Miłość do kabrioletu to stan umysłu. A5 Cabriolet w porównaniu z autem z nadwoziem coupé ma mniejszą pojemność bagażnika (85 l) i gorsze osiągi (0,5 s do 100 km/h), na dodatek wersja cabrio jest cięższa, więc nieco więcej pali. I za te kilka słabości dopłacasz jeszcze 29 900 zł (w wypadku wersji 2.0 TFSI S tronic Quattro). Nikt więc nie zdecydowałby się na kabriolet, gdyby chciał kupować go z rozsądku. Ale tu chodzi przecież o przyjemność jazdy pod gołym niebem.
Z domieszką rozsądku - Audi A5 Cabriolet
Nie stracisz dla niego głowy, ale da Ci więcej frajdy
z jazdy niż coupé. I nie tylko latem.

REKLAMA
REKLAMA

Wnętrze, jak to w Audi, wykończono materiałami wysokiej jakości, a obsługa urządzeń pokładowych jest intuicyjna – panuje niemiecki porządek, aż nudno. Najciekawszy w kabinie jest zastępujący klasyczne zegary cyfrowy zestaw wskaźników, w wypadku którego kierowca sam decyduje, jakie parametry chce widzieć. W kabinie jest sporo miejsca – nawet dla siedzących z tyłu.
-
BEZPIECZEŃSTWO
Jak wyprzedzać rowerzystę bezpiecznie i zgodnie z przepisami?
-
PIERWSZA JAZDA
Jeep Grand Cherokee: Klasyk po nowemu - TEST
-
TESTY PORÓWNAWCZE
Kia Sportage czy VW Tiguan: Jak równy z równym - TEST
-
PIERWSZA JAZDA
Range Rover: Cała naprzód - TEST
-
WYDARZENIA
Nowe odcinkowe pomiary prędkości w Polsce. Oto lista
REKLAMA

Po złożeniu dachu i rozłożeniu windshota podmuchów wiatru praktycznie nie czuć, ale windshot sprawia, że na kanapie zmieści się już tylko bagaż. Dach w A5 Cabriolecie to nie jest zwykły kawałek płótna – ma specjalną izolację akustyczną, dzięki której w kabinie jest cicho jak w coupé; nadmuch powietrza na kark sprawia, że jazda bez dachu daje przyjemność nawet w chłodniejsze dni.
REKLAMA
REKLAMA

Nadmuch powietrza na szyję ma trzy poziomy grzania; dopłata 2240 zł
REKLAMA

Dach składa się automatycznie w 15, a rozkłada w 18 sekund; czytelne cyfrowe wskaźniki
REKLAMA
REKLAMA
Dane producenta | Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI |
Cena | 325 030 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R4 |
Pojemność skokowa | 1984 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
252 KM 5000-6000/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
370 Nm 1600-4500/min |
Rodzaj napędu | na cztery koła; 7-bieg. przekł. dwusprzęgłowa |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 6,3 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 6,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 151 g/km |
NADWOZIE | |
2-drzwiowy, 4-miejscowy kabriolet, długość x szerokość x wysokość 4673 x 1846 x 1383 mm, rozstaw osi 2764 mm, masa własna 1785 kg, pojemność bagażnika 380 l, pojemność zbiornika paliwa 58 l. |