REKLAMA

Używany VW Passat Alltrack (2012-2015) - Passat plus

Stylizowany na off-roadowego twardziela Volkswagen Alltrack nie zawsze ma napęd na cztery koła. Punktuje obszernym i ustawnym wnętrzem oraz nieskomplikowaną mechaniką.

VW Passat Alltrack auto motor i sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 103 090 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Ceniony za praktyczność i możliwości terenowe

Alltrack zadebiutował w 2012 roku jako jedna z wersji Passata B7 i jest oferowany tylko jako kombi (Variant). Natomiast pod względem technicznym Passat B7 to generacja B6 po gruntownym liftingu. Poprawiono to, co szwankowało u poprzednika, wymieniając niektóre z oferowanych silników i po raz pierwszy Passata zaoferowano w uterenowionej wersji Alltrack. Wyróżnia ją pakiet off-roadowy obejmujący osłony zespołu napędowego i podwozia oraz progów i nadkoli. Auto ma prześwit zwiększony o 30 mm (do 165 mm). W Alltracku napęd 4x4 jest realizowany za pomocą wielopłytkowego sprzęgła typu haldex, które w razie potrzeby przekazuje moment napędowy na koła tylnej osi. Następca, Passat Alltrack II, został zaprezentowany w 2015 roku.

REKLAMA

Używany VW Passat Alltrack (2012-2015) - Układ napędowy

Model jest dostępny w wersjach z napędem na przednią oś oraz z napędzanymi obiema osiami. W słabszy z silników benzynowych, 1.8 TSI (160 KM), jest wyposażana wersja z napędzaną tylko przednią osią. Mocniejszy, 2.0 TSI (210 KM), przekazuje siłę napędową na obie osie za pośrednictwem przekładni DSG. Niestety jednostki benzynowe na tle konkurencyjnych nadal wypadają blado. Silniki te pochodzą z uznawanej za nieudaną (w dwóch pierwszych generacjach) serii EA888. Jednostka 1.8 TSI nadmiernie zużywa olej (bywa, że ponad 1 litr na 1000 km; naprawa – od 3500 zł) i ma awaryjne napinacze łańcucha rozrządu (jego wymiana kosztuje od 1200 zł). Silnik 2.0 TSI (210 KM) do wprowadzenia w 2013 roku zmodernizowanej wersji (EA888 gen. 3) również zużywał zbyt dużo oleju i miewał problemy z rozrządem. Diesle 2.0 TDI (rodzina EA189) mają wtrysk common-rail, są też trwałe i oszczędne. Jednostka 2.0 TDI CR o mocy 140 KM jest stosowana w odmianach 4x4 oraz w tych z napędem tylko na przednią oś. Mocniejszy diesel 2.0 TDI CR osiąga 170 lub 177 KM i jest montowany tylko w odmianie z napędem kół obydwu osi i z dwusprzęgłową przekładnią DSG. W tych silnikach awarii ulega zawór ciśnienia paliwa w listwie common-rail; wymiana kosztuje 500 zł. Miejskiej eksploatacji nie wytrzymują filtry cząstek stałych. Ponieważ po wersjach wysokoprężnych można spodziewać się przebiegów rzędu 300–500 tys. km, naprawy lub wymiany może wymagać turbosprężarka, wtryskiwacze czy sprzęgło. 6-biegowe przekładnie mechaniczne są trwałe. Natomiast dwusprzęgłowa DSG po przebiegu 150–200 tys. kilometrów może przysparzać kosztów. Ścierają się wielopłytkowe sprzęgła, a w układzie mechatroniki zmieniającym przełożenia zdarzają się błędy w oprogramowaniu. Usprawnienie przekładni DSG kosztuje od 2500 zł.

VW Passat Alltrackauto motor i sport
Czytelny i ergonomiczny kokpit, sznytu dodaje mu analogowy zegar. Przycisk elektrycznego hamulca pomocniczego umieszczono wygodnie na tunelu środkowym
VW Passat Alltrackauto motor i sport
Ustawną przestrzeń bagażową można oddzielić od kabiny siatką. Pod podłogą mogło być pełnowymiarowe koło zapasowe, dojazdowe lub zestaw naprawczy

Używany VW Passat Alltrack (2012-2015) - Nadwozie

Tablica rozdzielcza jest prosta i mało oryginalna, okazuje się za to ergonomiczna. Bardzo obszerne wnętrze urządzono praktycznie. Fotele zapewniają dużą wygodę, podobnie jak kanapa, na której pasażerom nie brakuje miejsca.

Używany VW Passat Alltrack (2012-2015) - Wykonanie

Model tej serii jest dobrze zabezpieczony przed korozją, mimo to jej ogniska pojawiają się nad przednią szybą i na pokrywie bagażnika. Świetnie wyciszone wnętrze jest starannie zmontowane z lepszych niż u rywali materiałów.

Używany VW Passat Alltrack (2012-2015) - Bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych Passat otrzymał pięć gwiazdek. Seryjnych jest 6 poduszek powietrznych oraz ABS z ESP.

Używany VW Passat Alltrack (2012-2015) - Zawieszenie

Auto jest komfortowe i pewnie się prowadzi. Wielkość nie przeszkadza Passatowi być zwinnym na krętej drodze. Układ kierowniczy okazuje się precyzyjny.

VW Passat Alltrackauto motor i sport
Zespół napędowy jest zabezpieczony od spodu przed uszkodzeniem stalową płytą. Na zderzakach, nadkolach i progach są ochronne nakładki z tworzywa sztucznego

 

VW Passat Alltrackauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:



VW Passat Alltrackauto motor i sport

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA