Używany Volkswagen Passat (od 2014) - Ile kosztuje naprawa DSG?

Po nieudanym modelu generacji B6 już poprzednik okazał się godny zaufania. Aktualny, bardzo praktyczny Volkswagen Passat B8 jest jeszcze trwalszy.

VW Passat Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 103 090 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

VW Passat – model ceniony za trwałość i praktyczność

Passat B8 zadebiutował w 2014 r. jako sedan i kombi (Variant), oferowane również w wersji GTE, czyli jako hybrydy typu plug-in (mają taki sam zespół napędowy jak Skoda Superb iV). Passat B8 to całkiem nowa konstrukcja oparta na modułowej płycie MQB stosowanej także w Skodach Superb i Octavii oraz w Golfie. W 2015 roku wprowadzono uterenowioną wersję kombi o nazwie Alltrack, wyposażoną w napęd na cztery koła. Zwykłe wersje modelu również są dostępne z napędem 4x4 (4Motion). Następca Passata B8 prawdopodobnie zostanie zaprezentowany w bieżącym roku, ale tylko jako kombi.

REKLAMA

Używany Volkswagen Passat (od 2014) - Układ napędowy

W Passacie aktualnej generacji nie ma złych silników i wszystkie spełniają normę czystości spalin Euro 6. Trwałe jednostki benzynowe 1.4 TSI (kod EA211, moc 125 i 150 KM) teraz mają rozrząd napędzany paskiem zębatym. W 2018 roku silnik ten zastąpiła nowa jednostka 1.5 TSI (EA 211, 150 KM), która dotąd nie zawodzi. Silnik 1.8 TSI osiąga moc 180 KM, a 2.0 TSI – 190, 220, 272 lub 280 KM. Jednostki te (kod EA888) mają łańcuchowy napęd rozrządu, ale gruntowna modernizacja oraz zmiana konstrukcji tłoków sprawiły, że nie zużywają ponad miarę oleju i mają trwalszy rozrząd (koszt wymiany 3000 zł). Wyposażono je w dodatkowe wtryskiwacze na kanałach ssących, dzięki czemu na zaworach dolotowych nie zbiera się nagar. Jeśli chodzi o diesle, to 1.6 TDI osiąga 120 KM, a 2.0 TDI – 150, 190 lub 240 KM. W 1.6 TDI zdarzają się uszkodzenia pompy cieczy chłodzącej (koszt naprawy od 600 zł). W większym dieslu awaryjne bywają pompy wysokiego ciśnienia w układzie zasilania (koszt wymiany 3500 zł). W sumie jednak diesle są trwałe i oszczędne. Mechaniczne przekładnie również okazują się trwałe. Natomiast w dwusprzęgłowej DSG po 200 tys. km awaryjne bywają mechatronika i zespoły sprzęgieł (głównie w 7-biegowej, suchej). Naprawa przekładni DSG kosztuje około 2500 zł.

VW PassatMateriały prasowe
VW PassatMateriały prasowe
Wysmakowany kokpit aspiruje do klasy wyższej – jest ergonomiczny, a wskaźniki czytelne. Pomiędzy cyfrowymi zegarami można wyświetlać mapę nawigacji

 


Używany Volkswagen Passat (od 2014) - Nadwozie

Kokpit wygląda tradycyjnie i jest łatwy w obsłudze. Bardzo wygodne okazują się fotele, z tyłu jest dużo miejsca. Wnętrze urządzono praktycznie.

Używany Volkswagen Passat (od 2014) - Wykonanie

Passat jest dobrze zabezpieczony przed korozją. Niestety, lakier nie jest odporny na odpryski. Dobrze wyciszone wnętrze zmontowano starannie z wysokiej jakości materiałów.

REKLAMA

REKLAMA

Używany Volkswagen Passat (od 2014) - Bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych Passat B8 otrzymał pięć gwiazdek. Seryjnie montuje się w nim 7 poduszek powietrznych i ABS z ESP.

Używany Volkswagen Passat (od 2014) - Zawieszenie

Auto jest komfortowe i zwinne na krętej drodze; ma precyzyjny układ kierowniczy. Stabilność, przyczepność i poręczność są bardzo wysokie.

VW PassatMateriały prasowe
Fotele mają długie siedziska, a kierowca może korzystać z funkcji masażu (niestety, mechanizm fotela czasami skrzypi). Obszerniejsze wnętrze niż VW Passat ma tylko Skoda Superb

 

VW Passatauto motor i sport

 

VW Passatauto motor i sport
VW PassatMateriały prasowe
Z tyłu kombi najłatwiej odróżnić od poprzednika po diodowych lampach. Bardzo ustawny okazuje się bagażnik, chociaż po złożeniu kanapy podłoga nie jest płaska. Pojemnością bagażnika Passat o włos przegrywa z Superbem

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA