[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Wrażenia z jazdy nowym Peugeotem 508

Teoretycznie można go kupić już od marca. Praktycznie pierwsi klienci odbiorą auta dopiero w październiku. Już teraz jeździmy Peugeotem 508 z 225-konnym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym pod maską.

Peugeot 508 Peugeot 508

Od kilku lat cyfra 8 na końcu oznaczenia modeli kojarzy się Peugeotowi wyjątkowo dobrze. Osiem to szczęśliwa liczba w Chinach, które od paru lat są największym pojedynczym rynkiem świata i Peugeot chce być tam w pierwszej linii. Dwa modele z „8” na końcu – 308 i 3008 – zdobyły najwyższe europejskie wyróżnienie w branży motoryzacyjnej, czyli tytuł Car of the Year.

NIŻSZY, KRÓTSZY, SZYBSZY

Podczas salonu samochodowego w Genewie na początku marca tego roku „508” błyszczała w świetle reflektorów jako jeden z najładniejszych premierowych modeli. W trakcie wystawy ogłoszono, że niemal od zaraz 1500 osób w 12 krajach Europy będzie mogło kupić ten samochód w limitowanej wersji, oferowanej z dwoma najmocniejszymi silnikami – 180-konnym wysokoprężnym BlueHDi i 225-konnym benzynowym 1.6 PureTech. 508 First Edition bazuje na najwyższej wersji wyposażenia – GT – uzbrojonej we wszystkie opcje, które w niższych odmianach będą wymagały dopłaty

BP

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 Peugeot 508

Cena? „Jedyne” 199 900 zł za auto z jednostką benzynową i o 4 tys. więcej za wersję z turbodieslem. Do przedpremierowej sprzedaży Peugeota 508 First Edition na polskim rynku przeznaczono 90 egzemplarzy. Na jego zakup zdecydowało się do dzisiaj ponad 20 osób. Nie tylko bez jazdy próbnej, ale nawet bez oglądania samochodu na żywo.

Do nowej „508”, której wysokość wynosi tylko 140 cm (auto należy do najniższych wśród modeli klasy średniej), wsiada się wygodnie, chociaż trzeba się dość mocno schylać. Drzwi nie mają ramek wokół szyb, dzięki temu dach nie zachodzi nisko na boki, a pasażerowie przy wsiadaniu nie muszą mocno pochylać głów. Jest pewien drobny minus tego rozwiązania, ale o nim później

REKLAMA

Peugeot 508 Peugeot 508

W niskim aucie musi być możliwość znacznego obniżenia fotela, w przeciwnym razie wysokim osobom może zabraknąć miejsca nad głową. W Peugeocie 508 konstruktorzy zadbali o to, aby siedziska foteli nie były zbyt grube i aby – mimo elektrycznej regulacji – dało się je sprowadzić nisko nad podłogę. Wzdłużna regulacja fotela o dużym zakresie razem z regulacją kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach zapewniają bardzo dobrą pozycję do jazdy.

Śmiało można określić ją jako bardziej sportową niż w większości modeli konkurencyjnych, w których siedzi się za wysoko. Niestety, nowy Peugeot 508 ma nie tylko o 6 cm niższe i o 8 cm krótsze nadwozie w porównaniu z poprzednim modelem, ale też o 2,4 cm krótszy rozstaw osi. W zasadzie różnica jest niewielka, ale wszystko razem sprawia, że pasażerowie siedzący z tyłu mają mniej miejsca na kolana. Na stopy również, ale tylko wtedy, gdy przednie fotele są maksymalnie obniżone.

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 Peugeot 508

PRZYCZEPNY I STABILNY

Testowany na krętych drogach Peugeot 508 zaskoczył szybkością i precyzją układu kierowniczego oraz świetną trakcją. Chociaż maksymalny skręt kół od lewej do prawej dzieli 3,1 obrotu kierownicą, jej mały rozmiar sprawia, że stosunkowo niewielki ruch rąk powoduje całkiem spory skręt kół. Efekt jest taki, że liczącą blisko 200 km testową trasę ze wszystkimi rodzajami zakrętów mogliśmy przejechać, nie odrywając dłoni od kierownicy. Amortyzatory o regulowanej charakterystyce tłumienia (standardowe wyposażenie nie tylko wersji First Edition i GT, ale wszystkich odmian z silnikami benzynowymi) oraz kolumny McPhersona z przodu i wielowahaczowe zawieszenie z tyłu zapewniają nadwoziu Peugeota 508 dużą stabilność.

