[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.3

VW Golf 1.5 TSI BlueMotion - jazda

Volkswagen Golf w wersji BlueMotion ma silnik benzynowy zużywający niewiele paliwa i zapewniający duży zasięg, choć nie są to jeszcze rezultaty tak dobre, jakie osiągają silniki Diesla.

Jeżeli, wierząc pogłoskom, są na świecie kierowcy, którzy obawiają się hybryd, a jednocześnie nie chcą już jeździć dieslami, Golfa w wersji BlueMotion stworzono właśnie dla nich. Auto ma silnik 1.5 TSI, który dysponuje niższą mocą (o 20 KM) i momentem obrotowym (o 50 Nm) niż jego standardowa 150-konna odmiana. Jednak nawet w takiej wersji Golf nie jest zawalidrogą, bo rozpędza się dynamicznie już od niskich obrotów (dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii łopatek). Pracuje przy tym cicho i dobrze współpracuje ze skrzynią mechaniczną.

Skrzynia mechaniczna pracuje z wzorową precyzją, ale warto dopłacić 9 tys. zł, żeby mieć przekładnię DSG

Tyle że jej wybór nie ma sensu, bo tylko w aucie z DSG można korzystać z najważniejszej nowinki w silniku Blue-Motion – zaawansowanej funkcji żeglowania. Dzięki niej przy odpuszczeniu gazu silnik nie tyle odłącza się od skrzyni biegów, ile zostaje całkowicie wyłączony – jak w autach hybrydowych. Jest to możliwe dzięki temu, że Golfa BlueMotion wyposażono w akumulator litowo-jonowy o napięciu 12V, który w momencie wyłączenia silnika przejmuje zasilanie urządzeń pokładowych, systemów bezpieczeństwa i wspomagania układu kierowniczego.

Cyfrowe wskaźniki (opcja za 2200zł; tylko w wersji Highline) są przydatne, bo kierowca ma przed oczami wynik spalania i informacje o tym, kiedy silnik przechodzi w tryb 2-cylindrowy lub w tryb żeglowania

Z taką funkcją auto spala mniej o 0,4 l/100 km, ale i bez tego zużywa niewiele paliwa, bo ma funkcję odłączania połowy cylindrów (kiedy delikatnie obchodzimy się z gazem), pracuje w oszczędniejszym cyklu Millera (do pracy silnik potrzebuje mniej paliwa) i ma wysoki stopień sprężania (12,5:1), więc w trasie spalanie wyniosło 5,1 l/100 km, a zasięg – 980 km. To gorsze wyniki, niż osiągane przez silnik 1.6 TDI, ale tak wyrównane jeszcze chyba nie były.

Zobacz także: VW testuje produkcję akumulatorów do aut elektrycznych

REKLAMA

REKLAMA

Dane producenta Volkswagen Golf 1.5 TSI Bluemotion
Cena 90 190  zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1498 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
130 KM
5000-6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
200 Nm
1400-4000/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa przekł. mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,1 s
Prędkość maksymalna 210 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,9 l/100 km
Emisja CO2 116 g/km
 
Nadwozie: 5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback,
dł. x szer. x wys. 4258 x 1790 x 1492 mm, rozstaw osi 2620 mm, masa własna 1280 kg, pojemność bagażnika 380/1270 l, poj. zbiornika paliwa 50 l.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij