Zgodnie z przepisami FIA, by wystawić auto do walki w WRC, Volkswagen musiał zbudować 2500 egzemplarzy superostrego, seryjnego Polo, na bazie którego powstała rajdówka. Opłaciło się – Ogier zdobył mistrzowski tytuł.
Niestety Polo R WRC, które trafiło do salonów sprzedaży, cierpi na nadmiar mocy. Opony Dunlopa, w które jest obute, nie nadążają z odpychaniem się od asfaltu i by zachować trakcję, do akcji wkracza układ stabilizacji toru jazdy i przyhamowuje przednie koła. VW mógł – wzorem Audi S1 Quattro zbudowanego na tej samej płycie podłogowej – wykorzystać napęd na cztery koła, ale to podniosłoby i tak wysoką cenę wyjściową auta, za którą można by kupić prawie dwa Polo GTI. Tak czy inaczej, najmniejszy hothatch Volkswagena w sprincie jest o 0,1 sekundy szybszy od najbardziej znanego hothatcha Volkswagena – Golfa GTI.
Mimo ciężkiego silnika między przednimi kołami, Polo nie ma problemu z nadmierną (czyt. niebezpieczną) podsterownością podczas szybkiego pokonywania ciasnych zakrętów, a zdjęcie stopy z pedału gazu w zakręcie nie powoduje niespodziewanej zmiany toru jazdy.
To, co rozczarowuje w R WRC to wrażenie, jakie robi stojąc. Od auta udającego rajdówkę można oczekiwać czegoś więcej niż lotka na pokrywie bagażnika i delikanie zmienione zderzaki. Nalepki WRC na progach to trochę za mało. Nie zaszkodziłyby delikatne poszerzenia karoserii, czy agresywniej brzmiący wydech. Niestety Polo R WRC nie trafi do polskich salonów, ale bez problemu można je kupić za Odrą.
Dobrze wiedzieć
Adam Majcherek redaktor „auto motor i sport”
Polo R WRC zbudowano z bardzo trwałych klocków – dobry tuner zmieniając oprogramowanie silnika może wycisnąć z niego nawet 320 KM.
to polubisz - dynamika
Maksymalny moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie obrotów pozwala na błyskawiczne wyprzedzanie.
tego nie - ESP zawsze ON
Kupując takie auto można by oczekiwać, że ten kaganiec da się wyłączyć, a tymczasem deaktywuje się tylko ASR.
DANE PRODUCENTA Volkswagen Polo R WRC
DANE PRODUCENTA Volkswagen Polo R WRC | |
---|---|
Cena | ok. 142 000 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1984 cm3 |
Moc maksymalna | 220 KM |
przy obrotach | 4500-6300/min |
Maksymalny moment obrotowy | 350 Nm |
przy obrotach | 2500-4400/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 6,4 s |
Prędkość maksymalna | 243 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 7,5 l/100 km |
Emisja CO2 | 174 g/km |
NADWOZIE | 3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4000 x 1682 x 1458 mm, rozstaw osi 2467 mm, masa własna 1324 kg, pojemność zbiornika paliwa 45 l. |
Adam Majcherek
amis
Komentarze
Samuraj, 2014-02-18 20:06:17
Ja nie widzę tak samo racji bytu dla sprzedaży czerołapa w "budzie" nijakiego VW Polo, obojętnie której generacji. Mało tego, Citroen jako "miszcz" WRC nie zdecydował się na taki "myk" z DS3. Niby po co miałby robić to VW?
A co do nowej generacji Polo: nie będzie jej ani w tym roku, ani w przyszłym. Najwcześniej - 2016 rok. Polo V dostało właśnie płytki facelifting ;)
airmatic, 2014-02-18 19:57:13
wasyl, 2014-02-18 19:11:24
eri, 2014-02-17 23:25:56
Samuraj, 2014-02-17 21:30:30
garfield, 2014-02-16 19:38:05
auto motor i sport, 2014-02-16 19:01:30
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?