REKLAMA

Volkswagen Touran – Wszech-Van

Pięć albo nawet siedem osób, do tego spory bagaż. Takim wyzwaniom może sprostać tylko minivan, np. nowy VW Touran.

Volkswagen, Touran Z boku wygląda jak stary znajomy. Z przodu i zza kierownicy sprawia wrażenie bardziej dynamicznego niż poprzednik
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 123 790 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

 

Jak zmieścić w aucie wakacyjny ekwipunek i gromadkę dzieci? W takich sytuacjach najlepsze są obszerne kombi i vany. Volkswagen ma na takie okazje aż kilka aut - Passat Variant (kombi), Sharan, czy kompaktowy van Touran.

Ten ostatni jest zbudowany na płycie Golfa, ale ma większe o 10 cm rozstaw osi i o 20 cm długość nadwozia. Kompaktowe wymiary nie stoją więc na przeszkodzie, aby móc poszczycić się prawie dwukrotnie większym niż w Golfie bagażnikiem, czy możliwością przewiezienia siedmiu pasażerów.

Patrząc na Tourana, zwłaszcza z boku, trudno uwierzyć, że to nowe auto. Jednak aż 90% części zewnętrznych jest zupełnie nowych. Wewnątrz także sporo zmian: inne zegary, kierownica, panel sterowania klimatyzacją, sporo chromu i lepsze materiały. Poprawiono też zawieszenie, które za dopłatą może być wyposażone w system DCC (zmienna siła tłumienia nierówności). Pomiędzy skrajnymi ustawieniami - "sport" i "komfort" - różnica jest naprawdę spora. Dodatkowo w ustawieniu "sport" układ kierowniczy pracuje z większym oporem i jest bardziej bezpośredni.

W Touranie dostępne są teraz wyłącznie turbodoładowane silniki benzynowe i diesle z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki temu na drodze auto jest bardziej dynamiczne, a przy dystrybutorze rachunek do zapłacenia jest mniejszy. W ofercie pojawiła się wersja EcoFuel z podwójnie doładowanym (turbosprężarka i sprężarka mechaniczna) silnikiem 1.4 TSI na gaz ziemny.

REKLAMA

Idealny na egzamin
Jeśli dla kogoś przebrnięcie przez plac manewrowy podczas egzaminu na prawo jazdy było dużym wyzwaniem, powinien kupić Tourana wyposażonego w najnowszego asystenta parkowania. Samochód praktycznie bez udziału kierowcy potrafi zaparkować w tzw. kopercie (zaledwie 0,8 m dłuższej niż auto!). Potrafi też sam z niej wyjechać. Dodatkową zaletą jest umiejętność parkowania w garażu. Wystarczy wcisnąć odpowiedni "pstryczek" na konsoli środkowej, a auto samo znajdzie miejsce dogodne do zaparkowania. Potem należy stosować się do poleceń samochodu, w odpowiednich momentach przełączać biegi, puszczać sprzęgło i wciskać hamulec, a reszta dokonuje się już "sama". Do auta można zamówić asystenta ruszania ze wzniesienia, wówczas manewrowanie Touranem okaże się błahostką.

 

TOURAN 1.4 TSI DSG TRENDLINE

TOURAN 1.4 TSI DSG TRENDLINE
KonkurenciFord C-Max, Renault Scénic
Silnikbenzynowy, R4, 1.4
Moc/przy obrotach140 KM/5600 obr/min
0–100 km/h9,5 s
Prędkość maksymalna202 km/h
Zużycie paliwa6,6 l/100 km
Emisja CO2154 g/km
Silnik4-cylindrowy, rzędowy, benzynowy z turbodoładowaniem, poj. 1390 cm3, maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1500 obr/min, skrzynia biegów 7DSG.
Nadwozie7-miejscowy van, dług. x szer. x wys. 4397 x 1794 x 1634 mm, rozstaw osi 2678 mm, masa własna 1541 kg, poj. bagażnika 695 l (przy 5 osobach)/1989 l (przy 2 osobach), pojemność zbiornika paliwa 60 l.

Wśród płatnych dodatków znalazły się nowy asystent parkowania (parkowanie w zatoczce i w garażu), reflektory biksenonowe ze światłami dziennymi w technologii LED oraz panoramiczny dach.

Na co dzień wystarcza 140-konny 1.4 TSI z 7-biegową skrzynią DSG. Dzięki turbosprężarce, na drodze auto z tym silnikiem nie będzie zawalidrogą. Dla szukających mocniejszych wrażeń jest dostępna 170-konna odmiana. Co ciekawe, silnik 1.4 TSI spala średnio 6,6 l/100 km, zaś 2-litrowy TDI zaledwie o 1,3 l/100 km mniej. Koniec panowania diesli?

Sprzedaż nowego i lepiej wyposażonego Tourana rozpocznie się w sierpniu. Ceny pozostaną na dotychczasowym poziomie; z oferty zniknie najuboższa wersja "Welcome". Czy to wystarczy, aby w statystykach sprzedaży vanów Touran z 7. miejsca przeniósł się do czołówki, zobaczymy.

Tekst Michał Hutyra

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA