REKLAMA

Volkswagen Touareg V8 TDI: Chodzi o silnik - TEST

Turbodiesel, osiem cylindrów, wysoka moc i jeszcze wyższy moment obrotowy. V8 TDI w Volkswagenie Touaregu to znakomity przykład, jak sam silnik może sprawić, że dobre auto staje się wybitne.

VW Touareg Fot. Kacper Mucha
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 284 490 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Każda próba chwalenia silnika noszącego oznaczenie TDI nieuchronnie kojarzy się z wydarzeniami sprzed pięciu lat, jednak nie sposób tego nie zrobić, jeśli się rzeczywiście należy. A tym razem właśnie tak jest.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

REKLAMA

Volkswagen Touareg V8 TDI - Niczym klasa premium

Inaczej niż pozostałe modele Volkswagena, Touareg parkuje obok BMW, Audi i Volvo. Jest wielki, wygodny, wykonany i wyposażony jak modele premium, a z powodu zrelaksowanego charakteru zdecydowanie bliżej mu do Mercedesa GLE niż Porsche Cayenne. Jednak elementem, który go w tym towarzystwie naprawdę wyróżnia, jest wysokoprężny, ośmiocylindrowy silnik, dziś na rynku absolutnie unikatowy; poza Volkswagenem ma go jeszcze w ofercie tylko Audi.
Podczas zwykłej jazdy wskazówka obrotomierza rzadko pokazuje więcej niż dwa tysiące obrotów. Silnik pracuje cicho i co najmniej tak samo gładko jak ośmiocylindrowe jednostki benzynowe – pod tym względem żaden z sześciocylindrowych turbodiesli na rynku, skądinąd znakomitych, nie może się z nim równać. W najzwyklejszym, komfortowym trybie jazdy wszystko jest zestrojone znakomicie, reakcje na gaz są miękkie, zmiany biegów niewyczuwalne, a tłumienie nierówności superkomfortowe. Natomiast po wbiciu gazu do podłogi osiągi stają się, jak na 2,3-tonowego SUV-a, dość brutalne, łącznie z przyspieszeniem do setki w czasie poniżej 5 s i tempem nabierania prędkości na poziomie aut sportowych.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

VW TouaregFot. Kacper Mucha
Turbodiesel V8 to w dzisiejszych czasach absolutny unikat. Swój maksymalny moment obrotowy rozwija tuż powyżej wolnych obrotów

Zobacz także:

Volkswagen Touareg V8 TDI - Pojemność niezastąpiona 

Jednak przynajmniej tak samo dobre jak dynamika jednostki napędowej jest zużycie paliwa, które przy oszczędnej jeździe w trasie wynosi około 7 l/100 km, a w mieście zamyka się w przedziale 11-13 l/100 km. Jest więc właściwie identyczne jak w wypadku dwa razy mniejszego i prawie dwa razy słabszego czterocylindrowego silnika w Defenderze Land Rovera.
Cena Touarega V8 TDI jest pełną gębą premium, ale ze względu na silnik VW absolutnie zasługuje na uwagę.

VW TouaregFot. Kacper Mucha
Deska rozdzielcza Touarega składa się wyłącznie z ekranów oraz kierownicy

 

Dane producenta VW TOUAREG 4.0 V8 TDI 4MOTION R-LINE
Cena 443 890 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, V8
Pojemność skokowa 3956 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
422 KM
3500-5000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
900 Nm
1250-3250/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 8-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 4,9 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 9,5 l/100 km
Emisja CO2
247 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4878 x 1984 x 1761 mm, rozstaw osi 2899 mm, masa własna 2306 kg, pojemność bagażnika 810/1800 l, pojemność zbiornika paliwa 90 l.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA