Używany Volkswagen T-Roc (2017) - Drogi, ale trwały

Do budowy Volkswagena T-Roca wykorzystano trwałe rozwiązania techniczne Golfa VII. Jest tańszy i sporo mniejszy od VW Tiguana. Koszty eksploatacji okazują się niewysokie.

VW T-Roc Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 90 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY
Obszerny T-Roc jest zwinny w zakrętach

To pierwszy crossover Volkswagena. Jako model koncepcyjny pokazano go podczas wystawy samochodowej w Genewie w 2014 roku, a dopiero pod koniec 2017 roku w ostatecznej wersji T-Roc trafił do sprzedaży. Jest produkowany w Portugalii. Konstrukcję auta oparto na skróconej modułowej płycie podłogowej MQB, wykorzystano też podzespoły i układy napędowe znane z innych modeli koncernu VW, co zwiększa ich dostępność i obniża koszt serwisowania oraz ewentualnych napraw. Modelami pokrewnymi są Audi Q2 i Seat Arona. Podstawowe wersje T-Roca mają napęd na przednie koła, mocniejsze również napęd na cztery koła (4Motion). Zastosowano w nim elektronicznie sterowane wielopłytkowe sprzęgło typu haldex 5. generacji. Produkowana od końca 2019 roku najmocniejsza wersja R ma napęd na cztery koła i silnik 2.0 TSI, który osiąga moc 300 KM. W lutym 2020 roku zadebiutował dwudrzwiowy kabriolet z miękkim, elektrycznie składanym dachem. Nie jest on oferowany w Polsce.

Używany Volkswagen T-Roc - Układ napędowy

Wszystkie silniki stosowane w VW T-Rocu są trwałe. Zaawansowane technicznie jednostki benzynowe mają bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę i filtr cząstek stałych GPF. Podstawowy trzycylindrowy silnik 1.0 TSI (z serii EA211) osiąga 115 KM (od liftingu w 2021 roku jego nowa wersja ma 110 KM). Większa czterocylindrowa jednostka 1.5 TSI (150 KM) należąca do serii EA211 evo ma trwały rozrząd napędzany paskiem i odłączane dwa cylindry (system ACT). Na razie nie ma negatywnych opinii o tej jednostce. Silnik 2.0 TSI w obecnej trwałej wersji EA888 generacji 3B ma rozrząd napędzany łańcuchem o wyższej trwałości i nie zużywa nadmiernie oleju. To jednostka o skomplikowanej budowie, wytwarza moc 190 KM i jest łączona tylko z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową oraz napędem na cztery koła. Usportowiona wersja R osiąga moc 300 KM, a jej silnik napędza m.in. Golfa VII R. Diesel 2.0 pochodzi z nowej serii EA288. Uzyskuje 150 KM, a w słabszej wersji dostępnej od 2020 r. – 115 KM. To trwała i oszczędna jednostka, ale osprzęt odmiany 150-konnej jest drogi. Dwusprzęgłowe przekładnie, tu 7-przełożeniowe, w egzemplarzach nawet o małym przebiegu czasami pracują nierówno (szarpanie). Są trwalsze niż wcześniej stosowane, ale po ponad 150 tys. km bywają awaryjne. Koszt usprawnienia (sprzęgła, mechatronika sterująca) wynosi od 2500 zł. Przekładnie mechaniczne czasami pracują głośno.

VW T-RocMateriały prasowe
Tablica rozdzielcza (na zdjęciu przed liftingiem) jest łatwa w obsłudze. Po liftingu wprowadzono nowocześniejsze multimedia i nieintuincyjne pola dotykowe do obsługi klimatyzacji oraz na kierownicy obsługujące inne funkcje(opcja). Brakuje schowków
VW T-RocMateriały prasowe
Kanapa jest odpowiednio szeroka dla dwóch osób; na kolana i nad głowami miejsca nie brakuje. Zastosowano dodatkowy nawiew powietrza na tylne siedzenia

Używany Volkswagen T-Roc - Nadwozie

T-Roc ma kompaktowe rozmiary, ale we wnętrzu, które jest dość obszerne, tego nie widać. Fotele okazują się wygodne, podobnie jak kanapa – ale tylko dla dwóch osób. Deska rozdzielcza, zbudowana z elementów znanych z innych modeli VW, ma zachowawczy wygląd, ale jej obsługa jest intuicyjna, wszystko znajduje się w zasięgu rąk. Niestety, po liftingu zniknęły wygodne pokrętła do obsługi klimatyzacji.

Używany Volkswagen T-Roc - Wykonanie

Crossover VW jest dobrze zabezpieczony przed korozją. Spasowanie elementów i jakość materiałów w kabinie są na dobrym poziomie.

Używany Volkswagen T-Roc - Bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych Euro NCAP T-Roc uzyskał pięć gwiazdek. Seryjnych jest 6 airbagów przy przednich siedzeniach (przednie, boczne i kurtynowe) oraz ABS z ESP. W standardzie i w opcji auto ma dużo systemów wspomagających kierowcę.

Używany Volkswagen T-Roc - Zawieszenie

Jest dość sztywne, ale komfortowe, zapewnia dobre i bezpieczne prowadzenie. Auto jest zwinne w zakrętach, a układ kierowniczy okazuje się komunikatywny i wystarczająco precyzyjny.

VW T-RocMateriały prasowe
Bagażnik jest ustawny, pod jego podłogą znajduje się miejsce na dojazdowe koło zapasowe (płatne ekstra). W opcji jest składane do przodu oparcie fotela pasażera

 

Najlepsze w modelu

Silnik
Oszczędną i dynamiczną jazdę zapewniają diesle. Silniki benzynowe 1.5 mają wystarczający temperament, a łagodnie traktowane okazują się w miarę oszczędne.

  1.0 TSI 1.5 TSI ACT 2.0 TSI 4Motion
Budowa silnika/liczba cylindrów rzędowy/3 rzędowy/4 rzędowy/4
Pojemność skokowa cm3 999 1498 1984
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
85 (115)
b.d.
110 (150)
b.d.
140 (190)
b.d.
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
200
2000
250
1500
320
1500
Masa własna/ładowność kg 1270/510 1330/520 1495/495
Długość × szerokość × wys.mm 4234 × 1819 × 1573
Pojemność bagażnika l/VDA 445/1290 445/1290 445/1290
Prędkość maksymalna km/h 187 205 216


Rocznik
Paletę silników odświeżono w 2020 roku. W ramach liftingu w 2021 r. zmieniono przód i lekko tył nadwozia. W standardzie pojawiły się reflektory LED, a w opcji też matrycowe. Kokpit stał się bardziej cyfrowy.

Wyposażenie
Elektryczne sterowanie szybami i lusterkami, centralny zamek, radioodtwarzacz, komputer pokładowy, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego oraz klimatyzacja znajdują się w standardzie.

Ceny
Trudno znaleźć auta w cienie poniżej 85 tys. zł. Tańsze są egzemplarze powypadkowe. Przeważają wersje benzynowe 1.5, około 30% to auta z dieslem. Mniej niż jedna czwarta T-Roców ma napęd na cztery koła. Większość aut została sprowadzona zza zachodniej granicy.

ROCZNIK 2021 2020 2019 2018 2017
1.0 TSI/110/115 KM 97 000 94 500 89 900 86 900
1.5 TSI/150 KM 129 900 124 000 113 200 107 500 100 000
2.0 TSI/190 KM 164 500 134 000 127 900 122 000
Ceny w złotych; źródło: Otomoto


Niezawodność

VW T-Roc to model dopracowany, trwały i mało awaryjny. Problematyczna jest wersja 1.5 z przekładnią mechaniczną. Przy delikatnym ruszaniu auto szarpie i podskakuje, a nie zawsze można mocniej wcisnąć gaz – czasami pomaga na to aktualizacja oprogramowania w ramach serwisu. Akcja serwisowa dotyczyła tylnego spojlera, który był wadliwie sklejony. Zdarzają się awarie elektrycznie sterowanej tylnej pokrywy i modułu obsługującego funkcje skupione na kierownicy, przestają na przykład działać kierunkowskazy.

VW T-RocMateriały prasowe
Zobacz również:
REKLAMA