W stajni Volvo to chyba model najbardziej uniwersalny – V60 Cross Country, czyli wysokie jakość i komfort, niezła dynamika, świetny styl i off-roadowy charakter.
Jeśli istnieje rodzaj samochodu, który ma jakieś argumenty przeciwko SUV-om, to jest nim właśnie podwyższone kombi. Volvo bawi się w takie auta od ponad 20 lat, a ostatnio pokazało model klasy średniej, czyli V60 Cross Country. To jeden z tych samochodów, w których im więcej czasu spędzasz, tym bardziej zastanawiasz się, po co w ogóle ktoś wymyślił SUV-y. Weźmy choćby prześwit – w V60 CC wynosi on 21 cm. To nie tylko o 7,5 cm więcej niż w zwykłym V60, ale i więcej niż w większości aut typu SUV.
Napęd na cztery koła? Owszem jest, seryjny, podobnie jak wspomagacze w postaci systemu kontroli zjazdu ze wzniesień czy tryb jazdy Off-Road – do pokonania grząskiej ścieżki nad jezioro lub ośnieżonego podjazdu w górach na pewno wystarczy.
Na asfalcie V60 CC jest zrelaksowane w najlepszym stylu szwedzkiej marki, a kiedy dodać do tego (tradycyjnie) wygodne fotele i niski poziom hałasu, okaże się, że niezależnie od warunków z samochodu wysiadasz w tak dobrej formie, w jakiej do niego wsiadałeś.
Szczególnie że w V60 CC można skosztować tego, czym będzie jazda autonomiczna. W opcji (za 7320 zł z adaptacyjnym tempomatem) jest bowiem system, który powoduje bardzo sprawne przyspieszanie i hamowanie auta bez udziału kierowcy, wymaga od niego jedynie trzymania rąk na kierownicy i ewentualnych korekt w ostrzejszych zakrętach. Dlatego też układ Pilot Assist najlepiej sprawdza się na autostradach.
Pod maską Volvo V60 CC znalazł się 2-litrowy turbodiesel o solidnej mocy 190 KM i jeszcze solidniejszym momencie obrotowym (400 Nm), który współpracuje z 8-biegowym automatem. I znów – w każdych warunkach ten zestaw zapewnia kierowcy przede wszystkim spokój. Jeśli tylko nie wymaga on od auta niemożliwego, to na drodze V60 CC większość manewrów wykonuje bez wysiłku. A nie jest to takie oczywiste, bo auto cierpi na nadwagę – ponad 1900 kg to jak na kombi klasy średniej, nawet z napędem 4x4, jednak zbyt dużo. Tym bardziej zaskakuje, jak sprawnie Volvo maskuje tę wadę w zakrętach. Nawet w tych szybciej przejeżdżanych kierowca nie ma poczucia, że dodatkowe kilogramy chcą zepchnąć auto z obranego toru jazdy. Jest w tym też zasługa utwardzonego zawieszenia, które na poprzeczne nierówności nie reaguje nerwowo, ale tłumi je sztywniej niż standardowe wersje V60. Nie zmienia to faktu, że jako całość Cross Country z łatwością powinno przekonać do siebie każdego.
Zobacz też: test Volvo V60
Volvo V60 Cross Country – dane techniczne
Dane producenta | VOLVO V60 CROSS COUNTRY D4 AWD |
Cena | 197 600 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | turbodiesel, R4, 2.0 |
Moc maksymalna przy obrotach |
190 KM 4250/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
400 Nm 1750-2500/min |
Rodzaj napędu | na cztery koła |
Skrzynia biegów | 8-biegowa przekładnia automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 8,2 s |
Prędkość maksymalna | 210 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 6,6 l |
Emisja CO2 | 173 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4784 x 1850 x 1499 mm, rozstaw osi 2874 mm, masa własna 1913 kg, poj. bagażnika 529/1441 l, poj. zbiornika paliwa 60 l |
Komentarze
~Talizman, 2020-08-16 08:27:14
~Stanisław Jan, 2020-07-02 15:30:14
~Jarek, 2019-04-26 13:04:23
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?