VW T-Roc 2.0 TSI 4MOTION: Dla wybranych - TEST

Dla kierowcy mieszkającego w górach wybór auta z napędem 4x4 może okazać się koniecznością. Wrażenia z jazdy Volkswagenem T-Rokiem 4Motion z benzynowym silnikiem 2.0.

VW T-Roc Fot. Paweł Krzyśków
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 89 490 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Większość właścicieli SUV-ów nie wyjeżdża poza drogi utwardzone, więc wystarczają im auta w podstawowych wersjach silnikowych i z napędem na jedną oś. Osobom, które potrzebują napędu na wszystkie koła, Volkswagen oferuje model T-Roc w wersji 4Motion, ale wyłącznie w droższych wersjach silnikowych (testowany 2.0 TSI oraz TDI). Przy tym rodzaju napędu odległość podwozia od nawierzchni zwiększono do 16 cm. Dodatkowe 2 cm w stosunku do standardowego modelu nie zachęcają do jazdy terenowej, ale poprawiają poczucie komfortu kierowcy często korzystającego z szutrowych dróg.

REKLAMA
VW T-RocFot. Paweł Krzyśków
VW T-RocFot. Paweł Krzyśków
Wśród informacji wyświetlanych w trybie offroad nie znajdzie się przydatnych w terenie kątów przechyłu
VW T-RocFot. Paweł Krzyśków
7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia zmienia przełożenia błyskawicznie. W wersji 4x4 przełącznik trybów ma opcję offroad

 

REKLAMA

REKLAMA

VW T-Roc 2.0 TSI 4MOTION - Preferuje asfalt

T-Roc najlepiej czuje się jednak na asfalcie, ponieważ jego dość sztywno zestrojone zawieszenie sprawia, że prowadzi się prawie jak hatchback. Podczas szybko pokonywanych zakrętów przechyły nadwozia są niewielkie. Niewysokim kierowcom przy maksymalnie obniżonym fotelu widoczność ograniczają spore lusterka zewnętrzne, na szczęście jednak nawet wyższa pozycja za kierownicą nie psuje przyjemności z prowadzenia auta. Tym bardziej że do dyspozycji jest silnik o mocy 190 KM i momencie obrotowym o wartości 320 Nm dostępnym już od 1500 obr/min, a także przyspieszenie do 100 km/h w czasie 7,2 sekundy. Takie osiągi są dostępne na każdym rodzaju nawierzchni właśnie dzięki napędowi 4X4. Niezależnie od tego, czy auto rusza na wprost czy ze skręconymi kołami, czy nawierzchnia jest mokra czy sucha, zawsze można mieć pewność, że manewr włączania się do ruchu zajmie tylko chwilę. Niestety za T-Roca w wersji 4Motion trzeba sporo zapłacić. Testowany egzemplarz z wyposażeniem dodatkowym kosztuje około 170 tys. zł i nie jest to cena adekwatna do jakości materiałów użytych do wykończenia jego wnętrza.

 

Dane producenta VW T-ROC 2.0 TSI 4MOTION
Cena 143 790 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1984 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
190 KM
4180-6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
320 Nm
1500-4180/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 7-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 7,2 s
Prędkość maksymalna 216 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 8,0 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
180 g/km
NADWOZIE

5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4234 x 1819 x 1573 mm, rozstaw osi 2593 mm, masa własna 1495 kg, pojemność bagażnika 392/1237 l, poj. zbiornika paliwa 55 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA