Używany Seat Toledo IV (2012-2018) - Dobry dla rodziny.

Może Seat Toledo być lepszym wyborem niż droższy Leon czy mniejsza Ibiza. jednak Mimo wielu zalet, dość obszernej kabiny i całkiem sporego bagażnika, wciąż pozostaje w cieniu innych modeli Seata.

Seat Toledo Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 62 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Może pełnić rolę auta rodzinnego


Był produkowany od roku 2012 jako liftback. Skutkiem tego, że zbudowano go na wydłużonym podwoziu VW Polo poprzedniej generacji ma stosunkowo wąskie wnętrze. Jego bliźniaczy model to bardzo popularna Skoda Rapid (obydwa modele produkowano w Mladej Boleslav w Czechach). Produkcję Toledo zakończono w 2018 roku i nie ma on bezpośredniego następcy.

REKLAMA

Używany Seat Toledo IV (2012-2018) - Układ napędowy

Toledo najczęściej wyposażano w jeden z dwóch różnych silników benzynowych o pojemności 1,2 litra. Wolnossący 75-konny trzycylindrowiec 1.2 MPI (zbyt słaby do tego modelu) ma pośredni wtrysk paliwa i nadaje się do zasilania LPG (auto oferowano z fabryczną instalacją firmy Landi Renzo). Z oferty zniknął w 2015 roku. Natomiast w czterocylindrowym 1.2 TSI (85/90/105/110 KM) stosowano bezpośredni wtrysk paliwa i do 2015 roku łańcuchowy napęd rozrządu, który ma wyższą trwałość niż stosowane wcześniej w innych modelach Seata (ale nie idealną). Dodatkowo jazda na wysokich obrotach może skutkować podwyższonym zużyciem oleju silnikowego. Benzynowy 1.4 TSI (122 KM) do wiosny 2015 roku miał łańcuch rozrządu (wersja EA111 – bywa awaryjny), a później pasek rozrządu – 125 KM (EA211). Na razie trudno ocenić trwałość trzycylindrowego silnika 1.0 TSI (95/110 KM) montowanego od 2017 roku, który zastąpił jednostkę 1.2 TSI. Z silników wysokoprężnych do 2015 roku w ofercie był tylko 1.6 TDI o mocy 90/105/115 KM. Później dołączył trzycylindrowy 1.4 TDI (90 KM). Niestety, ma niską kulturę pracy i nie jest oszczędniejszy. Diesle mają filtr cząstek stałych. Toledo wyposażano w 5- i 6-biegowe przekładnie mechaniczne oraz w niezbyt popularną dwusprzęgłową o siedmiu przełożeniach (DSG). W początkowym okresie produkcji zdarzały się uszkodzenia przekładni mechanicznych, najczęściej łączonych z dieslami – biegi nie wchodziły, a łożyska zużywały się zbyt szybko; przekładnie wymieniano najczęściej w ramach gwarancji. Dwusprzęgłowa DSG po przebiegu stu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów może generować koszty (awarie mechatroniki i sprzęgła wielopłytkowego).

Seat ToledoMateriały prasowe
W dwukolorowej tablicy przyrządów bogatszej wersji wykorzystano elementy z modeli VW i wygląda ona identycznie jak w Skodzie Rapid
Seat ToledoMateriały prasowe
 Przednie fotele są wygodne. Niestety tapicerka szybko się zużywa

Używany Seat Toledo IV (2012-2018) - Nadwozie

Jest dobrze zabezpieczone przed korozją. Zapewnia więcej miejsca z przodu i na nogi pasażerom siedzącym z tyłu (o około 10 cm) niż Ibiza, ale z tyłu wygodnie będzie tylko 2 osobom, bo szerokość kabiny jest niewiele większa niż w Ibizie. Za to bagażnik ma imponującą pojemność 550 litrów (maksymalnie – 1490 l).

Używany Seat Toledo IV (2012-2018) - Wykonanie

Wnętrze jest estetyczne i praktyczne, a jego obsługa nie sprawia problemów. Zastosowano twardy plastik dość podatny na zarysowania, którego jakość jest gorsza niż przeciętna w klasie kompaktów. Bywa, że przez tylne boczne drzwi woda dostaje się do wnętrza i łuszczy się lakier na przyciskach, a od pokrywy bagażnika dochodzą stuki.

Używany Seat Toledo IV (2012-2018) - Bezpieczeństwo

W crash-testach Euro NCAP bliźniaczy Rapid otrzymał najwyższą ocenę – pięć gwiazdek. Kierowca i pasażer są dobrze chronieni. Seryjne są ABS z ESP i sześć airbagów.

Używany Seat Toledo IV (2012-2018) - Zawieszenie

Ma prostą konstrukcję z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu, ale jest wystarczająco komfortowe; nie radzi sobie tylko z tłumieniem krótkich poprzecznych nierówności. Układ kierowniczy z elektrohydraulicznym wspomaganiem nie jest wystarczająco bezpośredni.

Seat Toledoauto motor i sport


Seat Toledoauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA