VW Golf Alltrack: Inny wariant - TEST

Alltrack to obok modeli GTI i R specjalna wersja VW Golfa. Ma moment obrotowy o wartości 400 Nm, napęd na cztery koła i sporo miejsca we wnętrzu.

VW Golf Variant Alltrack Fot. Hans-Dieter Seufert
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 78 290 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Układ kierowniczy Alltracka pracuje lekko, dając przy tym dobre pojęcie o przyczepności kół. Nawet podczas szybkiej zmiany pasa ruchu 4,64-metrowe nadwozie nie kołysze się, co jest m.in. zasługą zawieszenia. Zestrojono je do pewnego stopnia kosztem komfortu, co można poczuć na nierównościach. Napęd na cztery koła zapewnia Golfowi doskonałą trakcję i zwiększa bezpieczeństwo na mokrej czy zaśnieżonej drodze. Prześwit Alltracka poruszającego się standardowo na 17-calowych kołach jest o 2 cm większy niż w zwykłych wersjach Golfa kombi, jednak dzięki układowi kierowniczemu z tzw. progresywnym wspomaganiem i amortyzatorm o zmiennej sile tłumienia nierówności (jedno i drugie za dopłatą) auto okazuje się zwinne. Zasadniczo jednak większy prześwit, a zwłaszcza tryb Offroad, w którym zmieniają się sposób pracy silnika i przekładni, umożliwiają wyjazd w lekki teren. Zmienia się wtedy także sposób pracy układu ABS, który celowo reaguje z większą powściągliwością, gdy auto porusza się np. po luźnym podłożu.

REKLAMA

VW Golf Variant AlltrackFot. Hans-Dieter Seufert


Tym wyzwaniom znakomicie potrafi sprostać dwulitrowy diesel o mocy 200 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Po niewielkiej zwłoce podczas ruszania katapultuje Alltracka w przód, pracuje cicho i jest oszczędny. W naszym teście potrzebował średnio 6,9 l/100 km, ale przy spokojniejszej jeździe wystarczy mu nawet 5,2 litra paliwa. Golf Alltrack ma przestronną kabinę i 611-litrowy bagażnik, a ładowność 505 kg i możliwość pociągnięcia przyczepy o masie 2 ton czynią go doskonałym autem na dalsze wyprawy.

VW Golf Variant AlltrackFot. Hans-Dieter Seufert
Fotele niezbyt dobrze podtrzymują ciało, jakość tapicerki jest tylko przeciętna
VW Golf Variant AlltrackFot. Hans-Dieter Seufert
W wielkim bagażniku Alltracka zmieści się nie tylko skromny plecak, ale cały wyprawowy ekwipunek.
Za 3620 zł można dokupić hak holowniczy z osprzętem

 

Dane producenta VW GOLF VARIANT ALLTRACK 2.0 TDI
Cena 178 990 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1968 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
200 KM
b.d.
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
400 Nm
1750-3500/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 7-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 7,1 s
Prędkość maksymalna 229 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,6 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
148 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4639 x 1795 x 1510 mm, rozstaw osi 2679 mm, masa własna 1616 kg, pojemność bagażnika 611/1642 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA