REKLAMA

VW Passat R-Line Edition: Za ćwierć miliona - TEST

Mówiąc o prestiżowym aucie z edycji limitowanej, raczej nie ma się na myśli kombi z silnikiem Diesla, takiego jak VW Passat R-Line Edition, którego powstanie 2000 egzemplarzy. Jego cena? Zabójcza.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 177 390 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

O zmianach w Passacie po face liftingu już pisaliśmy, dlatego tylko krótko przypomnimy – odświeżony model nie zmienił się z wyglądu, ale ma nowocześniejsze wyposażenie. Przy okazji modernizacji wprowadzono natomiast limitowaną wersję R-Line Edition. Wyróżnia się półmatowym szarym lakierem oraz lakierowanymi na czarno elementami nadwozia, m.in. 19-obręczami kół, osłoną chłodnicy, relingami dachowymi, spojlerem czy atrapami końcówek wydechu. I trzeba przyznać, że taki Passat, nawet w wersji kombi, przyciąga wzrok.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

Trzymając grubą trójramienną kierownicę i przyspieszając do setki w 7 s, można zapomnieć, że to kombi z dieslem

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

VW Passat R-Line Edition - najlepsze podzespoły 

Układ napędowy tego auta skompletowano z najlepszych klocków, jakie montuje się dziś w Passacie – przekładni dwusprzęgłowej, napędu na cztery koła i najmocniejszych diesla (240 KM) lub silnika benzynowego (272 KM), do wyboru. Testowany egzemplarz miał jednostkę wysokoprężną z dwiema turbosprężarkami, której ogromny moment obrotowy (500 Nm) sprawia, że szybka jazda autostradą to czysta przyjemność. Auto jest ponadprzeciętnie dynamiczne, a także dobrze wyciszone. Tego można było się spodziewać, zaskakują natomiast osiągi, bo Passat przyspiesza do 100 km/h w czasie poniżej 7 s, a także wrażenia z jazdy, o jakie nie posądza się praktycznego kombi z dieslem. Wystarczy uśpić układ ESC, by siła napędowa zrywała przyczepność tylnych opon przy wyjściu z zakrętu. Takie zachowanie auta z dołączanym napędem na cztery koła to coś nowego. Jest tylko jeden szkopuł – tak samo jeździ Passat z takim samym silnikiem i bogatym wyposażeniem w wersji Elegance. A kosztuje nawet o 60 000 zł mniej.

Zobacz także:

Dane producenta VW PASSAT VARIANT R-LINE EDITION
Cena 236 690 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1968 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
240 KM
4000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
500 Nm
1750-2500/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 6,7 s
Prędkość maksymalna 241 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 7,6 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
200 g/km
NADWOZIE
Nadwozie: 5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4889 x 1832 x 1516 mm, rozstaw osi 2786 mm, masa własna 1770 kg, pojemność bagażnika 639/1780 l, pojemność zbiornika paliwa 66 l.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA