Stonowana stylizacja to wciąż znak rozpoznawczy tego najpopularniejszego na naszym rynku modelu Volvo. Nie udaje terenówki, wygląda raczej jak eleganckie kombi, z trochę większym prześwitem.
Największą nowością w odświeżonym XC60 jest czterocylindrowy silnik wysokoprężny – przy tej samej pojemności co w starszej, pięciocylindrowej jednostce (2,0 l) ma sporo więcej mocy (181 zamiast 163 KM) i taki sam moment obrotowy (400 Nm), dostępny 250 obr/ min później (przy 1750 obr). Ośmiobiegowy automat dba jednak o to, by przy żadnej prędkości nie brakowało siły do wyprzedzania, a jednocześnie troszczy się, by ważące ponad 1,8 tony auto nie musiało zbyt często odwiedzać stacji paliw. Zakładane przez producenta średnie zużycie paliwa na poziomie 4,7 l wkładamy między bajki, ale realne 6,5-7 l/100 km uznajemy za godny wynik.
Z wartych wspomnienia nowinek w XC60 wymienimy jeszcze dostępny w opcji system multimedialny Sensus Connect, który pozwala kierowcy na połączenie z internetem i przeglądanie na 7-calowym monitorze stron internetowych, korzystanie z nawigacji, czy słuchanie internetowych stacji radiowych.
Volvo XC60 niezmiennie imponuje znakomicie wykończoną i świetnie wyciszoną kabiną oraz lekkością, z jaką się prowadzi, mimo sporej masy i gabarytów. Nie do przecenienia jest również dostępny w standardzie już w podstawowej wersji system City Safety, który przy prędkości do 50 km/h może sam wyhamować samochód, by zmniejszyć skutki kolizji albo nawet jej uniknąć, oraz bardzo udany aktywny tempomat, który świetnie sprawdza się w miejskich korkach, „zwalniając z pracy” stopy kierowcy. Za niego jednak trzeba wciąż dopłacić prawie dziesięć tysięcy złotych.
Dane producenta | Volvo XC60 2.0 D4 Drive-e Base |
Cena | 147 100 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | wysokoprężny, R4 |
Pojemność skokowa | 1969 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 181 KM/4250 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 400 Nm/1750-2500 obr/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 8,5 s |
Prędkość maksymalna | 210 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 4,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 124 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4644 x 1891 x 1713 mm, rozstaw osi 2774 mm, masa własna 1844 kg, pojemność bagażnika 495 l, pojemność zbiornika paliwa 70 l. |
Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”
Warto wiedzieć
150 tys. zł to niemało, ale na BMW X3 czy Audi Q5 z podobnymi silnikami trzeba szykować około 20 tys. zł więcej.
To polubisz
Inteligentne "długie" - Dzięki opcji Active High Beam (dopłata 4690 zł) wiązka światła kierowana jest tak, by nie oślepiać innych kierowców.
Tego nie
Przy otwieraniu i zamykaniu drzwi czuć, że sporo ważą. Żeby je zamknąć, trzeba porządnie trzasnąć.
Adam Majcherek
amis