Golf jaki jest, mniej więcej wiadomo od lat, bo mało który model uczynił niezmienność głównych cech stylistycznych najwyższą cnotą.
Po nowym Variancie widać od razu, że jest duży i wrażenie to potwierdzają wymiary – kombi ma o 30 cm dłuższe nadwozie niż hatchback. Pojemności bagażnika pozazdrościł koncernowej siostrze Skodzie Octavii, która w tej konkurencji bije wszelkie rekordy. Za tylnymi drzwiami nowego Varianta kryje się teraz przedział bagażowy o pojemności 605 l, którą można powiększyć do 1620 l, Octavia Combi przeciwstawia mu 610/1740 litrów. VW odgryza się za to na innych swoich konkurentach – Focusie Turnier i Astrze Sports Tourer, których bagażniki są o 115 i 105 l mniejsze.
Ale nie o samą wielkość chodzi. Seryjnie w wyposażeniu każdej wersji (są trzy: Trendline, Comfortline i Highline) montowany jest mechanizm pozwalający odblokować oparcia od strony bagażnika i w ten sposób łatwo powiększyć przestrzeń ładunkową (podłoga nie będzie równa). Każdy Variant ma też przegródki pod podłogą, uchwyty na torby w bagażniku, relingi dachowe, a dwie droższe wersje także szuflady pod przednimi fotelami.
Wszystko to za co najmniej 65 490 zł, bo tyle kosztuje najtańszy Golf Variant, wyposażony w 85-konny silnik 1.2 TSI. Najtańszy diesel (1.6 TDI, 90 KM) to wydatek 75 390 zł.
My pierwsze wrażenia zbieraliśmy za kierownicą wersji ze 150-konnym dieslem, ze świetnie działającą sześciostopniową skrzynią DSG i systemem DCC, regulującym sztywność zawieszenia (4200 zł). Komfort podróży i precyzja tłumienia nierówności były w nim takie, jak w Golfie hatchbacku. Ale za cenę ponad 100 000 zł.
Roman Skąpski
redaktor auto motor i sport
Naszym zdaniem:
Variant jest duży, praktyczny, i wygląda całkiem zgrabnie. Jakość wykonania tradycyjnie wysoka, podobnie jak cena.
DANE PRODUCENTA
DANE PRODUCENTA | |
---|---|
Volkswagen Golf VARIANT 2.0 TDI DSG
Cena | 105 290 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | turbodiesel, R4 |
Pojemność skokowa | 1968 cm3 |
Moc maksymalna | 150 KM |
przy obrotach | 3500/min |
Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm |
przy obrotach | 1750/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa |
OSIAGI | |
0–100 km/h | 8,9 s |
Prędkość maksymalna | 216 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 4,5 l/100 km |
Emisja CO2 | 119 g/km |
NADWOZIE | 5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4657 x 1799 x 1481 mm, rozstaw osi 2635 mm, masa własna 1454 kg, dop. obciążenie 611 kg, pojemność bagażnika 605/1620 l, poj. zbiornika paliwa 50 l. |
amis