Passat B7 jest Ceniony za swoje cechy praktyczne
REKLAMA
Passat generacji B7 zadebiutował 10 lat temu. Z technicznego punktu widzenia to model B6 poddany gruntownemu liftingowi. Poprawiono w nim to, co szwankowało u poprzednika, wymieniono część oferowanych silników. Czterodrzwiowe coupé (Passat CC) oparte na modelu B6 zostało zmodernizowane w 2011 r. i wyglądem przypomina model B7; produkowano je do 2016 r. W roku 2012 wprowadzono uterenowioną wersję Alltrack, która jest wyposażona w napęd 4x4. Następca omawianego modelu, Passat B8, został zaprezentowany w 2014 r.
Volkswagen Passat B7 - Układ napędowy
Niestety jednostki benzynowe na tle konkurencyjnych nadal wypadają słabo. Doładowany silnik 1.4 TSI (122 lub 160 KM) został zmodernizowany, ale nadal zawodzi w nim łańcuchowy napęd rozrządu, koszt części to ponad 700 zł. Wersja 1.4 (160 KM, montowana od 2012 r.) z dodatkową sprężarką mechaniczną jest bardziej awaryjna – uszkodzone bywa sprzęgło sprężarki mechanicznej. Wersja 1.8 TSI (160 KM, do 2012 r.) nadmiernie zużywa olej (naprawa 6000 zł) i ma awaryjne napinacze łańcucha rozrządu (wymiana rozrządu od 1200 zł). 2.0 TSI (211 KM) do modernizacji w 2012 r. również zużywał olej. Silnik 3.6 FSI to rzadka jednostka, paliwożerna, ale trwała. Diesle są niezawodne i oszczędne, mają wtrysk common-rail. 1.6 TDI CR osiąga 105 KM, a 2.0 TDI CR 140, 170 lub 177 KM. W 1.6 zdarzają się uszkodzenia wtryskiwaczy (nienaprawialne) i dwumasowego koła zamachowego. W 2.0 TDI psuje się zawór ciśnienia paliwa w listwie common-rail (wymiana kosztuje 500 zł). Mechaniczne skrzynie biegów są trwałe, w dwusprzęgłowej DSG po 150–200 tys. km mogą ścierać się wielopłytkowe sprzęgła (głównie w 7-biegowej, suchej), a w układzie mechatroniki zmieniającym przełożenia występują błędy w oprogramowaniu. Usprawnienie przekładni DSG kosztuje od ok. 2500 zł.
![]() |
![]() |
Tablica rozdzielcza jest czytelna i ergonomiczna. Dodano analogowy zegar, a przycisk elektrycznego hamulca pomocniczego przeniesiono na konsolę. Z tyłu nawet w sedanie nie brakuje miejsca |
Volkswagen Passat B7 - Nadwozie
Tablica rozdzielcza jest niewyszukana, za to ergonomiczna, a obszerne wnętrze urządzono praktycznie. Passat ma bardzo wygodne fotele i mnóstwo miejsca z tyłu.
Komentarze
~Tomczuk, 2020-07-22 00:00:26
~mirek, 2020-07-21 23:41:35
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?