Każda próba chwalenia silnika noszącego oznaczenie TDI nieuchronnie kojarzy się z wydarzeniami sprzed pięciu lat, jednak nie sposób tego nie zrobić, jeśli się rzeczywiście należy. A tym razem właśnie tak jest.
Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester
Volkswagen Touareg V8 TDI - Niczym klasa premium
Inaczej niż pozostałe modele Volkswagena, Touareg parkuje obok BMW, Audi i Volvo. Jest wielki, wygodny, wykonany i wyposażony jak modele premium, a z powodu zrelaksowanego charakteru zdecydowanie bliżej mu do Mercedesa GLE niż Porsche Cayenne. Jednak elementem, który go w tym towarzystwie naprawdę wyróżnia, jest wysokoprężny, ośmiocylindrowy silnik, dziś na rynku absolutnie unikatowy; poza Volkswagenem ma go jeszcze w ofercie tylko Audi.
Podczas zwykłej jazdy wskazówka obrotomierza rzadko pokazuje więcej niż dwa tysiące obrotów. Silnik pracuje cicho i co najmniej tak samo gładko jak ośmiocylindrowe jednostki benzynowe – pod tym względem żaden z sześciocylindrowych turbodiesli na rynku, skądinąd znakomitych, nie może się z nim równać. W najzwyklejszym, komfortowym trybie jazdy wszystko jest zestrojone znakomicie, reakcje na gaz są miękkie, zmiany biegów niewyczuwalne, a tłumienie nierówności superkomfortowe. Natomiast po wbiciu gazu do podłogi osiągi stają się, jak na 2,3-tonowego SUV-a, dość brutalne, łącznie z przyspieszeniem do setki w czasie poniżej 5 s i tempem nabierania prędkości na poziomie aut sportowych.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
![]() |
Turbodiesel V8 to w dzisiejszych czasach absolutny unikat. Swój maksymalny moment obrotowy rozwija tuż powyżej wolnych obrotów |
Zobacz także:
- Rolls-Royce Cullinan Black Badge: cały na czarno - TEST
- Obowiązki świadka i uczestnika wypadku - to warto wiedzieć!
- Subaru Forester e-BOXER: SUV inny niż wszystkie - TEST
Volkswagen Touareg V8 TDI - Pojemność niezastąpiona
Jednak przynajmniej tak samo dobre jak dynamika jednostki napędowej jest zużycie paliwa, które przy oszczędnej jeździe w trasie wynosi około 7 l/100 km, a w mieście zamyka się w przedziale 11-13 l/100 km. Jest więc właściwie identyczne jak w wypadku dwa razy mniejszego i prawie dwa razy słabszego czterocylindrowego silnika w Defenderze Land Rovera.
Cena Touarega V8 TDI jest pełną gębą premium, ale ze względu na silnik VW absolutnie zasługuje na uwagę.
![]() |
Deska rozdzielcza Touarega składa się wyłącznie z ekranów oraz kierownicy |
Dane producenta | VW TOUAREG 4.0 V8 TDI 4MOTION R-LINE |
Cena | 443 890 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | turbodiesel, V8 |
Pojemność skokowa | 3956 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
422 KM 3500-5000/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
900 Nm 1250-3250/min |
Rodzaj napędu | na cztery koła |
Skrzynia biegów | 8-biegowa przekładnia automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 4,9 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie (WLTP) | 9,5 l/100 km |
Emisja CO2 |
247 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4878 x 1984 x 1761 mm, rozstaw osi 2899 mm, masa własna 2306 kg, pojemność bagażnika 810/1800 l, pojemność zbiornika paliwa 90 l. |
Komentarze