także:
REKLAMA