REKLAMA

Peugeot 508 Peugeot 508

W sprawnym przeniesieniu momentu obrotowego (o maksymalnej wartości 300 Nm) z kół na asfalt pomagają opony Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 235/45 R18. Nie mają lekkiego życia, bo maksymalny moment obrotowy jednostki 1.6 turbo jest do dyspozycji już od 2500 obr/min. 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów zmienia przełożenia szybko i płynnie, a jeżeli ktoś, szczególnie na krętej drodze, woli przejąć kontrolę nad zmianą biegów i wybierać je ręcznie, może to robić za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Trzeba pamiętać tylko o tym, że obracają się one razem z kierownicą.

Średnie zużycie paliwa na testowej trasie wyniosło 6 l/100 km – to znakomity wynik, jeśli weźmiemy pod uwagę krętą drogę w górach, różnicę poziomów i rozmiar samochodu. 225 KM wystarcza do bardzo sprawnej jazdy, w razie potrzeby można wystrzelić do setki w 7,3 sekundy.

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 Peugeot 508

O ile podczas jazdy krętą drogą dla kierowcy punktem podparcia jest kierownica, o tyle dla pasażerów – z reguły uchwyty nad drzwiami. Przesiadając się do różnych egzemplarzy „508”, zwróciliśmy uwagę, że w samochodach z jasną tapicerką na słupkach wyraźnie widać odciski palców. To z powodu braku uchwytów nad drzwiami. Nie ma ich zapewne dlatego, że ograniczyłyby wysokość wnętrza, a podczas wysiadania można by w nie uderzyć głową. Na szczęście jako punkt podparcia dla pasażerów Peugeota 508 mogą służyć solidne uchwyty we wszystkich drzwiach.

Pod względem stylu kabina „508” zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurentów. „W zasadzie, jest żywcem przeniesiona ze studyjnego modelu Exalt. Podobne rozwiązania zastosowaliśmy już w 3008, ale tam jest to bardziej ewolucja deski rozdzielczej Exalta. W „508” chodzi nie tylko o szybki dostęp do podstawowych funkcji dzięki przyciskom na konsoli centralnej, ale o kształt deski rozdzielczej w ogóle. Już na etapie tworzenia Exalta wiedzieliśmy, że jego wnętrze jest bardzo dobre i będzie się podobać. Potrzebowaliśmy tylko odpowiedniego modelu seryjnego, w którym moglibyśmy je zastosować ze wszystkimi detalami” – powiedział nam Gilles Vidal, główny stylista Peugeota. Świetne wrażenie robią również materiały użyte do wykończenia kabiny.

REKLAMA

Peugeot 508 Peugeot 508

ILE KOSZTUJE NOWY PEUGEOT 508?

Limitowana seria First Edition jest uzbrojona we wszystko, co dzisiaj można mieć nie tylko w samochodach klasy średniej, ale również wyższej. Do wyposażenia seryjnego należą między innymi reflektory oraz tylne światła w technologii LED, komplet systemów asystujących, system Night Vision, sprzęt multimedialny z 10-calowym ekranem, deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone drewnem, 19-calowe obręcze kół i skórzana tapicerka. Chociaż cena około 200 tys. zł w wypadku samochodu marki popularnej, a nie premium wydaje się mocno wywindowana, równie mocne i równie bogato wyposażone modele konkurencji nie kosztują mniej. Sprzedaż Peugeota 508 na dobre ma ruszyć dopiero po wakacjach. Zobaczymy, jak szybko będzie przybywać tych samochodów na drogach. Raczej będzie je widać.

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 Peugeot 508

Wybór trybu jazdy determinuje nie tylko charakterystykę pracy amortyzatorów, ale również szybkość reakcji na gaz.

REKLAMA

Peugeot 508 Peugeot 508

Numer modelu umieszczony z przodu nad logo to nawiązanie do tradycji Peugeota.

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 Peugeot 508

Cyfrowe wskaźniki mogą przyjąć bardzo różne formy – od klasycznej z okrągłymi tarczami po nowoczesną z dużą mapą pośrodku ekranu.

Dane producenta Peugeot 508
Cena 177 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
225 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
300 Nm
2500/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 8-bieg. przekł. mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 7,3 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,6 l/100 km
Emisja CO2 130 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy liftback, długość x szerokość x wysokość 4750 x 1847 x 1404 mm, rozstaw osi 2793 mm, masa własna 1420 kg, pojemność bagażnika 487 l, pojemność zbiornika paliwa 62 l.

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij