Udane auta nawet po latach wyglądają, jakby dopiero zjechały ze stołu kreślarskiego. Takie jest bez wątpienia Scirocco, które mimo że ma sześć lat, wciąż wygląda świeżo i atrakcyjnie.
Dlatego Volkswagen do zmian podszedł raczej zachowawczo, dając Scirocco chwilę wytchnienia, zanim za rok czy dwa nadjedzie zupełnie nowy model. Zmieniono nieco kształt przednich i tylnych reflektorów, tym drugim fundując przy okazji seryjne diody LED (LED-owe są również światła dzienne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej).
Części zderzaka, które wcześniej były czarne teraz pomalowano w kolorze nadwozia, co sprawia, że auto ma bardziej muskularny wygląd. Kabina, jak poprzednio, jest poskładana solidnie i z dobrych materiałów, kierownica kształtem przypomina tę z Golfa GTI. Na szczycie konsoli centralnej wylądowały trzy wskaźniki – temperatury oleju, ciśnienia doładowania i stopera. Oprócz kuracji odmładzającej wszystkie Scirocco dostały delikatny zastrzyk mocy, a ich zapędy do łykania oktanów zostały nieco ostudzone.
W praktyce, spalanie silnika 2.0 TSI to mniej więcej 9 l/100 km. Na drodze Scirocco z zakrętu w zakręt wskakuje pewnie i bez nerwów, w czym zasługa elektronicznej szpery, która nie pozwala sile napędowej wpływać na sterowność w wirażach. Moment obrotowy o wartości 350 Nm (jak w Scirocco R przed liftingiem) oznacza, że bardzo szybka skrzynia DSG nie musi zawsze redukować biegu, by samochód „miał czym jechać”. Krótko mówiąc – Scirocco wciąż jest w formie.
Naszym zdaniem
Szymon Piaskowski - redaktor „auto motor i sport”
Scirocco to najprawdopodobniej najatrakcyjniejsze przednionapędowe coupé. Sprawdzi się też na co dzień.
To polubisz - dostęp do menu

Bez odrywania rąk od kierownicy – pokładowe menu wertuje się wygodnymi w użyciu przyciskami na kierownicy.
Tego nie - oślepiające listwy

Jeśli słońce świeci z tyłu lub z boku, srebrne listwy wykończenia oślepiają, a ekran staje się nieczytelny.
Dane producenta | Volkswagen Scirocco 2.0 TSI DSG |
Cena | 116 990 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | benzynowy, R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1984 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 220 KM/4500-6200 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 350 Nm/500-4400 obr/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 6,5 s |
Prędkość maksymalna | 244 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 6,4 l/100 km |
Emisja CO2 | 148 g/km |
Nadwozie | |
3-drzwiowe, 4-miejscowe coupé, długość x szerokość x wysokość 4256 x 1810 x 1406 mm, rozstaw osi 2578 mm, masa własna 1394 kg, pojemność bagażnika 312/1006 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l. |