Z zewnątrz, jak to u Volkswagena, rewolucji nie ma. Przestylizowano delikatnie przedni zderzak, większe są wloty powietrza chłodzącego silnik, osłona chłodnicy jest szersza, a w standardzie każdy Touareg ma teraz biksenonowe reflektory.
W klasę dużych SUV-ów model ten, z dużą powierzchnią blach, 22-centymetrowym prześwitem, stałym napędem na cztery koła i przestronnym wnętrzem wpisuje się idealnie. W dużym nadwoziu można zarówno posadzić wygodnie cztery, a nawet pięć osób, jak i zmieścić sporo bagażu – kufer ma pojemność 697 litrów. Tylną kanapę da się przesuwać, a kąt pochylenia jej oparcia regulować. Touarega można też obciążyć 770 kilogramami.
Właścicielom łodzi czy koni spodoba się, że auto pociągnie przyczepę o masie nawet 3,5 tony. Pomoże w tym 3-litrowy V6 TDI, który zyskał 22 KM i 30 Nm. W sumie 262 KM i 580 Nm wystarcza, żeby Touareg nie ociągał się, kiedy kierowca mocniej naciśnie na gaz, każde obroty w zakresie 1500-3500 na minutę pozwalają dynamicznie przyspieszać. Przy jeździe ze stałą prędkością Touareg ma teraz funkcję żeglowania, czyli odłączenia 8-biegowej skrzyni od silnika, co pozwala zmniejszyć spalanie; średnio poza miastem wynosi ono ok. 8 l/100 km.
Pneumatyczne zawieszenie dobrze neutralizuje nierówności i nie kołysze nadwoziem w wirażach. Touareg po liftingu zmienił się nieznacznie, pozostając w świecie SUV-ów naprawdę mocnym zawodnikiem.
Dane producenta | Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 4MOTION |
Cena | 238 590 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | wysokoprężny, V6 turbo |
Pojemność skokowa | 2967 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 262 KM/3800–4400 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 580 Nm/1750–2500 obr/min |
Przeniesienie napędu | na cztery koła; 8-biegowa przekładnia automatyczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 7,3 s |
Prędkość maksymalna | 225 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 6,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 174 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4801 x 1940 x 1709 mm, rozstaw osi 2893 mm, masa własna 2185 kg, pojemność bagażnika 697/1642 l, pojemność zbiornika paliwa 85 l. |
Szymon Piaskowski - redaktor „auto motor i sport”
Ameryki w klasie SUV-ów nie odkrywa pod żadnym względem, ale trudno wytknąć mu konkretne wady.
To polubisz - łatwe pakowanie
Przyciskiem w bagażniku można obniżyć zawieszenie, by łatwiej włożyć bagaż. Jest też gniazdko 12V.
Tego nie - jakość plastików
Niektóre tworzywa na drzwiach wydają się za twarde jak na auto, które chce grać w klasie premium.