[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Używane Volvo V40 (2012-19) - ostatni potomek z małżeństawa z Fordem

Oferowane w latach 2012-19 Volvo V40 bazuje głównie na rozwiązaniach Forda, ale znajdziemy w nim też silniki Peugeota i Volvo. Całość zapakowana jest w naszpikowaną systemami, bezpieczną karoserię Volvo. Widać wyraźnie po stylizacji i multimediach, że mamy do czynienia z poprzednią erą Volvo. 

Volvo V40 Volvo V40 (2012-19)
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 117 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Pięciodrzwiowy hatchback Volvo V40 Próbuje dokonać niemożliwego – jednocześnie zastąpił trzydrzwiowe coupe C30, sedana S40 i kombi V50. To komfortowy samochód z wnętrzem jakości klasy premium. Zadebiutowało w 2012 roku w Genewie. To ostatni „europejski” model Volvo skonstruowany na płycie podłogowej Ford C1 już po przejęciu szwedzkiej firmy przez chiński koncern Geely. W styczniu 2013 roku do „zwykłego” V40 dołączyła wersja V40 Cross Country o nieco większym prześwicie i zmienionej stylizacji przodu oraz tyłu. Cross Country T4 i T5 może mieć napęd 4x4.

Układ napędowy

Początkowo stosowano benzynowe turbodoładowane silniki 1.6 Forda, w wersjach T2, T3 i T4 o mocy, kolejno, 120, 150 i 180 KM. Wszystkie te jednostki są trwałe. Najmocniejsza wersja, R5, początkowo miała solidny, lecz paliwożerny pięciocylindrowy silnik 2.5 o mocy 245 KM, szybko został jednak zastąpiony jednostką 2.0 o takiej samej mocy. Trwały diesel 1.6 osiagający 115 KM to konstrukcja Peugeota, a pięciocylindrowe dwulitrowe D3 (150 KM) i D4 (177 KM) pochodzą od Volvo. Wersja D2 jest oszczędna, a D3 i D4 zapewniają doskonałą dynamikę. Niestety, w D3 i D4 zdarzają się pęknięcia bloku, a także przepalenie uszczelki pod głowicą. W tych silnikach należy kontrolować stan paska klinowego, zerwany może wkręcić się w rozrząd. W roku 2015 diesle R5 Volvo zastąpiło silnikami czterocylindrowymi 2.0 (120, 150 i 190 KM) własnej konstrukcji. Jednostki Forda zastąpiono z kolei udanymi silnikami turbo 1.5 i 2.0 o mocy 122 KM w T2 i 152 KM w T3. Dwulitrowa jednostka w T4 osiąga 190 KM. Przekładnie są trwałe, ale w automatach co 70 000 km należy wymieniać olej.

Nadwozie

Niczym w Ikei – prosto, łatwo i ergonomicznie. Dynamiczna sylwetka samochodu z opadającym mocno dachem ogranicza pasażerom siedzącym z tyłu miejsce nad głową, zmniejsza też widoczność do tyłu. Komfort jest zbliżony do tego, jaki otrzymujemy w Volvo średniej klasy dzięki dobremu wyciszeniu i wygodnym fotelom.

 

REKLAMA

REKLAMA

Wykonanie

Karoseria jest odporna na działanie korozji, a jakość materiałów we wnętrzu i jego montaż są na wysokim poziomie.

Prosty i nieprzeładowany kokpit, za tzw. wiszącą konsolą umieszczono półkę

Bagażnik jest dość płytki i niezbyt pojemny

Bezpieczeństwo

V40 ma w standardzie osiem poduszek powietrznych, w tym jako pierwszy model na świecie chroniącą pieszych, umieszczoną na styku pokrywy silnika i przedniej szyby. Seryjne są ABS i ESP. W testach zderzeniowych V40 uzyskało maksymalną liczbę pięciu gwiazdek. Auto ma seryjnie system City-Safety zmniejszający ryzyko kolizji przy prędkości poniżej 30 km/godz, jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie, system sam zatrzyma auto.

Zawieszenie

Dość twarde zawieszenie jest nastawione na zwinną jazdę w zakrętach, a nie na sprawne tłumienie nierówności. Układ kierowniczy mógłby być bardziej bezpośredni. Hamulce są skuteczne.

Wersję Cross Country ozdobiono nakładkami z tworzywa sztucznego

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA