REKLAMA

Używany Volkswagen Tiguan - Chętnych nie brakuje

Volkswagen Tiguan pierwszej generacji (2007-15) to jeden z bardziej rozchwytywanych wśród samochodów używanych SUV-ów na rynku. Jego zaletami są funkcjonalność i niskie koszty eksploatacji. Ale nie wszystkie wersje są warte polecenia.

Volkswagen Tiguan 5-biegowy automat – tylko z mocniejszymi silnikami benzynowymi (170 lub 200 KM) lub ze słabszym dieslem (140 KM).

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Napęd 4x4 mają
auta z silnikami o mocy od 140

REKLAMA

Volkswagen Tiguan pierwszej generacji był produkowany w latach 2007–2015. Do jego budowy wykorzystano rozwiązania techniczne Golfa V, a tablicę przyrządów przeniesiono z Golfa Plus. Wersje podstawowe miały napęd tylko na przód. Napęd 4x4, zwany 4Motion, był realizowany za pomocą automatycznie załączanego wielopłytkowego sprzęgła haldex 3. generacji. Tiguan w wersji Track & Field miał podcięty przedni zderzak i dzięki temu większy kąt natarcia. Wiele podzespołów i elementów konstrukcji Tiguan ma wspólnych z innymi modelami koncernu VW. Dlatego łatwo znaleźć przystępne cenowo części, również używane.

Używany Volkswagen Tiguan - nieudane silniki

Układ napędowy Wybór jednostek napędowych jest spory, ale wśród benzynowych niełatwo znaleźć godne polecenia. Wszystkie silniki benzynowe mają bezpośredni wtrysk paliwa i są wyposażone przynajmniej w turbosprężarkę. Silniki z serii EA111– 1.4 TSI (122 lub 150/160 KM) mają nietrwały łańcuchowy napęd rozrządu. Wersje o mocy 150 i 160 KM, z dodatkową sprężarką mechaniczną, to szczególnie nieudane jednostki; zacierają się w nich panewki, pękają bloki silnika i tłoki. Można polecić silnik 1.4 TSI o mocy 122 KM, pod warunkiem że po zakupie przeznaczy się ponad 1000 zł na wymianę rozrządu. Tę operację trzeba powtarzać co najmniej co 90 000 km. Większa jednostka z serii EA888 – 2.0 TSI o mocy 170/180 KM, z powodu wadliwych pierścieni tłokowych, w nadmiernych ilościach zużywa olej silnikowy. Naprawa jest droga – Volkswagen przewiduje wymianę kompletu tłoków z pierścieniami, sworzniami i korbowodami, co kosztuje nawet 10 tys. zł. Tańszym sposobem jest frezowanie rowków na pierścienie w tłokach na większą szerokość i zastosowanie masywniejszych pierścieni. Wymiana samych pierścieni kosztuje od 3000 zł. W tych silnikach nadmiernie wyciąga się też łańcuch rozrządu. Dopiero pod koniec produkcji modelu zastosowano trwalsze silniki z serii EA211 z rozrządem napędzanym paskiem. Benzynowy silnik 2.0 TSI rozwijający moc 200 lub 211 KM to trwała jednostka z rozrządem napędzanym paskiem. Niestety zużywa sporo ponad 10 l/100 km benzyny. Diesle to trwałe i oszczędne jednostki 2.0 z wtryskiem common rail pochodzące z dwóch serii: EA189 była montowana przez cały czas produkcji, a silniki z nowej serii EA288 pod koniec produkcji Tiguana I. Diesle 2.0 TDI CR osiągały moc 110, 140, 150, 170, 177 lub 184 KM. Mocne wersje mają drogi w utrzymaniu osprzęt. Od 2009 roku wszystkie diesle wyposaża się w filtr cząstek stałych. Po dużych przebiegach zdarzają się awarie zaworu EGR, filtra cząstek stałych i turbosprężarek. Mechaniczne przekładnie są trwałe, za to dwusprzęgłowa skrzynia DSG po przebiegu 150 000 do 200 000 km może przysparzać kosztów – zużywają się sprzęgła, a w układzie mechatroniki odpowiadającym za zmianę przełożeń występują błędy w oprogramowaniu. Koszt usprawnienia przekładni wynosi od 2500 do 6000 zł. W 2010 roku z oferty wycofano klasyczne automatyczne skrzynie biegów. Mocne wersje silnikowe miały standardowo lub opcjonalnie napęd 4Motion.

Zobacz także:

Mało oryginalna tablica przyrządów wprost przeszczepiona z Golfa Plusa jest łatwa w obsłudze Opcjonalna nawigacja z czytelnym, dotykowym ekranem może się zawieszać
Kanapa jest w całości przesuwana, oparcia się składają

Używany Volkswagen Tiguan - miejsca nie brakuje

Nadwozie Jak na swoje kompaktowe rozmiary Volkswagen Tiguan ma we wnętrzu sporo miejsca. Fotele są wygodne i trwałe. Tablica przyrządów wygląda jakby była z innej epoki, ale jest uporządkowana, a jej obsługa intuicyjna. W kabinie jest cicho. Bagażnik po złożeniu dzielonego oparcia kanapy ma równą podłogę.

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

Wykonanie Zabezpieczenie przed rdzą jest na dobrym poziomie. Ale ślady korozji pojawiają się na podwoziu i w okolicach przedniej szyby oraz na śrubach w drzwiach. We wnętrzu Tiguana czasami słychać skrzypienie, natomiast jakość montażu, spasowanie elementów i materiały są na dobrym poziomie. Tapicerka okazuje się trwała.
Bezpieczeństwo W crash-teście Tiguan uzyskał pięć gwiazdek, czyli najwyższą ocenę. Auto miało seryjnie poduszki czołowe, boczne i kurtynowe dla kierowcy i pasażera oraz ABS z ESP.
Zawieszenie Jest komfortowe, zapewnia dobre i bezpieczne prowadzenie dzięki zastosowaniu tylnej osi wielowahaczowej. Zawieszenie nie jest szczególnie trwałe i przy dużym przebiegu może wymagać napraw. Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny.

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA