Używany Volkswagen Up! (2011-2020) - Ten praktyczny maluch

Volkswagen Up! debiutował gdy kilku jego konkurentów było już na rynku, Za to przemyślaną konstrukcją poprzeczkę zawiesił im wysoko. Bez wpadek jednak się nie obeszło.

VW Up! Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 590 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Volkswagen Up! w grudniu 2011 r. był w sprzedaży w Niemczech, Czechach i w Hiszpanii. Pokrewne mu Skoda CitigoSeat Mii na rynek trafiły wiosną 2012 roku. W 2013 roku ofertę wzbogaciły elektryczny E-Up (82 KM) oraz uterenowiony optycznie Cross Up! Pod koniec 2014 roku zmodernizowano niezbyt trwałe podzespoły mechaniczne. Lifting Up! przeszedł w lipcu 2016 r., a Citigo w maju 2017 r. Produkcję małego VW zakończono w 2020 r. (Citigo i Mii rok wcześniej).

REKLAMA

 

 

Używany Volkswagen Up! (2011-2020) - Układ napędowy

Jedyny silnik to jednolitrowy benzynowy trzycylindrowiec w kilku wersjach mocy. Jest to wolnossąca jednostka z pośrednim wtryskiem benzyny i z trwałym paskiem rozrządu. Dobrze znosi zasilanie LPG. Potrafi być oszczędna, można zmieścić się w 5 l/100 km, ale na autostradzie spali do 8 l paliwa na 100 km. Jednostki o mocach 60 i 75 KM, a także 68-konna na CNG są montowane we wszystkich modelach. Ale tylko Up! od lata 2016 roku był oferowany także w wersji 1.0 TSI o mocy 90 KM, a od 2018 r. jako 115-konny 1.0 GTI. Usterki silników? Drobiazgi. Czasami piszczy wielorowkowy pasek napędu osprzętu, przyczyną jest brak osłony komory silnikowej od dołu, co powoduje zalewanie paska wodą i łatwy dostęp zanieczyszczeń również do alternatora. Wymiana uszkodzonej pompy wody kosztuje od 400 zł. Zdarzają się stukające osłony termiczne układu wydechowego. Sprzęgło może szarpać i stukać, jego trwałość zmniejsza jazda miejska; koszt wymiany to ok. 700 zł. Powodem zgrzytów w skrzyni biegów są głównie źle zahartowane koła zębate. Koszt naprawy wynosi co najmniej 500 zł, używana skrzynia biegów kosztuje od 1000 zł. Usterkę usuwano w ramach gwarancji, a poprawione przekładnie montowano od jesieni 2014 roku.

VW Up!Fot. Mariusz Barwiński
VW Up!Materiały prasowe
Wzorcowa ergonomia, dużo półek i obszerne kieszenie w drzwiach. Gdy podłoga bagażnika znajduje się na wyższym poziomie, powierzchnia uzyskana po złożeniu oparć kanapy jest równa

 

Używany Volkswagen Up! (2011-2020) - Nadwozie

Jest 4-osobowe, trzy- lub pięciodrzwiowe. Wnętrze jest dość szerokie, z przodu zapewnia więcej niż wystarczającą ilość miejsca, z tyłu jest tylko nieco gorzej. Tablica rozdzielcza jest prosta, wykonano ją z twardych plastików, zaoszczędzono na nawiewach powietrza, otwieranych oknach (tylne są uchylne), regulacji oparć foteli (jest skokowa) czy na regulacji kolumny kierownicy (tylko góra/dół). W bagażniku i na drzwiach są widoczne połacie gołej blachy. Niewielkie reflektory marnie oświetlają drogę.

Używany Volkswagen Up! (2011-2020) - Wykonanie

Zabezpieczenie antykorozyjne jest wzorcowe, ale lakier łatwo się rysuje. Problemem jest zaparowywanie szyb – jeśli nasila się po włączeniu klimatyzacji to powodem jest zapewne źle zamocowana uszczelka w przegrodzie czołowej, co powoduje, że skropliny z klimatyzacji zamiast wydostawać się na zewnątrz wnikają w dywaniki na podłodze. Naprawa jest tania, ale suszenie wnętrza kłopotliwe.

Używany Volkswagen Up! (2011-2020) - Bezpieczeństwo

W standardzie są 4 airbagi i ESP. Up! uzyskał w testach zderzeniowych NCAP pięć gwiazdek.

Używany Volkswagen Up! (2011-2020) - Zawieszenie

Jest komfortowe, dobrze tłumi nierówności. Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem jest precyzyjny, a hamulce skuteczne.

VW Up!Materiały prasowe
VW Up!Materiały prasowe
VW Up!Materiały prasowe
Trojaczki z fabryki w Bratysławie: od góry Volkswagen Up!, Skoda Citigo i Seat Mii

 

VW Up!auto motor i sport


VW Up!auto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA