REKLAMA

Volkswagen Polo R WRC: Jak rajdówka

Najmocniejsze drogowe Polo w historii jest szybsze niż Golf GTI. I dużo więcej kosztuje.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 790 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Zgodnie z przepisami FIA, by wystawić auto do walki w WRC, Volkswagen musiał zbudować 2500 egzemplarzy superostrego, seryjnego Polo, na bazie którego powstała rajdówka. Opłaciło się – Ogier zdobył mistrzowski tytuł.

Niestety Polo R WRC, które trafiło do salonów sprzedaży, cierpi na nadmiar mocy. Opony Dunlopa, w które jest obute, nie nadążają z odpychaniem się od asfaltu i by zachować trakcję, do akcji wkracza układ stabilizacji toru jazdy i przyhamowuje przednie koła. VW mógł – wzorem Audi S1 Quattro zbudowanego na tej samej płycie podłogowej – wykorzystać napęd na cztery koła, ale to podniosłoby i tak wysoką cenę wyjściową auta, za którą można by kupić prawie dwa Polo GTI. Tak czy inaczej, najmniejszy hothatch Volkswagena w sprincie jest o 0,1 sekundy szybszy od najbardziej znanego hothatcha Volkswagena – Golfa GTI.

REKLAMA

Mimo ciężkiego silnika między przednimi kołami, Polo nie ma problemu z nadmierną (czyt. niebezpieczną) podsterownością podczas szybkiego pokonywania ciasnych zakrętów, a zdjęcie stopy z pedału gazu w zakręcie nie powoduje niespodziewanej zmiany toru jazdy.

To, co rozczarowuje w R WRC to wrażenie, jakie robi stojąc. Od auta udającego rajdówkę można oczekiwać czegoś więcej niż lotka na pokrywie bagażnika i delikanie zmienione zderzaki. Nalepki WRC na progach to trochę za mało. Nie zaszkodziłyby delikatne poszerzenia karoserii, czy agresywniej brzmiący wydech. Niestety Polo R WRC nie trafi do polskich salonów, ale bez problemu można je kupić za Odrą.

Dobrze wiedzieć

Adam Majcherek redaktor „auto motor i sport”

Polo R WRC zbudowano z bardzo trwałych klocków – dobry tuner zmieniając oprogramowanie silnika może wycisnąć z niego nawet 320 KM.

to polubisz - dynamika
Maksymalny moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie obrotów pozwala na błyskawiczne wyprzedzanie.

tego nie - ESP zawsze ON
Kupując takie auto można by oczekiwać, że ten kaganiec da się wyłączyć, a tymczasem deaktywuje się tylko ASR.

DANE PRODUCENTA Volkswagen Polo R WRC

DANE PRODUCENTA Volkswagen Polo R WRC

Cenaok. 142 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikabenzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa1984 cm3
Moc maksymalna220 KM
przy obrotach4500-6300/min
Maksymalny moment obrotowy350 Nm
przy obrotach2500-4400/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h6,4 s
Prędkość maksymalna243 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie7,5 l/100 km
Emisja CO2174 g/km
NADWOZIE3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4000 x 1682 x 1458 mm, rozstaw osi 2467 mm, masa własna 1324 kg, pojemność zbiornika paliwa 45 l.

Adam Majcherek

amis

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (7)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA