REKLAMA

Volkswagen Golf VII - perfectum mobile

Nawet jeśli nigdy nie przepadałeś za Volkswagenami, warto na nowego Golfa zwrócić uwagę. Dzisiaj to, prawdopodobnie, najlepszy samochód kompaktowy na kuli ziemskiej, i do tego za rozsądne pieniądze. 

Volkswagen Golf VII Golf skutecznie tłumi nierówności nawierzchni. Kabina nie wpuszcza do środka hałasów ulicy
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 142 790 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Złośliwi powiedzą, że nowy Golf to stary Golf, tyle że poddany lekkiemu face liftingowi. Coś w tym jest, bo zasadniczy kształt nadwozia – z jego charakterystycznym tylnym słupkiem oraz pionowymi i poziomymi płaszczyznami nadwozia – nie zmienia się od blisko 40 lat. Za to pod „skórą” dokonała się prawdziwa rewolucja technologiczna. Auto zbudowano zupełnie od nowa, na tzw. platformie modułowej. To metoda stosowana chętnie przy produkcji... sprzętu RTV i AGD. Chodzi o to, by z podobnych do siebie klocków (zamawianych w wielkiej liczbie, więc tańszych) i na jednej linii produkcyjnej można było wytwarzać bardzo różne auta.

 

Zastosowanie na szeroką skalę stali o wysokiej wytrzymałości sprawiło, że nowy Golf jest średnio o 100 kg lżejszy od poprzednika. Mniejsza masa własna oznacza mniejsze obciążenie dla silnika, który może pracować wydajniej. Zarzut, że Volkswagen produkuje drogie i ascetycznie wyposażone samochody dziś nie ma racji bytu. Już w podstawowej wersji znajdziesz klimatyzację, komputer pokładowy, elektryczne sterowanie szyb przednich i lusterek, siedem poduszek powietrznych, system ESP, a nawet elektroniczną blokadę Golf skutecznie tłumi nierówności nawierzchni. Kabina nie wpuszcza do środka hałasów ulicy mechanizmu różnicowego (XDS). Wysoką jakość montażu oraz jakość zastosowanych materiałów widać już po otwarciu drzwi. Tworzywa są miękkie, świetnie spasowane, a drzwi zamykają się z przyjemnym dla ucha odgłosem. Wszystko jest dopracowane i przemyślane; nawet kształt i wykonanie dźwigienek do uruchamiania kierunkowskazów i wycieraczek szyb – teraz łatwiej trafić w nie palcem, a na dodatek są po prostu ładne. Nowy Golf imponuje też dopieszczoną grafiką komputera pokładowego oraz ekranu dotykowego, wyposażonego w czujnik zbliżeniowy. Ikony na wyświetlaczu powiększają się, kiedy zbliżymy do nich palec. Nieznaczny przyrost centymetrów między osiami zaowocował większą ilością miejsca na nogi, zwłaszcza dla pasażerów tylnej kanapy. Teraz w Golfie siedzi się równie wygodnie, jak w większym Passacie – nawet po maksymalnym odsunięciu przednich foteli do tyłu. Urósł również bagażnik; pomieści 380 litrów, a jego podłogę można ustawić na jednym z dwóch poziomów.

REKLAMA

REKLAMA

Golf podniósł poprzeczkę wysoko. Można mieć wątpliwości, czy kiedyś sam będzie mógł ją przeskoczyć

Prowadzenie nowego Golfa to przyjemność. Zawieszenie pracuje bezszelestnie i, co najważniejsze, skutecznie izoluje kabinę od drogowej rzeczywistości. Siła wspomagania kierownicy dobrana jest idealnie i zmienia się zależnie od prędkości jazdy. Jedyny mankament układu kierowniczego to brak takiej szybkości reakcji, jaką zapewnia np. układ kierowniczy Forda Focusa. Każdy z silników ma turbosprężarkę, a dzięki niej – sporo zapału do jazdy. Najlepszym źródłem napędu jest 1.4 TSI o mocy 122 KM (od 71 670 złotych) lub 140 KM (74 870 zł). Ten drugi silnik, przyciśnięty do muru, potrafi wykazać się niezłą dynamiką. Dzięki systemowi odłączającemu dwa z czterech cylindrów podczas jazdy z małym obciążeniem jednostki napędowej, 1.4 TSI zużywa bardzo mało paliwa (średnio 5,2 litra na 100 km), zbliżając się pod tym względem do słynących z legendarnej już oszczędności silników TDI (4,1 l/100 km – odnotowane na koncie wersji 2.0/150 KM). Nowy Golf znów uciekł konkurentom i przez kilka najbliższych lat niełatwo będzie go dogonić. 

DANE PRODUCENTA

DANE PRODUCENTA

Cena74 870 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikabenzynowy, R4, turbo
Pojemność skokowa1395 cm3
Moc maksymalna140 KM
w przedziale obrotów4500–6000/min
Maksymalny moment obrotowy250 Nm
w przedziale obrotów1500–3500/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h8,4 s
Prędkość maksymalna212 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie5,2 l/100 km
Emisja CO2119 g/km
NADWOZIE 5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4255 x 1799 x 1452 mm, rozstaw osi 2637 mm, masa własna 1268 kg, pojemność bagażnika 380/1270 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (20)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA