Passat to jeden z tych modeli, które wydają się odporne na epidemię SUV-ów i crossoverów. Zarówno jako sedan, jak i kombi potrafi utrzymać rynkową popularność, jest w spokojny sposób elegancki i pewny siebie, i także kierowcy daje pewność, że zawsze wykona to, czego się od niego oczekuje.
W połowie swojego rynkowego życia aktualny model został poddany face liftingowi, polegającemu na nienachalnych zmianach kosmetycznych i zaaplikowaniu autu sporej porcji technicznych nowości, głównie systemów asystujących, których lista dogania teraz tę z modeli Audi, znacznie droższych niż VW. Flagowym elementem jest tu system półautonomicznej jazdy, który poza tym, że „widzi” drogę, to do przewidywania kolejnych manewrów wykorzystuje dane systemu nawigacji i może prowadzić samochód do prędkości aż 210 km/h (!). Jednak w wypadku zatrzymania pojazdu za przekroczenie prędkości trudno będzie się tłumaczyć tym, że gazu dodawał ktoś, kto na imię ma Travel, a na nazwisko Assist...
Z kolei nowy system multimediów, nawigacji i rozrywki w porównaniu z poprzednim jest jak zamiana smartfona na model nowszej generacji – działa szybciej, oferuje więcej usług online i pozwala na pełniejszą integrację z aplikacjami telefonu.

Passat w topowej wersji z 240-konnym turbodieslem, dwusprzęgłową przekładnią i napędem 4x4 jest już niedaleko od tego, co oferują auta klasy wyższej. Największa zaleta to naszym zdaniem połączenie właściwości jezdnych i komfortu resorowania. Nie da się tu wprawdzie znaleźć jednej cechy, która by się szczególnie wybijała, jest za to znakomite zestrojenie – tłumienie nierówności okazuje się na tyle miękkie, na ile tylko może być, żeby utrzymać bardzo stabilne i precyzyjne prowadzenie.
Możemy się założyć, że również w najbliższych latach żaden SUV Passatowi nie zagrozi.

Dane producenta | VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 4Motion |
Cena | 190 290 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | turbodiesel, R4 |
Pojemność skokowa | 1968 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
240 KM b.d. |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
500 Nm 1750-2500/min |
Rodzaj napędu | na cztery koła |
Skrzynia biegów | 7-bieg. przekładnia dwusprzęgłowa |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 6,7 s |
Prędkość maksymalna | 241 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 5,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 156 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4889 x 1832 x 1516 mm, rozstaw osi 2786 mm, masa własna 1770 kg, pojemność bagażnika 650/1780 l, pojemność zbiornika paliwa 66 l. |
Zobacz także: Ford Focus Active - lepszy niż crossover?
Komentarze