Używany Peugeot 508 RXH (2012-2015) - Na dobrym poziomie

Atrakcyjnie stylizowany używany Peugeot 508 RXH z obszernym, dobrze wykonanym wnętrzem zapewnia wysoki komfort, ale w wersji hybrydowej ma nieco mniejszy bagażnik.

Peugeot 508 auto motor i sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 132 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Wykonanie i trwałość na dobrym poziomie

Produkowany od 2012 roku Peugeot 508 RXH jest uterenowioną wersją modelu 508 – ma większy prześwit oraz pakiet dodatków stylistycznych podkreślających jego off-roadowy charakter. Pakiet obejmuje zderzaki oraz wykonane z tworzywa sztucznego nakładki na zderzaki, progi i nadkola. 508 RXH jest dostępny z napędem na przednią oś oraz jako hybryda 4x4, w której napęd tylnej osi jest realizowany za pomocą silnika elektrycznego. Nietypowo, jako główne źródło mocy, zastosowano silnik wysokoprężny (konkurenci stosują jednostki benzynowe). Niektóre rozwiązania i podzespoły auto ma wspólne z Peugeotem 407 i Citroënem C5 II.

Używany Peugeot 508 RXH (2012-2015) - Układ napędowy

REKLAMA

W odmianie z napędem na cztery koła głównym źródłem mocy jest dwulitrowy diesel o mocy 163 KM. Napędza on koła przedniej osi, koła tylnej osi są napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 27 kW (37 KM). Plusem zastosowania diesla jest ekonomiczność także podczas jazdy autostradą. Niestety radość z jazdy niweczy leniwa zautomatyzowana przekładnia. Od liftingu oferowano jedynie wersję przednionapędową z mocniejszą wersją diesla 2.0 osiągającego 180 KM. Diesel 2.0, niezależnie od mocy, ma dobrą opinię, jest żwawy i gwarantuje niskie zużycie oleju napędowego. Prawidłowo serwisowany odwdzięcza się bezproblemową eksploatacją. Silnik jest wyposażony w mokry filtr cząstek stałych wymagający uzupełniania płynu Eolys.

Peugeot 508auto motor i sport
Tablica przyrządów w niemieckim stylu; ładna, uporządkowana i intuicyjna w obsłudze. Pokrętło trybów pracy układu napędowego znajduje się obok dźwigni zautomatyzowanej przekładni

Używany Peugeot 508 RXH (2012-2015) - Nadwozie

Kokpit zaprojektowano w niemieckim stylu: prosto i ergonomicznie. Jedynie w podstawowej wersji auta centralny wyświetlacz jest monochromatyczny. 508 RHX zapewnia wysoki komfort jazdy dzięki dobremu wyciszeniu i dość obszernym, wygodnym fotelom. Niestety brakuje półeczek i schowków, a szerokie słupki ograniczają pole widzenia.

Używany Peugeot 508 RXH (2012-2015) - Wykonanie

Nadwozie jest odporne na korozję. We wnętrzu zastosowano materiały dobrej jakości, a ich montaż jest precyzyjny.

Używany Peugeot 508 RXH (2012-2015) - Bezpieczeństwo

Auto w standardzie ma 6 airbagów oraz ABS z ESP. W testach zderzeniowych „508” uzyskała maksymalną liczbę pięciu gwiazdek.

Używany Peugeot 508 RXH (2012-2015) - Zawieszenie

Standardowo z przodu są kolumny McPhersona, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe, nad którym umieszczono silnik elektryczny z przekładnią. Dostępne są cztery tryby pracy układu napędowego: czysto spalinowy, automatyczny, czysto elektryczny (zasięg 4 km) oraz na cztery koła. Prześwit wersji RXH zwiększono o 50 mm (do 184 mm), a zawieszenie jest nieco twardsze niż w wersjach standardowych, ale i tak nie zapobiega przechyłom nadwozia w zakrętach. Układ kierowniczy okazuje się precyzyjny.

Peugeot 508auto motor i sport
Peugeot 508auto motor i sport
Akumulator umieszczony pod podłogą bagażnika zmniejsza jego pojemność o 190 l. Duży prześwit i tryb 4WD sprawiają, że Peugeot 508 RXH zajedzie dalej niż przednionapędowa „508”

 

Peugeot 508auto motor i sport


Peugeot 508auto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA