[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9

Volvo V60 T5 - auto z górnej półki

Szukasz niepospolitego i bardzo wygodnego auta o nieprzeciętnych osiągach? Chyba mamy dla Ciebie gotowy odpowiedni wybór. Spraw sobie Volvo V60 T5. 

Test nowego Volvo V60 T5 Teraz przód V60 bardzo przypomina pozostałe modele Volvo. Jest znacznie mniej konserwatywny.

Nie lubię ekologii. Jej ofiarą pada większość moich ulubionych silników. Jednym z nich był 5-cylindrowy T5 w Volvo. Kochałem go za brzmienie i osiągi – choć prawdą jest, że palił za dużo. Właśnie dlatego grupa inżynierów pod zieloną banderą zastąpiła go nowocześniejszą, 2-litrową jednostką turbo o imponującej mocy 245 KM (dodatkowe 5 KM zyskała przy okazji face liftingu auta), skonstruowaną w duchu downsizingu.

REKLAMA

Jeszcze większe wrażenie niż moc robi moment obrotowy silnika o wartości 350 Nm (niczym w dieslu), który jest dostępny w bardzo szerokim zakresie obrotów – od 1500 do 4800 obr/min. Za 9600 zł Volvo oferuje znakomitą 8-biegową przekładnię Geartronic – to mogą być dobrze zainwestowane pieniądze, choćby dlatego, że jazda z automatem jest zdecydowanie wygodniejsza. Skrzynia działa bardzo płynnie, szybko przełącza biegi, czego efektem są znakomite osiągi (6,4 s do 100 km/h).

Jeśli od czasu do czasu lubisz samodzielnie zmieniać biegi, to za 740 zł warto dokupić łopatki zamontowane na kierownicy. Według producenta nowy T5 powinien zużywać średnio 6,2 l/100 km. W praktyce spalanie jest nawet o 50% wyższe. Ale nie jest to zły wynik, biorąc pod uwagę moc silnika i masę auta (1,7 t). V60, poza mocnym silnikiem, ma do zaoferowania całkiem zmyślne wnętrze. Kabina jest porządnie wyciszona i przestronna, co czyni auto bardzo komfortowym w podróży.

Przednie fotele wyglądają niepozornie, ale są wyjątkowo wygodne. Skandalicznie mały (430 l) jest natomiast bagażnik. Spakowanie tego, co potrzebuje większa rodzina będzie wyzwaniem. A pomyśleć, że w czasach, kiedy Volvo projektowano za pomocą ekierki ich atutem był właśnie spory bagażnik. Lifting mocno odmienił przednią część nadwozia V60. Auto wygląda świeżo, wręcz modnie. Do pełni szczęścia brakuje tylko niższej ceny.  

Dane techniczne

Data publikacji 05/2014
Silnik benzynowy, R4 turbo, pojemność skokowa 1969 cm3
Moc kW (KM) 245
Przy obrotach (/min) 5600
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 350
Przy obrotach (/min) 1500-4800
Zespół napędowy łącznie na przednie koła; 8-biegowa przekładnia automatyczna
Nadwozie 5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4635 x 1825 x 1484 mm, rozstaw osi 2778 mm, masa własna 1699 kg, pojemność bagażnika 430/1240 l, pojemność zbiornika paliwa 67,5 l.
CO2 (limit) [g/km] 144
0-100 km/h (s) 6,4
Prędkość maksymalna (km/h) 230

PODSUMOWANIE

Michał Hutyra

amis

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 261 150 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij