Używany Volkswagen Tiguan (od 2015) - Golf wśród SUV-ów

W 2020 r. na świecie kupiono 911 tysięcy Volkswagenów Tiguanów. Główne zalety tego modelu to funkcjonalność i niezbyt wysokie koszty eksploatacji.

VW Tiguan Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 113 290 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Zalety Tiguana to obszerne wnętrze i dobre właściwości jezdne


Tiguan II, zaprezentowany podczas wystawy samochodowej we Frankfurcie w 2015 r., jest w sprzedaży od początku 2016 r. Jego konstrukcję oparto na modułowej płycie podłogowej MQB i technice Golfa VII. W kabinie wykorzystano elementy znane z innych modeli Volkswagena. Wersje podstawowe mają napęd na przednie koła. W napędzie 4x4, zwanym 4MOTION, zastosowano elektronicznie sterowane wielopłytkowe sprzęgło haldex V. Poza Tiguanem od sierpnia 2017 roku w sprzedaży jest Tiguan Allspace – dłuższy o 21 cm, z większym o 10 cm rozstawem osi, który opcjonalnie może mieć 7 miejsc. Tiguan ma wspólne elementy z innymi modelami koncernu VW, dzięki temu ich dostępność jest większa, a koszt serwisowania i napraw niższy.

REKLAMA

Używany Volkswagen Tiguan - Układ napędowy

Tiguana drugiej generacji wyposażono w zmodernizowane lub nowe jednostki napędowe o większej trwałości, niż te stosowane wcześniej. Silniki benzynowe to zaawansowane technicznie jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z turbosprężarką. 1.4 TSI (125 i 150 KM) z serii EA211 mają rozrząd napędzany paskiem i w porównaniu z silnikami poprzedniej generacji są trwałe. W 2018 r. zostały zastąpione przez jednostkę 1.5 TSI o mocy 130 i 150 KM, o której na razie nie ma negatywnych opinii. W silnikach tych (1.4 i 1.5) podczas pracy z małym obciążeniem są dezaktywowane dwa cylindry. Jednostka 2.0 TSI (EA888 gen. 3B) jest trwała i ma rozrząd napędzany łańcuchem. To silnik o skomplikowanej budowie z 8 wtryskiwaczami – po cztery realizują wtrysk paliwa bezpośredni i do przewodów dolotowych cylindrów. Jednostka ta występuje w wersjach o mocy 180 i 220 KM (później: 190 i 245 KM) oraz 320 KM (w „R”) i tylko z przekładnią DSG oraz napędem 4x4. W ramach nowej serii silników EA288 jest dostępny tylko jeden diesel – 2.0. Osiąga moc 115 (później 122), 150, 190 (potem 200) i 240 KM. To trwała i oszczędna jednostka, ale osprzęt mocniejszych wersji jest drogi. Dwusprzęgłowe przekładnie DSG, tu 7-przełożeniowe, w wielu autach, nawet o małym przebiegu, szarpią i pracują głośno, wydając metaliczne odgłosy. Przekładnie te są trwalsze niż w Tiguanie pierwszej generacji, ale po ponad 150 tys. km bywają awaryjne. Koszt ich usprawnienia (sprzęgła, mechatronika) wynosi od 2500 zł.

VW TiguanMateriały prasowe
VW TiguanMateriały prasowe
Sterowanie różnymi funkcjami w wersji sprzed liftingu (na zdjęciu) było intuicyjne. Po liftingu zamiast pokręteł do obsługi klimatyzacji zastosowano suwaki na niewielkiej, nisko umieszczonej płytce, które zmuszają do oderwania wzroku od drogi. Wirtualne zegary są czytelne
VW TiguanMateriały prasowe
VW TiguanMateriały prasowe
W wygodnych, obszernych fotelach siedzi się wysoko. Trzyczęściowa kanapa jest składana i przesuwana; pochylenie oparć można zmieniać

Używany Volkswagen Tiguan - Nadwozie

Tiguan II jest dłuższy, szerszy i niższy od poprzednika. Ma obszerne wnętrze z wygodnymi i trwałymi fotelami, z tyłu także jest dużo miejsca, nawet po maksymalnym cofnięciu przednich foteli. Kanapę z tyłu można przesuwać. Deska rozdzielcza nawet po liftingu wygląda zachowawczo, a obsługa centralnego ekranu dotykowego nie do końca jest intuicyjna. Po złożeniu dzielonego oparcia kanapy podłoga bagażnika nieznacznie się wznosi.

Używany Volkswagen Tiguan - Wykonanie

Tiguana dobrze zabezpieczono przed korozją; jeśli gdzieś się pojawia, to na pokrywie silnika, a w starszych egzemplarzach na elementach układu wydechowego. Materiały i wykończenie wnętrza są na dobrym poziomie, chociaż czasami w kabinie coś może zaskrzypieć.

Używany Volkswagen Tiguan - Bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych Tiguan uzyskał pięć gwiazdek. Seryjnie montuje się w nim siedem poduszek powietrznych, w tym kolanową kierowcy, a także ABS z ESP.

Używany Volkswagen Tiguan - Zawieszenie

Jest dość sztywne, ale zapewnia dobre i bezpieczne prowadzenie – również dzięki tylnej osi wielowahaczowej. Dzieje się to jednak kosztem gorszego tłumienia nierówności. Układ kierowniczy jest dość precyzyjny.

VW Tiguanauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:
REKLAMA