REKLAMA

VW Multivan: Rozmiar maksymalny - TEST

VW Multivan zapewnia przestrzeń, jakiej nie znajdzie się w żadnym SUV-ie, a przy tym mieści się na parkingu i swobodnie porusza w mieście.

VW Multivan Fot. Szczepan Mroczek
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 184 057 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-4
SPRAWDŹ OFERTY

Jeśli największe dostępne SUV-y nie są dla kogoś wystarczająco przestronne, ma już tylko jedno wyjście – kupić vana, ale nie jakiegokolwiek, lecz wielkiego jak Multivan. Choć niełatwo przekonać się do samochodu o takich gabarytach, to po bliższym kontakcie Multivan spodoba się ze względu na ilość miejsca i, co ważniejsze, komfort jazdy na długich dystansach. Auto jest duże i ciężkie, dlatego nie pokona zakrętów ze zwinnością usportowionego SUV-a, mimo to od Multivana można się bardzo szybko uzależnić.

REKLAMA

VW Multivan - Dobry kierunek

Zawieszenie z możliwością regulacji amortyzatorów kojarzy się bardziej z autami osobowymi niż dostawczymi. Oczywiście czuć, że Multivan waży 2,4 tony, a jego środek ciężkości znajduje się wysoko, ale nie pojawia się już efekt kołysania tak częsty w dużych vanach. Nawet przy autostradowych prędkościach można się w nim czuć bezpiecznie. Nie bez znaczenia jest tu nowy układ kierowniczy. Ma elektromechaniczne wspomaganie i dzięki temu może współpracować z systemami asystującymi, w tym z seryjną ochroną przed bocznymi podmuchami wiatru. Układ ten działa lekko, co tuszuje wysoką masę auta. Między innymi dzięki niemu Multivan znakomicie utrzymuje kierunek jazdy na wprost, co jest bardzo cenne podczas długich podróży, do jakich to auto zostało stworzone. Można nim jechać na koniec Europy i z pewnością lepiej zniesie się trudy podróży niż w jakimkolwiek SUV-ie. To zasługa obszernych i niezwykle wygodnych foteli oraz przestronnego wnętrza.

VW MultivanFot. Szczepan Mroczek
Deska rozdzielcza jest uporządkowana, a ergonomia dobra, choć kierownica jest ustawiona zbyt poziomo
VW MultivanFot. Szczepan Mroczek
Przyciski do obsługi różnych funkcji to rozwiązanie sprawdzone i najbardziej funkcjonalne
VW MultivanFot. Szczepan Mroczek
Nowy zestaw ciekłokrystalicznych wskaźników można konfigurować

VW Multivan - Wysilać głos

Multivan może być teraz wyposażony w dwa ekrany: 10,25-calowy, na którym są wyświetlane zegary, i multimedialny (9,2 cala). Niestety, podczas podróży autostradą pasażerowie muszą mocno podnosić głos, by słyszeć się pomiędzy pierwszym a trzecim rzędem foteli. Szkoda, że system komunikacji pokładowej (Voice Enchancer), który z pomocą mikrofonów i głośników wzmacniał głos, nie jest oferowany w nowym modelu. Przydatne jest sterowane pilotem ogrzewanie postojowe z programatorem, kosztujące 5560 zł. Można dzięki niemu ogrzać wnętrze przed podróżą lub nawet przenocować w samochodzie zimą. Ogrzewanie okazuje się bardzo wydajne i działa szybko. Podczas skomplikowanej procedury specyfikowania Multivana trzeba pamiętać o zaznaczeniu opcji „zbiornik paliwa o pojemności 80 litrów”, która wymaga dopłacenia jedynie 280 zł. Naszym zdaniem bardzo kuszący jest też napęd 4x4 (4Motion) i to mimo ceny wynoszącej 13 200 zł oraz mimo tego, że zwiększa masę auta o 110 kg. Nie tylko poprawia stabilność i kontrolę nad pojazdem przy wyższych prędkościach, ale też pozwala poruszać się po górskich zaśnieżonych drogach. Za sprawą skutecznej kontroli elektroniki nad napędem oraz dzięki prześwitowi wynoszącemu 18 cm Multivan radzi sobie świetnie również z zaspami, o czym przekonaliśmy się podczas wyprawy w Tatry. W wersji 4x4 to wymarzone auto na wypad na narty, choćby w Alpy. Można zapakować wszystko, co potrzebne, bo miejsca nie brakuje i wybrać się nawet w daleką podróż, bo nie będzie męcząca.

VW MultivanFot. Szczepan Mroczek
Rozbudowane zagłówki, które podnoszą wygodę pasażerów podczas drzemki, można demontować
VW MultivanFot. Szczepan Mroczek
Pod względem komfortu ta konfiguracja wydaje się najlepsza – cztery niezależne fotele i trzyosobowa kanapa

 

REKLAMA

REKLAMA

VW Multivan - Tylko dwa litry

W VW Multivanie są montowane tylko 2-litrowe silniki Diesla. Nasz egzemplarz wyposażono w jednostkę o mocy 199 KM, ale w sprzedaży pojawiła się już jego nowsza 204-konna wersja. Silnik zapewnia optymalne osiągi i znakomicie dogaduje się z automatyczną dwusprzęgłową przekładnią, która pracuje przewidywalnie i płynnie zmienia biegi. Podczas naszego testu Multivan spalał średnio 10 l/100 km, ale podczas szybszej jazdy autostradą zużycie paliwa zwiększyło się do 12 l/100 km.
Zmiany, jakie zaszły w liftingowanym Multivanie, to skuteczniejsze zawieszenie, komfortowy układ kierowniczy oraz zestaw systemów bezpieczeństwa i uaktualnione multimedia. To bardzo przydatne elementy w samochodzie, którym podróżuje się dużo i na długich dystansach.

VW MultivanFot. Szczepan Mroczek
Wygodny dostęp do wnętrza zapewniają obszerne, sterowane przyciskami boczne drzwi
VW MultivanFot. Szczepan Mroczek
W reflektorach i lampach z tyłu wykorzystano diody LED

 

Dane producenta VW MULTIVAN 2.0 TDI 4MOTION DSG HIGHLINE
Cena 383 255 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika diesel, R4 turbo
Pojemność skokowa 1968 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
204 KM
4000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
450 Nm
1400-2250/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 7-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 10,3 s
Prędkość maksymalna 199 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 8,5 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
224 g/km
NADWOZIE

5-drzwiowy, 7-miejscowy van, długość x szer. x wys. 4904 x 1904 x 1950 mm, rozstaw osi 3000 mm, masa własna 2482 kg, poj. bagażnika od 430 l (regulowana), pojemność zbiornika paliwa 80 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA