REKLAMA

Używany Seat Leon (2012-2020) - W stronę sportu

Seat Leon bliźniak Golfa VII i Audi A3 ma sportowy styl i praktyczne wnętrze. Wszystkie silniki są godne polecenia, ale naprawa skrzyń DSG jest kosztowna.

Seat Leon (2012-2020) materiały prasowe
Seat Leon (2012-2020)
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 155 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Dobrze wygląda i daje dużo frajdy z jazdy

Pięciodrzwiowy hatchback zadebiutował w 2012 r., rok później były dostępne kombi ST i trzydrzwiowy hatchback SC. Ta wersja ma o 3,5 cm krótszy rozstaw osi i bardziej dynamiczną sylwetkę dzięki innemu kształtowi tyłu. W 2014 r. ofertę powiększyły uterenowiona wersja ST X-Perience i sportowy hatchback Cupra. W 2015 r. dołączyła Cupra kombi, która w 2017 r. dostała napęd 4x4. W tym samym roku do sprzedaży trafiła limitowana do 799 sztuk Cupra R o mocy 310 KM. Od 2018 r. usportowione modele, także Leona, Seat sprzedaje pod osobną marką Cupra. Pokrewieństwo z innymi autami koncernu sprawia, że na rynku jest dużo przystępnych cenowo zamienników części i podzespołów, a także części używanych.

auta kompaktoweMateriały prasowe
auta kompaktoweMateriały prasowe
Leon ma inną tablicę rozdzielczą niż Golf i Octavia, niestety w tym stylizowanym na sportowo modelu brakuje sportowych akcentów. Pod podłogą ustawnego bagażnika znalazło się miejsce na koło zapasowe

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Używany Seat Leon (2012-2020) - Układ napędowy

Wszystkie diesle i silniki benzynowe można śmiało polecić. W podstawowych jednostkach benzynowych (EA211) rozrząd jest napędzany paskiem, a nie jak w awaryjnych poprzednikach (EA111) łańcuchem. To praktycznie nowe konstrukcje, w których nie występują usterki. Silniki serii EA211 to 1.2 TSI (86, 105/110 KM) oraz 1.4 TSI (110, 122/125, 140/150 KM). Natomiast silniki 1.8 TSI (180 KM) i 2.0 TSI (265, 280, 290, 300 i 310 KM) nadal mają łańcuchowy napęd rozrządu, ale dzięki gruntownej modernizacji nie zużywają nadmiernie oleju i mają trwały rozrząd. Wymienione jednostki TSI zmodernizowano w 2014 roku, zwiększając nieco moc i dostosowując je do spełniania normy Euro 6. W 2015 r. ofertę uzupełnił trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 115 KM – to nowa konstrukcja o nieznanej trwałości (na razie). Diesle są trwałe i oszczędne, mają wtrysk common-rail. 1.6 TDI osiąga 90, 105, 110 lub 115 KM, a 2.0 TDI 150 lub 184 KM. Generalnie występuje w nich zużycie eksploatacyjne związane z dużymi przebiegami, choć zdarzają się też uszkodzenia pompy cieczy chłodzącej. Mechaniczne skrzynie biegów są trwałe, ale w początkach produkcji zdarzały się uszkodzenia skrzyń pięciobiegowych, najczęściej tych łączonych z dieslami (zbyt szybkie zużycie łożysk; koszt naprawy od 2200 zł). W dwusprzęgłowych przekładniach DSG po stu kilkudziesięciu tysiącach kilometrów ścierają się wielopłytkowe sprzęgła, a w układzie odpowiadającym za zmianę przełożeń występują błędy w oprogramowaniu. Naprawa kosztuje od 2500 zł do nawet 8 tys. zł.

uzywaneauto motor i sport

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

 

REKLAMA

REKLAMA

Używany Seat Leon (2012-2020) - Nadwozie

Tablica rozdzielcza jest prosta, czytelna, łatwa w obsłudze, ale mało oryginalna. Wygodne fotele zamontowano dość nisko. Opcjonalna nawigacja nie działa zbyt szybko.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Używany Seat Leon (2012-2020) - Wykonanie

Leon jest dobrze zabezpieczony przed korozją. Jego wnętrze wykończono gorszymi materiałami niż w Golfie. W kabinie słychać czasami trzaski, źle ustawiona pokrywa bagażnika skrzypi. Uszczelki drzwi mają niską jakość, a wieniec kierownicy wyciera się.

Używany Seat Leon (2012-2020) - Bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych Leon uzyskał pięć gwiazdek. Seryjnych jest siedem poduszek powietrznych, ABS z ESP.

 

REKLAMA

Używany Seat Leon (2012-2020) - Zawieszenie

Jest dość sztywne; z tyłu wersje o mocy od 180 KM mają oś wielowahaczową, więc auto jeszcze lepiej się prowadzi (standard to belka skrętna). Szybka jazda w zakrętach daje sporą frajdę. Układ kierowniczy jest precyzyjny.

Zobacz także:

uzywaneauto motor i sport

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA