Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0
BP BP

Volvo C70 – daj się uwieść

Więcej niż tylko 2 w 1. Połączenie sztywnym dachem kabrioletu i coupé to już standard. Volvo C70 dorzuca jeszcze niepowtarzalny styl, komfort i osiągi.

Volvo C70 C70 lubi puste krajobrazowe drogi o dobrej nawierzchni.

W podstawowej wersji silnikowej (2,4 l) Volvo C70 dysponuje mocą 140 KM, w najmocniejszej (T5) - 230 KM, w testowanej (D5) miało 180 KM pod maską. Przyspieszenie do setki zajmuje mu - odpowiednio - 11 s, 7,6 s i 9,5 s, a prędkość maksymalna wynosi zawsze ponad 200 km/h. W praktyce, osiągi coupé-kabrioletu Volvo nie mają jednak większego znaczenia. Tym samochodem ani nie chce się przyspieszać z takim impetem, żeby przyspieszenie wciskało w fotel, ani nie ma się zapału do jazdy z prędkością większą niż 100 km/h. Szczególnie, gdy sztywny dach, poskładany jak scyzoryk, wypełnia połowę sporego bagażnika, liczącego 404 l pojemności.

C70 łagodzi obyczaje i temperament kierowcy już po otwarciu drzwi. Stonowane - żeby nie powiedzieć minimalistyczne - wzornictwo, miękkie linie i jasne kolory tapicerki skutecznie wpływają na obniżenie agresji za kierownicą podczas jazdy. Takie auto chce się mieć dla siebie na wyłączność, dlatego tłoku głównych dróg kierowca unika jak ognia. W wersji kabriolet C70 najlepiej "smakuje" na drogach ostatniej kolejności odśnieżania, które inni kierowcy omijają szerokim łukiem.

Przy 100 km/h odgłos pracy wysokoprężnej jednostki napędowej jest już ledwie słyszalny, natomiast pęd powietrza jeszcze nie zaczyna dokazywać. Nawet przy jeździe z opuszczonymi bocznymi szybami, do odsłoniętego wnętrza C70 wdziera się niewiele wiatru. Zasługa w tym długiej, mocno pochylonej przedniej szyby, która skutecznie "rozgania" powietrze i kieruje je nad głowami osób zajmujących przednie fotele oraz na boki.

Komfort podróżowania C70 jest wyśmienity, w czym zasługa zarówno bardzo dobrej pozycji za kierownicą i wygodnych foteli, jak i zawieszenia zaprogramowanego bardziej na komfort niż na dynamikę jazdy. Na niewielkich nierównościach otwarte nadwozie C70 gnie się niezauważalnie. Podczas jazdy drogą o wyjątkowo złej nawierzchni lepiej "spiąć" nadwozie sztywnym dachem niż zadawać mu bolesne ciosy. Z zamkniętym dachem Volvo C70 nie tylko wygląda, ale i prowadzi się jak rasowe coupé.

Na co dzień, jako coupé, C70 sprawdza się dobrze. Na krótkim dystansie mogą nim podróżować cztery osoby, a olbrzymi bagażnik nie sposób zapełnić zwykłymi zakupami. Modelowi o tylu obliczach trudno nie dać się uwieść.

DANE TECHNICZNE VOLVO C70 D5

DANE TECHNICZNE VOLVO C70 D5
Cena176 400 zł
KonkurenciAudi A5, BMW serii 3
Silnikturbodiesel, R5, 2.4
Moc/przy obrotach180 KM/4000 obr/min
0-100 km/h9,5 s
Prędkość maksymalna220 km/h
Zużycie paliwa7,3 l/100 km
Emisja CO2193 g/km
Silnikpojemność 2400 cm3, 350 Nm od 1750 do 3250 obr/min, skrzynia bieg. 5A, napęd na przód.
Nadwozie2-drzwiowy, 4-miejscowy kabriolet, dł. x szer. x wys. 4582 x 1820 x 1400 mm, rozstaw osi 2640 mm, masa wł. 1759 kg, pojem. bag. 404 l.


Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Jacek Hanusz

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 121 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij