Podczas międzynarodowych jazd testowych mieliśmy okazję bliżej przyjrzeć się Volkswagenowi Polo GTI, najnowszemu niemieckiemu hot-hatchowi – zarówno na krętych górskich drogach jak i na torze wyścigowym. Nowy model to w zasadzie miejski hot-hatch, bo mimo że gabarytami nie ustępuje starszym generacjom kompaktowego Golfa, ciągle jest przedstawicielem segmentu samochodów miejskich. Nowe Polo GTI o klientów będzie konkurowało z Fordem Fiestą ST, Renault Clio R.S., Peugeotem 208 GTI czy Oplem Corsą OPC.
Nowy Volkswagen Polo GTI podczas jazd testowych na torze wyścigowym zaimponował nam tym, że bez problemu pozwalał utrzymać się „na ogonie” VW Golfa R prowadzonego przez instruktora Volkswagena – to zasługa dobrego przyspieszenia, niskiej masy własnej oraz świetnej trakcji. Nie zachwycił nas natomiast jego design oraz nie porwał dźwięk wydobywający się z wydechu.
Co nam się spodobało, a co nie? Co powinieneś wiedzieć o tym modelu? Co się zmieniło? Oto pięć najważniejszych informacji o najnowszym Volkswagenie Polo GTI.