REKLAMA

Używany Volkswagen Passat B7 - Uzdrawiający lifting

Miał zmienić opinię o awaryjnym poprzedniku i dobrze wywiązał się z tego zadania. Zalety Volkswagena Passata B7 z lat 2010-2014 to obszerne i ustawne wnętrze oraz nieskomplikowana budowa.

Volkswagen Passat B7 Volkswagen Passat B7
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 177 390 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Passat B7 jest Ceniony za swoje cechy praktyczne

Passat generacji B7 zadebiutował 10 lat temu. Z technicznego punktu widzenia to model B6 poddany gruntownemu liftingowi. Poprawiono w nim to, co szwankowało u poprzednika, wymieniono część oferowanych silników. Czterodrzwiowe coupé (Passat CC) oparte na modelu B6 zostało zmodernizowane w 2011 r. i wyglądem przypomina model B7; produkowano je do 2016 r. W roku 2012 wprowadzono uterenowioną wersję Alltrack, która jest wyposażona w napęd 4x4. Następca omawianego modelu, Passat B8, został zaprezentowany w 2014 r.

Volkswagen Passat B7 - Układ napędowy

Niestety jednostki benzynowe na tle konkurencyjnych nadal wypadają słabo. Doładowany silnik 1.4 TSI (122 lub 160 KM) został zmodernizowany, ale nadal zawodzi w nim łańcuchowy napęd rozrządu, koszt części to ponad 700 zł. Wersja 1.4 (160 KM, montowana od 2012 r.) z dodatkową sprężarką mechaniczną jest bardziej awaryjna – uszkodzone bywa sprzęgło sprężarki mechanicznej. Wersja 1.8 TSI (160 KM, do 2012 r.) nadmiernie zużywa olej (naprawa 6000 zł) i ma awaryjne napinacze łańcucha rozrządu (wymiana rozrządu od 1200 zł). 2.0 TSI (211 KM) do modernizacji w 2012 r. również zużywał olej. Silnik 3.6 FSI to rzadka jednostka, paliwożerna, ale trwała. Diesle są niezawodne i oszczędne, mają wtrysk common-rail. 1.6 TDI CR osiąga 105 KM, a 2.0 TDI CR 140, 170 lub 177 KM. W 1.6 zdarzają się uszkodzenia wtryskiwaczy (nienaprawialne) i dwumasowego koła zamachowego. W 2.0 TDI psuje się zawór ciśnienia paliwa w listwie common-rail (wymiana kosztuje 500 zł). Mechaniczne skrzynie biegów są trwałe, w dwusprzęgłowej DSG po 150–200 tys. km mogą ścierać się wielopłytkowe sprzęgła (głównie w 7-biegowej, suchej), a w układzie mechatroniki zmieniającym przełożenia występują błędy w oprogramowaniu. Usprawnienie przekładni DSG kosztuje od ok. 2500 zł.

Tablica rozdzielcza jest czytelna i ergonomiczna. Dodano analogowy zegar, a przycisk elektrycznego hamulca pomocniczego przeniesiono na konsolę. Z tyłu nawet w sedanie nie brakuje miejsca

Volkswagen Passat B7 - Nadwozie

Tablica rozdzielcza jest niewyszukana, za to ergonomiczna, a obszerne wnętrze urządzono praktycznie. Passat ma bardzo wygodne fotele i mnóstwo miejsca z tyłu.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Passat B7 - Wykonanie

Model tej serii jest dobrze zabezpieczony przed korozją, ale jej ogniska pojawiają się nad przednią szybą i na pokrywie bagażnika w kombi. Wyśmienicie wyciszone wnętrze zmontowano starannie z lepszych niż u konkurencji materiałów.

Volkswagen Passat B7 - Bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych zyskał pięć gwiazdek. Seryjne ma 6 airbagów, ABS i ESP.

Volkswagen Passat B7 - Zawieszenie

Passat jest komfortowy i pomimo swojej wielkości zwinny na krętej drodze. Układ kierowniczy jest precyzyjny.

Kombi ma bardzo duży i ustawny bagażnik. Pod jego podłogą mogło być pełnowymiarowe koło zapasowe, dojazdowe lub zestaw naprawczy CC to elegancki czterodrzwiowy sedan cztero-  lub pięciomiejscowy. Ma duży bagażnik o pojemności 532 litrów W przeciwieństwie do innych wersji Passata i modelu CC, Allroad występuje tylko z napędem na cztery koła. Ma prześwit zwiększony o 30 mm

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA