REKLAMA

Używany Volkswagen Golf VII (2012-2020) - Punkt odniesienia

Volkswagen Golf od zawsze był punktem odniesienia dla innych producentów kompaktów. Generacja 7. jest niezawodna i wyróżnia się niskimi kosztami eksploatacji.

VW Golf auto motor i sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 76 690 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Volkswagen Golf siódmej generacji jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback był produkowany od końca 2012 do 2020 roku. Pojemne kombi zadebiutowało w 2013 r., a od połowy 2014 roku w sprzedaży znajdowały się podwyższona wersja o nazwie Sportsvan oraz uterenowione kombi Alltrack. W ofercie były także Golfy z napędem na cztery koła. W 2014 roku do sprzedaży weszły hybryda plug-in o mocy 204 KM i elektryczny e-Golf osiągający 115 KM; obydwa tylko jako hatchbacki.

REKLAMA

Wszystkie silniki Golfa VII są warte polecenia

Używany Volkswagen Golf VII (2012-2020) - Układ napędowy

Wszystkie silniki Golfa można polecić. Zastosowane początkowo nowe jednostki benzynowe 1.2 TSI i 1.4 TSI (kod EA211) mają rozrząd napędzany paskiem. 1.2 TSI osiąga 86 KM albo 105 KM (później 110 KM), natomiast 1.4 TSI 122 lub 140 KM (później 125 lub 150 KM); odmiana zasilana gazem ziemnym ma moc 110 KM. Do 2015 roku w silniku 1.2 TSI pojawiały się problemy z mechanizmem zmiennych faz rozrządu (akcja serwisowa) oraz z zacinającym się zaworem/nastawnikiem turbosprężarki (także w 1.4) – koszt wymiany to ponad 1000 zł. Natomiast silniki 1.8 TSI (172 i 180 KM) i 2.0 TSI (220, 230, 245, 265, 290, 300, 310 oraz 360 KM) nadal mają łańcuchowy napęd rozrządu, ale po gruntownej modernizacji nie zużywają nadmiernie oleju i mają trwalszy rozrząd. Dzięki dodatkowym wtryskiwaczom na zaworach ssących nie zbiera się nagar. Zdarza się jedynie, że niezbyt trwała pompa wody wymaga wymiany przy ok. 150 tys. km. W 2015 r. ofertę uzupełnił trzycylindrowy silnik 1.0 TSI (także EA 211) o mocy 85, 110 lub 115 KM, sukcesywnie zastępując wersję 1.2 TSI. W 2017 r. nowa jednostka 1.5 TSI (EA 211) pojawiła się w miejsce silnika 1.4 TSI. To nowe konstrukcje o (na razie) nieznanej trwałości. Wersja 1.5 ma odłączane cylindry, podobnie jak część silników 1.4 TSI (oznaczenie ACT). Diesle są trwałe i oszczędne. 1.6 TDI osiąga 90, 105, 110 lub 115 KM, a 2.0 TDI – 150 lub 184 KM. Zdarzają się w nich uszkodzenia pompy cieczy chłodzącej. W większym dieslu awaryjne bywają napinacz paska rozrządu oraz poduszki silnika – ich wymiana kosztuje 400 zł. W tym silniku po niezbyt dużym przebiegu (ok. 100 tys. km) może przepalić się uszczelka pod głowicą; jej wymiana to wydatek 3000 zł. Silniki Golfa spełniają normę Euro 6. W mechanicznych przekładniach łożyska mają przeciętną trwałość, wymiana kosztuje ok. 2500 zł. Dwusprzęgłowa przekładnia DSG po stukilkudziesięciu tysiącach kilometrów może wymagać napraw.

VW Golfauto motor i sport
VW Golfauto motor i sport
Wzornictwo tablicy rozdzielczej Golfa jest przeciętne. Materiały mają wysoką jakość, modele po liftingu wyposażono w system obsługi za pomocą komend głosowych. „Ortopedyczne” fotele są obszerne i wygodne


Używany Volkswagen Golf VII (2012-2020) - Nadwozie

We wnętrzu Golfa jest sporo miejsca. Tablica przyrządów okazuje się uporządkowana, a obsługa instrumentarium intuicyjna. Wnętrze dobrze wyciszono. Bagażnik kombi (605/1620 l) ma płaską podłogę po złożeniu oparć kanapy.

REKLAMA

REKLAMA

Używany Volkswagen Golf VII (2012-2020) - Wykonanie

Golf jest dobrze zabezpieczony przed korozją. Jakość wykonania, spasowanie elementów i materiały są na wyższym poziomie niż u poprzednika. Tapicerka ma wysoką trwałość.

Używany Volkswagen Golf VII (2012-2020) - Bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych Golf VII uzyskał pięć gwiazdek. Seryjnych jest 7 poduszek, w tym kolanowa kierowcy.

Używany Volkswagen Golf VII (2012-2020) - Zawieszenie

Syntetyczny układ kierowniczy jest precyzyjny. Komfortowe zawieszenie zapewnia dobre prowadzenie dzięki tylnej osi wielowahaczowej w wersjach o mocy powyżej 120 KM.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:


VW Golfauto motor i sport


VW Golfauto motor i sport


VW Golfauto motor i sport

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA