REKLAMA

Używany VW Caddy (2003-2015) - Prosty i funkcjonalny

VW Caddy to jeden z kombivanów najczęściej widywanych na polskich drogach. Ma ustawne wnętrze i nieskomplikowaną konstrukcję.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 78 437 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, kombi-4, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Zaleta Caddy to funkcjonalność, nie wygląd

Debiutował dawno, bo w 2003 roku na salonie samochodowym w Paryżu. Był modernizowany, zmieniano także oferowane silniki. Caddy jest oparty na konstrukcji Volkswagena Tourana. Był produkowany jako 5- i 7-osobowe Kombi, jako Mixt ze skrzynią ładunkową i jako Furgon. W 2007 roku pojawiła się wersja Maxi z rozstawem osi większym o 32 cm. Od modernizacji w 2010 roku samochód może mieć napęd 4x4 – 4Motion ze sprzęgłem międzyosiowym haldex. Aktualną wersję zaprezentowaną w 2015 roku niektórzy uważają nie za nowy model, lecz za auto po drugim liftingu. Zmianie uległa większość oblachowania nadwozia, całkowicie inne są przód, tył i kokpit oraz gama jednostek napędowych. Niezmienne za to zostały funkcjonalność i łatwość obsługi. Dzięki pokrewieństwu z innymi modelami Volkswagena ceny części i podzespołów do Caddy, także używanych, są niewygórowane. Produkowano też stylizowaną na SUV-a wersję Cross Touran w aktualnym modelu zwaną Caddy Alltrack.

REKLAMA

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Używany VW Caddy - Układ napędowy

Podstawowym silnikiem benzynowym do liftingu w 2010 roku był trwały wolnossący 1.6 o mocy 102 KM, który oferowano również z fabryczną instalacją LPG. Jednostka 1.4 16V (75 KM) jest nieco za słaba. Stosowane od liftingu doładowane silniki TSI 1.2 (85 lub 105 KM, EA111) mają nietrwały łańcuchowy napęd rozrządu, są także problemy z tłokami. W ofercie była też wersja 2.0 EcoFuel (115 KM) zasilana gazem CNG. Z diesli godny polecenia jest trwały i oszczędny 1.9 TDI o mocy 75 i 105 KM (poza montowanymi od 2005 roku wersjami BXE i BLS, które miały panewki o niskiej trwałości – wersja o mocy 105 KM). Diesel 2.0 SDI z pompowtryskiwaczami (69 KM) bywa awaryjny – pękają w nim głowice, uszkodzeniom ulegają wałki rozrządu i napęd pompy oleju. Od liftingu diesle mają wtrysk common-rail, są trwałe i oszczędne. 1.6 TDI CR osiąga moc 75 lub 102 KM, a 2.0 TDI CR – 110 (w wersji 4Motion) 140 lub 170 KM. Po dużych przebiegach zdarzają się awarie zaworu EGR, filtra cząstek stałych i turbosprężarek. Dwusprzęgłowa przekładnia po stu kilkudziesięciu tysiącach kilometrów może ulegać awariom – ścierają się tarcze sprzęgieł, a w układzie mechatroniki zmieniającym przełożenia występują błędy w oprogramowaniu. Usprawnienie przekładni kosztuje od około 2500 zł.

vw caddyarchiwum
Praktyczne wnętrze wykonano z twardych tworzyw, które w autach z większym przebiegiem zaczynają skrzypieć

vw caddyarchiwum
Dłuższy o 47 cm Caddy Maxi ma przedział bagażowy o maksymalnej pojemności 3880 litrów

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Używany VW Caddy - Nadwozie

Tablica rozdzielcza jest niewyszukana, za to obsługa okazuje się ergonomiczna, a wyjątkowo obszerne wnętrze – praktyczne. Fotele są wygodne i trwałe. W opcji oferowano dwa dodatkowe fotele w trzecim rzędzie; te w drugim rzędzie łatwo zdemontować, ale są dość ciężkie.

Zobacz także:

Używany VW Caddy - Wykonanie

Niestety na krawędziach drzwi i w okolicach klamek pojawia się rdza. W kabinie zastosowano twarde, ale trwałe tworzywa. Montaż jest na przeciętnym poziomie – na uchwytach i przyciskach ściera się lakier.
Bezpieczeństwo W crash-teście Caddy dostał cztery gwiazdki. Seryjne są dwa airbagi. Początkowo ESP było tylko w opcji.

Używany VW Caddy - Zawieszenie

Z tyłu Caddy ma sztywną oś zawieszoną na resorach piórowych, co nie służy komfortowi; samochód lepiej się prowadzi, gdy jest załadowany. Na poprzecznych nierównościach nadwozie się kołysze. Układ kierowniczy okazuje się precyzyjny.

vw caddyauto motor i sport


vw caddyauto motor i sport

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA