Volvo jak żadna inna marka kojarzy się z powściągliwością i rozsądkiem. Tym razem jednak Szwedzi, trochę na przekór swoim zasadom, stworzyli najbardziej szaloną odmianę modelu S60, która wręcz prowokuje do bardziej dynamicznej jazdy.
A ma czym prowokować, bo pod maską kotłuje się aż 329 KM. Dodatkowe 25 KM i 40 Nm momentu obrotowego (łącznie 480 Nm od 3000 obr/min) auto zawdzięcza pakietowi Polestar. Te liczby oraz stały napęd na cztery koła przekazywany za pomocą sprzęgła typu haldex piątej generacji sprawiają, że do 100 km/h można się rozpędzić szybciej niż w 6 sekund! Trzeba tylko zmienić tryb pracy skrzyni biegów na sportowy („S”) i w pełni korzystać z osiągów.
Auto imponuje bardzo bezpośrednim układem kierowniczym i wysoką stabilnością podczas jazdy, nawet z dużymi prędkościami. Nieco pewności siebie S60 traci tylko, gdy nawierzchnia jest wyszczerbiona, a pedał przyspieszenia wciśnięty w podłogę. Czuć wtedy wpływ silnika na układ kierowniczy. Zresztą takich atrakcji jak dziury w asfalcie nie lubią 18-calowe obręcze kół i sztywne sportowe zawieszenie.
Kiedy chcesz się zrelaksować, przełączasz skrzynię w „cywilny” tryb pracy („D”), głębiej zapadasz się w skórzanym fotelu i myślisz o samych przyjemnych rzeczach, na przykład o jeździe S60 T6.
Michał Hutyra
redaktor auto motor i sport
Warto wiedzieć:
Cena wyjściowa auta to niemal 200 tys. zł. Za pakiet Polestar zapłacisz dodatkowo 4667 złotych. Warto.
DANE PRODUCENTA
DANE PRODUCENTA | |
---|---|
Volvo S60 T6 R-DESIGN POLESTAR
Cena | 204 567 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | Rodzaj silnika benzynowy, R6 turbo |
Pojemność skokowa | 2953 cm3 |
Moc maksymalna | 329 KM |
w przedziale obrotów | 5400–6500/min |
Maksymalny moment obrotowy | 480 Nm |
w przedziale obrotów | 3000–3600/min |
Rodzaj napędu | na cztery koła;6-biegowa przekładnia automatyczna |
OSIĄGI | 0–100 km/h 5,8 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | Średnie 9,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 231 g/km |
NADWOZIE | 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4635 x 1825 x 1484 mm, rozstaw osi 2776 mm, masa własna 1782 kg, ładowność 438 kg, pojemność bagażnika 380 l, pojemność zbiornika paliwa 67,5 l. |
amis
Komentarze
Samuraj, 2013-08-29 20:29:14
A może piszę to tylko dlatego, że dziś gościnnie ujeżdżałem jednego z popularniejszych crossoverów - grupy aut, których nie znoszę - i zatęskniło mi się za starym, dobrym sedanem klasy średniej, z sześcioma cylindrami i turbosprężarką. No dobra, nigdy takim nie jechałem, ale tłustawy CR-V z odpalonym trybem ECON to bardziej suplement diety dla geriatryków niż napój energetyczny. Dlatego uśpiłem zielony klawisz autodestrukcji, dotoczyłem się do dealera ze spiętymi ostrogami dwulitrowego motoru i pomarzyłem o.. mocnym Volvo. Lub czymś właśnie w takim targecie: serii obwieszonej pakietem sportowych spojlerów i mocnym motorem. Chyba się starzeję...
BTW. O tempora... Dlaczego o szalonych autach marzy się za młodu, a budżet może pozwolić dopiero na stare lata, kiedy nie będzie stać człowieka na utrzymanie dzięki naszemu Ministerstwu Finansów niegodnemu pisania z wielkich liter? :( Powiecie, że da się - wyciągając z komisu zespawanego z czterech pełnoletniego starocia typu Volvo "kredens" 850 Estate R5, któremu "uczciwy" sprzedawca przeszczepił silnik z Calibry...
airmatic, 2013-08-28 20:30:19
Samuraj, 2013-08-28 18:08:44
auto motor i sport, 2013-08-28 17:35:29
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?