Volvo XC60 - ma powodzenie u kobiet

Co piątym nowym XC60 z salonu Volvo wyjeżdża kobieta. Na ulicach za kierownicą szwedzkiego SUV-a co i rusz widać dziewczyny. Co on w sobie ma, że płeć piękna tak go lubi? 

Volvo XC60
XC60 sprawdza się w mieście – nie lęka się krawężników, a wszystkie wersje benzynowe seryjnie są wyposażone w automat
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 190 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Wysoko umieszczone fotele, ułatwiające wsiadanie i wysiadanie, to za mało, aby zdecydować się na zakup auta, którego cena w najtańszej wersji sięga 134 200 zł (D3 Kinetic, 136 KM). Na komforcie wsiadania „znają się” wszystkie SUV-y – i te tańsze, i te droższe od XC60. Niewątpliwą zaletą najpopularniejszego SUV-a – nie tylko w gamie Volvo, ale i wśród wszystkich aut tego typu oferowanych przez marki premium (Audi, BMW, Mercedes itp.) – jest design nadwozia i wnętrza. XC60 nie udaje wyglądem auta terenowego o pudełkowatym kształcie, które uciekło z lasu do miasta. Bardziej przypomina podwyższone, duże, rodzinne kombi. Kobietom najwyraźniej to pasuje. Podobnie jak imidż szwedzkiego Volvo – marki premium, ale przez facetów ulubionej mniej niż niemieckie Audi czy BMW.

 

Jeśli XC60, to w kolorze „Brąz Terra” – taki najchętniej wybierają przyszłe właścicielki SUV-a Volvo

Po zajęciu miejsca za kierownicą okazuje się, że widoczność jest dobra, poczucie bezpieczeństwa pierwszorzędne, a prowadzenie auta bardzo łatwe. Znowu nic nowego w porównaniu z konkurencyjnymi SUV-ami. XC60 dorzuca jednak niepowtarzalny i trudny do podrobienia szwedzki styl – może i nieco chłodny, ale bez zbędnych fajerwerków i udziwnień w obsłudze. Każdy kto potrafi ruszyć z miejsca Pandą, poradzi też sobie z obsługą XC60. Ponieważ większość kobiet nie przepada za nadmiernie skomplikowanymi telefonami czy pilotami do TV, proste w obsłudze samochody też im się podobają.

Z opanowaniem dość narowistych 304 koni mechanicznych nie jest łatwo, bo pedał przyspieszenia okazuje się bardzo czuły na każdy dotyk i trzeba obchodzić się z nim delikatnie. Już od 2100 obr/min do kół trafia maksymalna siła napędowa, wynosząca 440 Nm. Na szczęście, seryjne w wypadku wersji T6 napęd na cztery koła i sześciostopniowa przekładnia automatyczna pomagają w okiełznaniu najmocniejszej odmiany XC60. Niewiele kobiet- -kierowców przepada za wachlowaniem dźwignią zmiany biegów i wciskaniem sprzęgła. Wizja zdławienia silnika podczas ruszania czy przy podjeździe pod wzniesienia często odbiera im chęć do jazdy. W wypadku XC60 z automatem nic takiego nie grozi. Do delikatnego operowania pedałem gazu szybko można się przyzwyczaić, a w czasie jazdy – zwłaszcza na trasie – widać, że mocy nigdy nie jest za dużo. Każde wyprzedzanie trwa moment i odbywa się z łatwością.

  

 

W mieście 6-cylindrowa jednostka napędowa lubi wypić i wszelkie próby jazdy bardziej ekonomicznej nie robią na niej wielkiego wrażenia. Na 100 km do cylindrów wlewa się do 20 l paliwa i eksploatując samochód na krótkich dystansach trudno zejść znacznie poniżej tej wartości. Co innego na trasie. Tu wszystko zależy od kierowcy, a łagodnie traktowane XC60 z 3-litrowym benzynowym silnikiem potrafi odwdzięczyć się zużyciem na poziomie deklarowanym przez producenta, czyli tylko 8 l/100 km. Jeden koń mechaniczny wypija wtedy na 100 km jedynie 0,026 l energetycznego napoju. W czasie jazdy XC60 tak długo prowadzi się pewnie i bezpiecznie, jak długo nie trafi na głębokie koleiny, które zbyt łatwo wyprowadzają go z równowagi. Wtedy trzeba mocniej chwycić kierownicę, aby samochód zbyt gwałtownie nie zmienił toru jazdy. Układ kierowniczy posłusznie i szybko przenosi polecenia kierowcy na koła, więc z utrzymaniem właściwego toru jazdy nie ma problemu. Wygodne i dobrze wyprofilowane fotele oraz komfortowo zestrojone zawieszenie i dobrze wyciszona kabina sprzyjają nie tylko długim podróżom. Spory udział w dobrym tłumieniu nierówności mają nienachalnie wielkie koła – w podstawowej wersji z oponami o rozmiarze 235/65 R17. W walce z krawężnikami i dziurami szczególnie przydaje się wysoki profil opon. Chroni przed urazami kręgosłupa, pomaga przetrwać obręczom kół, o które kobiety nie lubią się specjalnie troszczyć.

MACIEJ ZIEMEK
redaktor „auto motor i sport”

DOBRY PATENT

Jeśli napęd 4x4 nie jest dla Ciebie kluczowy, bierz wersję T5 – osiągi tylko nieco gorsze, a ponad 30 tys. zł w kieszeni. 

Wysoka pozycja za kierownicą, obserwowanie drogi i innych użytkowników nieco z góry pozwala lepiej kontrolować, co dzieje się przed autem i dookoła niego. Mimo sporych gabarytów auta, nad XC60 łatwo zapanować. Na koniec zaleta, być może decydująca o popularności SUV-a Volvo – auto kosztuje od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych mniej niż konkurenci. Ile za to można kupić innych ładnych rzeczy... 

Volvo XC60 T6 AWD Kinetic

Volvo XC60 T6 AWD Kinetic

Cena205 300 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikabenzynowy, R6, turbo
Pojemność skokowa2953 cm3
Moc maksymalna304 KM
w przedziale obrotów5600/min
Maksymalny moment obrotowy440 Nm
w przedziale obrotów2100–4200/min
Rodzaj napęduna cztery koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h7,3 s
Prędkość maksymalna210 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie10,7 l/100 km
Emisja CO2249 g/km
NADOWZIE5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4628 x 1891 x 1713 mm, rozstaw osi 2774 mm, masa własna 1846 kg, pojemność bagażnika 495/1455 l, pojemność zbiornika paliwa 70 l.

Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA