Volvo V60 B4: Po prostu kombi - TEST

Klasyczne nadwozie kombi kryje duże estetyczne wnętrze i napęd z tzw. łagodną hybrydą. Kto szuka auta komfortowego i stylowego, w Volvo V60 B4 szybko się odnajdzie.

Volvo V60 Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 154 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY


W kabinie V60 przyjemnie się znaleźć, nawet w wersji tylko z podstawowym wyposażeniem Momentum Pro. Dobre materiały, ładna kolorystyka, interesujące detale, wygodne fotele i wystarczająca przestrzeń tworzą klimat luksusu. Szkoda tylko, że w aucie o długości prawie 4,8 m, za ponad 180 tys. zł, za kamerę cofania trzeba płacić dodatkowo.

REKLAMA

Volvo V60 B4 - Praktyczny bagażnik 

Bagażnik V60 jest większy niż w konkurencyjnych modelach Audi, BMW czy Mercedesa. Jego krawędź znajduje się nisko, co ułatwia załadunek, jest również wyposażenie pomocnicze, jak jasno świecące lampki i praktyczne haczyki. Po złożeniu kanapy (niestety dzielonej w stosunku 60:40, a nie 40:20:40) powstaje niemal równa podłoga. Z tyłu na komfort narzekać nie można, jeśli siedzą tam dwie osoby, trzeciej będzie przeszkadzać wysoki tunel środkowy. Rozwiązaniem z vanów są nawiewy dla pasażerów z tyłu umieszczone w słupkach, a nie na tunelu środkowym.
Typowo dla Volvo centralnym elementem deski rozdzielczej jest pionowy ekran przypominający tablet, który pod względem obsługi przywodzi na myśl smartfony pewnej amerykańskiej marki. Cyfrowe zegary są proste i czytelne, można pomiędzy nimi wyświetlać mapy nawigacji.

Volvo V60Fot. Jacek Hanusz
W kremowo-czarnych kolorach wnętrze V60 wygląda szczególnie korzystnie
Volvo V60Fot. Jacek Hanusz
Estetyczny przycisk startera i przełącznik trybów jazdy – pod względem dbałości o szczegóły Volvo to pierwsza klasa

Volvo V60 B4 - Silnikowy duet

Pod maską pracuje duet silników. Pierwsze skrzypce gra 2-litrowa turbodoładowana jednostka benzynowa, akompaniuje jej silniczek elektryczny o mocy 14 KM i momencie obrotowym wynoszącym 40 Nm. Ten pierwszy robi swoje cicho i z odpowiednim entuzjazmem, choć praca silnika i skrzyni biegów jednoznacznie są nastawione na jak największy komfort jazdy. Jeśli ktoś szuka sportowych doznań, to trafił pod zły adres. Co prawda w trybie Dynamic Volvo potrafi wyostrzyć pracę układu kierowniczego i zapewnić niezłe osiągi, ale zużycie paliwa jest wtedy dwucyfrowe. Przy spokojnej jeździe poza miastem V60 zużywa mniej niż 7 l/100 km, w mieście trzeba liczyć się ze spalaniem ponad 9 l/100 km. Spokojny charakter ma też zawieszenie – tłumi nierówności miękko i bez hałasów. Jak na porządne, szwedzkie kombi przystało.

Volvo V60Fot. Jacek Hanusz
Volvo V60Fot. Jacek Hanusz
Proste fotele pokryte tapicerką z tkaniny znakomicie sprawdzają się w czasie długich podróży

 

Dane producenta VOLVO V60 B4 MOMENTUM PRO
Cena 182 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1969  cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
197 KM
4800-5400/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
300 Nm
1400-4000/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 8-biegowa przekładnia
automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 8,0 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 6,4-7,3 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
144-164 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4761 x 1850 x 1432 mm, rozstaw osi 2872 mm, masa własna 1777 kg, poj. bagażnika 529/1441 l, poj. zbiornika paliwa 60 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Zobacz także:
REKLAMA