Błękit lakieru i elementów wnętrza oraz ekstrawagancko opadający dach w Volvo C40 Recharge rzucają się w oczy jako pierwsze. Panel zamiast ażurowej osłony chłodnicy zdradza z kolei, że mamy do czynienia z samochodem elektrycznym, który chce żyć w przyjaźni ze środowiskiem. To pragnienie przyświecało zresztą całej koncepcji modelu, bo nawet wykładzinę we wnętrzu wykonano z materiałów po recyklingu, czyli z 71 plastikowych butelek po wodzie – skrupulatnie informuje Volvo. Jeśli zestawić to ze zużyciem energii i emisją CO2, jaka musiała towarzyszyć produkcji ważącego 500 kg akumulatora litowo-jonowego o pojemności 78 kWh (netto 74 kWh), otrzymamy próbkę współczesnego marketingu.
Mimo to zapał, z jakim ten ważący ponad dwie tony samochód próbuje przekuwać sprzeczności w zalety, jest naprawdę godny podziwu. Jedna z tych zalet to nadwozie typu SUV-coupé. Jest zgrabne, a kryjący się w nim ustawny bagażnik ma pojemność 413 litrów, a więc taką, jak identyczne pod względem technicznym, ale mające bardziej kanciaste nadwozie Volvo XC40. Jednak gdy złożyć oparcia kanapy, maksymalna pojemność okaże się w C40 o 130 litrów mniejsza. Oczywiście to z powodu opadającej linii dachu i pochylonej tylnej szyby, które na dodatek sprawiają, że widoczność do tyłu jest bardzo marna. Dach nie wpływa za to na ilość miejsca z tyłu, okazuje się, że jest go zaskakująco dużo.

Volvo C40 - Dwa silniki elektryczne
Duży jest też temperament 408-konnego C40 Reacharge, gdy dwa silniki elektryczne, każdy o mocy 150 kW, zaczynają się kręcić z prędkością 13 900 obr/min. Mają jednak swoje wymagania – 8 godzin i 15 minut trwa ładowanie akumulatorów z wykorzystaniem wallboxa o mocy 22 kW. Na trasie testowej przeznaczonej do pomiaru zużycia paliwa i energii szwedzki elektryk potrzebował 22,7 kWh/100 km, średnie zużycie energii elektrycznej w całym teście wyniosło natomiast 30,1 kWh/100 km. Energii w akumulatorze wystarcza na nieco ponad 370 km, gdy jedzie się spokojnie, i na ok. 280 km, gdy kierowcy się spieszy. C40 to auto komfortowe, także w dalszej podróży, jedynie podczas powolnego toczenia się zawieszenie daje odczuć, że droga nie zawsze jest równa. Fotele są bardzo wygodne, jakość wykonania wysoka, a wyposażenie seryjne zawiera m.in. układy utrzymywania samochodu na pasie ruchu i monitorowania znaków drogowych, kamerę z tyłu, wskaźniki cyfrowe czy reflektory LED. Czego jeszcze można chcieć? Chyba tylko większego zasięgu.


Dane producenta | VOLVO C40 RECHARGE TWIN CORE |
Cena | 257 900 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | 2 elektryczne AC |
Moc maksymalna systemu przy obrotach |
300 kW (408 KM) b.d. |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
660 Nm b.d. |
Silnik elektryczny 1 | |
Moc maksymalna | 150 kW (204 KM) |
Maks. moment obrotowy | 330 Nm |
Silnik elektryczny 2 | |
Moc maksymalna | 150 kW (204 KM) |
Maks. moment obrotowy | 330 Nm |
Rodzaj napędu | na cztery koła |
Przeniesienie napędu | przekładnia jednostopniowa |
Zespół akumulatorów | litowo-jonowe |
Ilość zmagazynowanej energii | 78 kWh |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 4,7 s |
Prędkość maksymalna | 180 km/h |
ZUŻYCIE ENERGII ELEKTRYCZNEJ |
|
Średnie | 16,7 kWh/100 km |
Emisja CO2 | 0 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, dł. x szer. x wys. 4431 x 1850 x 1582 mm, rozstaw osi 2701 mm, masa własna 2154 kg, poj. bagażnika 413/1205 l. |
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Zobacz także: