[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Volvo V60 – użyteczny inaczej

Dotąd większe kombi Volvo uchodziły za wzór użyteczności. Zapewniały przestrzeń, ładowność i komfort. Nowe V60 jest inne - mniej przewiezie, ale da więcej radości z jazdy.

Volvo, V60 Okna boczne tworzą klin, a linia dachu obniża się, mocno ograniczając przestrzeń bagażową

Nadszedł czas na zmiany. Na tych, którym przestrzeni mało, czeka obszerne Volvo V70, nowe V60 szuka nabywców gdzie indziej - wpisuje się w popularny segment sportowych kombi.

A w nich nie chodzi o przestrzeń w bagażniku, liczą się wygląd i sportowe odczucia podczas jazdy. Ale V60 i tak funkcjonalnością przestrzeni bagażowej nie odbiega od innych kombi Volvo; po złożeniu kanapy podłoga jest płaska i bez progu, pod nią - płytki schowek. Choć bagażnik jest większy o 50 l od tego w sedanie, jego 430 litrów nie imponuje.

V60 ma jednak przede wszystkim urzekać sportową sylwetką: opadającą linią dachu, niewielkimi, zwłaszcza z tyłu, szybami i wąskimi, pionowymi wstęgami tylnych lamp. I urzeka. Kabina pasażerska jest identyczna jak w S60, dość obszerna, zapewnia nawet więcej miejsca nad głowami pasażerów kanapy. Z przodu, przy dolnym położeniu fotela, siedzi się nisko, jak w sportowym samochodzie. Siedzenia wystarczająco dobrze przytrzymują pasażerów w zakrętach. Eleganckie i nieco ascetyczne wnętrze nie jest przeładowane przyciskami, pod "daszkiem" są tylko dwa zegary - obrotomierz i prędkościomierz. W imię prostoty poświęcono nawet wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, a wskaźnik paliwa teraz jest elektronicznym paskiem.

REKLAMA

 

VOLVO V60 D3

Volvo V60 D3
Cena125 100 zł
KonkurenciMercedes C T-Modell, BMW 3 Touring
Silnikwysokoprężny, R5, 2.0
Moc/przy obrotach163 KM/2900 obr/min
0–100 km/h9,4 s
Prędkość maksymalna220 km/h
Zużycie paliwa5,5 l/100 km
Emisja CO2144 g/km
Silnikpojemność skokowa 1984 cm3, 400 Nm w zakresie 1400–2850 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzw., 5-miejsc. kombi, dł. x szer. x wys. 4628 x 1865 x 1484 mm, rozstaw osi 2776 mm, masa wł. 1533 kg, poj. zb. paliwa 67,5 l, poj. bag. 430/1241 l.

Prowadzeniem i wrażeniami zza kierownicy V60 przypomina S60. Ma utwardzone zawieszenie, które jednak sprawnie tłumi nierówności drogi i trzyma nadwozie w ryzach w szybko przejeżdżanych ciasnych łukach, nawet "przerzucanie się" z zakrętu w zakręt nie wytrąca samochodu z obranego toru jazdy. Auto ma szybki układ kierowniczy bez zwłoki przekazujący na koła polecenia wydawane kołem kierownicy; pomagają w tym niecałe trzy obroty kierownicy pomiędzy skrajnymi wychyleniami kół. Dobrze wyciszony turbodiesel bez trudu radzi sobie z dużą masą auta. Jeśli go trzymać powyżej 1500 obr/min i wkręcać do około 3000 obr/min, to zapewni sprawne rozpędzanie przy nie nadmiernym apetycie, spalanie będzie nawet poniżej 7 l/100 km. W ofercie są silniki znane z S60. Wyposażenie standardowe i opcjonalne - takie jak w S60, łącznie z nowymi systemami bezpieczeństwa.

Nowe kombi Volvo zachwyca wyglądem, przyciąga wyposażeniem i zachęca prowadzeniem. Nie jest tanie, choć na tle konkurentów jego cena okazuje się niewygórowana. V60 już jest w ofercie salonów.

Tekst Bogdan Czajkowski
amis 12/2010

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 261 150 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (7)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij