Ma bardziej wyraziste reflektory, rzucającą się w oczy osłonę chłodnicy ze wzorem plastra miodu, nieco inaczej wyprofilowane niektóre elementy karoserii. Czarne, nielakierowane obramowania zderzaków i takie same listwy przy progach nawiązują do dawnej stylistyki. Nie zmienił się, w porównaniu z poprzednikiem, rozstaw osi, rozmiary – tylko nieznacznie, a silnik nadal figuruje w aktach pod numerem 888, tyle że teraz jako „evo 4” spełniający normę Euro-6d.
Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester
VW Golf GTI - Nowości
Co jeszcze nowego? Lżejsza o 3 kg aluminiowa rama pomocnicza, nowe wahacze poprzeczne przy każdym kole, nowe elementy hydrauliczne amortyzatorów i twardsze sprężyny zawieszenia (o 5% z przodu i o 15% z tyłu). Jest też znany ze zwykłego Golfa 8 system obsługi różnych funkcji za pomocą dotykowych pól i ekranu oraz powierzchni, po których przesuwa się palcem. Tradycyjne przyciski są tylko na drzwiach i środkowej konsoli.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
We wnętrzu GTI znajdują się też obowiązkowa tapicerka w kratkę, nieco spłaszczona kierownica i cyfrowe wskaźniki, które można konfigurować na wszelkie sposoby. Można np. ustawić na środku obrotomierz, a w obrębie jego tarczy wskaźnik prędkości albo aktualnie załączonego biegu, choć lepiej byłoby, gdyby obydwie informacje pokazywały się jednocześnie. Szkoda też, że temperatura cieczy roboczych (w tym oleju w skrzyni biegów) jest widoczna tylko w okręgu po lewej stronie. Jeśli pominąć zmiany w sposobie obsługi, w nowym modelu wszystko jest tak, jak zawsze było w GTI: wygodne fotele, dobrze zestrojone zawieszenie i 245-konny silnik 2.0, który rozpędza auto do 250 km/h.
![]() |
|
Na tablicy rozdzielczej prawdziwy high-tech, ale nowy system obsługi różnych funkcji za pomocą dotykowych pól i ekranu wcale nie zwiększa wygody | |
![]() |
![]() |
Wśród cyfrowych wskaźników GTI króluje obrotomierz | Jeśli mocno kręci się kierownicą, łatwo przypadkiem uruchomić jej podgrzewanie |
VW Golf GTI - Na tor
Na tor testowy GTI przybywa wyposażony w opcjonalne adaptacyjne amortyzatory i opony Bridgestone Potenza S005 o rozmiarze 235/40 R 19. W ramach trybu Individual wybieram najbardziej sportowe ustawienia, regulator siły tłumienia amortyzatorów przesuwam najbardziej jak się da w prawo, a ESP w tryb Sport.
Ten ostatni etap przygotowań kosztuje mnie jednak 10 minut prób i wymaga konsultacji. Czytam w instrukcji, żeby ustawienia wybierać w głównym menu, wyświetlającą się sylwetkę auta przesunąć w lewo, potem wcisnąć pole „hamulec” i gotowe. Do tej pory służył do tego przycisk z grafiką przedstawiającą samochód w poślizgu, wystarczyło go wcisnąć i przytrzymać.
Ale poślizg GTI nie grozi. Na testowym torze wyjeżdżam z lewego zakrętu w prawy i na odwrót, wszystkie są naprawdę wymagające, ale auto doskonale daje sobie z nimi radę. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny, a siła wspomagania rozkłada się równomiernie, zawieszenie wyśmienicie radzi sobie z masą auta przesuwającą się z prawej strony na lewą i z powrotem, nie powodując zbyt dużych przechyłów nadwozia. Nawet jeśli kierowca kręci kierownicą z naprawdę dużym zaangażowaniem, poczuje najwyżej krótką ingerencję układów elektronicznych.
Zobacz także:
- Rewolucja w przepisach - piesi z pierwszeństwem, zakaz jazdy na zderzaku
- Obowiązki świadka i uczestnika wypadku - to warto wiedzieć!
- Subaru Forester e-BOXER: SUV inny niż wszystkie - TEST
![]() |
Siłę tłumienia nierówności przez system DCC reguluje się na ekranie centralnym |
Komentarze
~michuxx, 2020-11-30 07:33:57
~Daruss, 2020-11-30 07:01:04
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?