[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


VW Passat Variant 2.0 TDI 4MOTION - odporny na modę

Dopracowany, solidny, funkcjonalny i przestronny – żadne z tych określeń nie sprawia, by tętno kierowcy przyspieszało. A właśnie w nich VW Passat upatruje swoje największe zalety.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 170 790 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Passat to jeden z tych modeli, które wydają się odporne na epidemię SUV-ów i crossoverów. Zarówno jako sedan, jak i kombi potrafi utrzymać rynkową popularność, jest w spokojny sposób elegancki i pewny siebie, i także kierowcy daje pewność, że zawsze wykona to, czego się od niego oczekuje.
W połowie swojego rynkowego życia aktualny model został poddany face liftingowi, polegającemu na nienachalnych zmianach kosmetycznych i zaaplikowaniu autu sporej porcji technicznych nowości, głównie systemów asystujących, których lista dogania teraz tę z modeli Audi, znacznie droższych niż VW. Flagowym elementem jest tu system półautonomicznej jazdy, który poza tym, że „widzi” drogę, to do przewidywania kolejnych manewrów wykorzystuje dane systemu nawigacji i może prowadzić samochód do prędkości aż 210 km/h (!). Jednak w wypadku zatrzymania pojazdu za przekroczenie prędkości trudno będzie się tłumaczyć tym, że gazu dodawał ktoś, kto na imię ma Travel, a na nazwisko Assist...
Z kolei nowy system multimediów, nawigacji i rozrywki w porównaniu z poprzednim jest jak zamiana smartfona na model nowszej generacji – działa szybciej, oferuje więcej usług online i pozwala na pełniejszą integrację z aplikacjami telefonu.

Jedyne, czego brakuje w kabinie wyposażonego po dach Passata to pokrętło regulacji głośności

Passat w topowej wersji z 240-konnym turbodieslem, dwusprzęgłową przekładnią i napędem 4x4 jest już niedaleko od tego, co oferują auta klasy wyższej. Największa zaleta to naszym zdaniem połączenie właściwości jezdnych i komfortu resorowania. Nie da się tu wprawdzie znaleźć jednej cechy, która by się szczególnie wybijała, jest za to znakomite zestrojenie – tłumienie nierówności okazuje się na tyle miękkie, na ile tylko może być, żeby utrzymać bardzo stabilne i precyzyjne prowadzenie.
Możemy się założyć, że również w najbliższych latach żaden SUV Passatowi nie zagrozi.

REKLAMA

Dane producenta VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 4Motion
Cena 190 290 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1968 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
240 KM
b.d.
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
500 Nm
1750-2500/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 7-bieg. przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 6,7 s
Prędkość maksymalna 241 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,9 l/100 km
Emisja CO2 156 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4889 x 1832 x 1516 mm, rozstaw osi 2786 mm, masa własna 1770 kg, pojemność bagażnika 650/1780 l, pojemność zbiornika paliwa 66 l.

Zobacz także: Ford Focus Active - lepszy niż crossover?

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA