Cadillac CTS nie wyprze się swego pochodzenia, ale wyrazistym, niekonwencjonalnym stylem bardzo odróżnia się od reszty produktów tej marki.
Dotychczas pod maską Cadillaców umieszczano jedynie 6-cylindrowe silniki widlaste. Podstawowym pozostaje V6 o pojemności 2,8 litra, dobrze znany z innych modeli GM. Nowością jest 3,6-litrowy V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i zmiennymi fazami rozrządu. Samochód z tym silnikiem obiecuje lepsze osiągi, mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję CO2. Po pierwszych jazdach stwierdziliśmy, że zużycie paliwa mogłoby być mniejsze. Bardziej zachęcające są dynamiczne osiągi pojazdu: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund oraz prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 249 km/h.
Firma już potwierdziła, że w ciągu roku będzie miała gotowego turbodiesla o pojemności 2,9 litra, o mocy 184 kW (250 KM) i o maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm. Wielbiciele typowego amerykańskiego soundu silników będą mogli podziwiać najsilniejszą wersję - CTS-V z jednostką 8-cylindrową i być może także z turbodoładowaniem.
Do motorów CTS-a można dobrać 6-przełożeniową skrzyni ę biegów mechaniczną lub automatyczną. Do jazdy sportowej polecamy skrzynię ręczną, gdyż automatyczna wydaje się nieco senna przy dolnych przełożeniach. Oprócz napędu na tylne koła, dostępna będzie wersja z napędem 4x4.
Z przodu nowego Cadillaca wyposażono w kolumny McPhersona, z tyłu - w zawieszenie czterowahaczowe. W Europie oferowane będą dwie odmiany zawieszenia - podstawowa, która zapewnia dobrą stabilność i komfort jazdy, oraz wersja regulowana elektronicznie.
Pierworodny
Rodzina modelu BLS, należącego do klasy średniej, została rozbudowana o pierwsze kombi w historii Cadillaca, nazwane BLS Wagon. Brat Opla Vectry ukrywa pod maską bardzo interesującą nową jednostkę napędową: silnik wysokoprężny o pojemności 1,9 litra, z dwustopniową turbosprężarką, która zwiększa jego moc do 132 kW (180 KM), a moment obrotowy do 400 Nm (lub 370 Nm w wypadku automatycznej skrzyni biegów). Dostępny jest także silnik wysokoprężny o pojemności 1,9 l ze standardową turbosprężarką, oferujący 110 kW (150 KM) i 320 Nm momentu obrotowego. Silniki benzynowe pozostały takie same, jak w wypadku sedana, tzn. 2 jednostki dwulitrowe z 4 cylindrami i turbosprężarką, dające 129 kW (175 KM) i 265 Nm momentu obrotowego albo 154 kW (210 KM) i 300 Nm, oraz najsilniejszy silnik z 6 cylindrami, 2,8-litrowy, o mocy 188 kW (255 KM) i z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 350 Nm. Na wybranych rynkach będzie też można kupić model z silnikiem flexpower, który jeździ na wszystkim - od etyliny E85 do czystej benzyny.
Jeździliśmy pojazdem z nowym, mocniejszym silnikiem Diesla i 6-przełożeniową skrzynią biegów. Samochodowi nie brakuje mocy, a zawieszenie ustawione jest tak, aby podróżowało się komfortowo. Układ kierowniczy okazuje się nieco bezwładny, a stosunkowo wysokie przechyły nadwozia szybko informują kierowcę, iż sportowa jazda nie należała do priorytetów projektantów tego pojazdu.
Komentarze
~adamos.1982, 2009-02-19 14:18:11
~stanczyk, 2008-11-10 21:36:38
~norbert76, 2008-03-13 16:41:43
~Szopa, 2008-02-06 14:20:38
auto motor i sport, 2008-02-06 13:06:52
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?