Można się sprzeczać, czy Arteon jest tym modelem Volkswagena, który urzeka atrakcyjnym nadwoziem, czy raczej artystycznym rozwinięciem konserwatywnej stylistyki znanej z innych modeli marki. Faktem jest, że przyciąga wzrok przechodniów i jest to wystarczający dowód na jego wyjątkowość. Krótkie zwisy nadwozia, spory rozstaw osi i opadająca linia dachu dodają sylwetce dynamiki. Model po liftingu rozpoznamy z przodu dzięki nowej LED-owej listwie pomiędzy reflektorami. Subtelne zmiany w stylistyce zderzaków i tylnych świateł sprawiły, że auto wygląda świeżo. VW zdecydował się na przeprojektowanie deski rozdzielczej, która zdaniem klientów za bardzo przypominała deskę z Passata. Zniknął analogowy zegarek, nawiewy powietrza nabrały nowoczesnego wyglądu, a dodatkowa listwa nad nimi dodała wnętrzu elegancji. Nowy system wskaźników cyfrowych, w którym można wybrać rodzaj wyświetlanych informacji, działa płynnie i jest czytelny. Najbardziej kontrowersyjna okazuje się jednak rezygnacja z tradycyjnych pokręteł klimatyzacji. Owszem, do zmiany temperatury poprzez ekran dotykowy można się przyzwyczaić, ale w porównaniu z pokrętłem jest to rozwiązanie mniej bezpieczne, bo wymaga oderwania wzroku od drogi. Być może VW, chcąc nadać wnętrzu Arteona nowoczesny wygląd, zaufał swoim systemom bezpieczeństwa, które działają na tyle skutecznie, że nie tylko rozpoznają pieszych i zatrzymują samochód w niebezpiecznej sytuacji, ale też reagują w taki sam sposób, jeśli wykryją przeszkodę podczas manewrowania na parkingu. System rozpoznawania znaków dostosowuje tempo jazdy do ograniczeń prędkości, jednak opcja przewidywania tych ograniczeń na podstawie map układu nawigacji może na polskich drogach wzbudzać irytację kierowców innych aut, bo już kilkaset metrów przed zabudowaniami samochód zaczyna zwalniać.
Silnik o mocy 272 KM zapewnia bardzo dobre osiągi (5,8 s do 100 km/h), dzięki którym mamy szansę na podium w wyścigu do następnej sygnalizacji świetlnej. Średnie zużycie paliwa w teście wyniosło 10,5 l/100 km, co jest wynikiem dającym się zaakceptować. Przy dynamicznej jeździe trzeba się jednak liczyć ze spalaniem ok. 14 l/100 km i wyższym. W czasie jazdy drogami lokalnymi zużycie benzyny spada do mniej więcej 7,5 l/100 km.
![]() |
W odświeżonym wnętrzu jakość użytych materiałów jest wysoka, a wszystkie potrzebne urządzenia znajdują się w zasięgu ręki |
![]() |
![]() |
Przyciski na kierownicy oraz do obsługi klimatyzacji można obsługiwać, wciskając je lub przesuwając po nich palcem. Wciśnięcie przycisku klimatyzacji zmienia temperaturę o pół stopnia, a przesuwanie – skokowo o cały stopień |
Komentarze
~rysio, 2021-02-08 16:20:30
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?